* Heinäkuiset 2016 *

Onko ryhmä vielä sama kuin alusta asti vai onko muodostettu jo uusi? Olin ekassa ryhmässä alkuun mukana, mutten kommentoinut mitään, kun olin skeptinen siitä, että masussa ketään edes asuu. Nyt on asia varmistettu ja olisi kiva päästä johonkin ryhmään, mutta ehkä sellaiseen, jossa ei ole keskusteltu jo kolmea kuukautta.
 
Mä en osaa sanoa miten ottaa uudet vanhat varmaan on osa vanhoja ja osa uusia.
Meillä on fb ryhmä kyllä joka on vähän aikaa sitten perustettu kun eka fb ryhmä sulki ovensa. Moni odotti ekaa ultraa että sitten liittyy nyt fb ryhmässä on alle 20
Jos sinne haluaa niin suan:ille ilmoitusta
 
Heippa! Muutama paiva koulutuksessa enka ole ehtinyt kirjoitella.

Liikkeita tuntuu jo ihan paivittain, varsinkin jos pidan ei-aitiys legginseja (tavalliset housut eivat enaa mene paalle, paitsi yhdet farkut), ja niiden vyotaronauha puristaa, niin sita pikku potkii, mahtaako puristaa hantakin?

Sukupuoli mietityttaa. Saadaankohan se selville rakenneultrassa... Ja jos ei saada, menemmeko yksityiselle katselemaan josko selviaisi? Ja onko se ihan pinnallista haluta niin paljon tietaa se sukupuoli?

Toivottavasti Tiikeriankalla on jo parempia kuulumisia.

Mukavaa paivaa kaikille.

Hattaraa ja Pikku 16+3
 
Minakin oon paivittain miettinyt mita tiikeriankalle kuuluu. Toivottavasti kaikki on hyvin! Voihan se olla, etta han ei halua kirjoitella ennenkuin on kaynyt kokeet lapi.

sosah mitenka on sinun vointi? paasitko kaymaan ultrassa katsomassa?

Taalla menossa 16+2. Tuntuu, etta vatsa pompottaa ja tuntuu silleen "kireelle" valilla. Varmaan siis noita kasvujuttuja :) Muuten olo ollut ihan hyva. Kaytiin katilolla tiistaina ja ei siella sen kummempaa kun ottivat verenpaineen ja pissanaytteen. Muutamat kysymykset kysyttiin ja kuunneltiin vauvan sydanaanet <3 kovasti se sydan siella jumputti ja nopeaa loyty syke.Ihana oli kuunnella syketta, meilla ei ole kotona doppleria.
Ensi kerralla on katilon kanssa tapaaminen vasta maaliskuun puolessavalissa. Ja sita ennen on ultra, 4vk paasta.

Mukavaa viikonloppua <3

Pumpulipallero 16+2
 
Joo pääsin käymään ultrassa ja vielä eilen sitten kuuntelemassa sydänäänet. Kaikki on vauvalla onneksi hyvin, kokematon lääkäri vain säikäytti. Itselläni sen sijaan jatkuu nämä kivut. Eilen sain lähetteen fysioterapiaan, jos sieltä saisi apua.

Voisin liittyä nyt siihen faceryhmään, saas kattoo onnistuuko kännykällä , jolla yleensä surffailen netissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ihme&kumma
sosah hieno juttu! :) todellakin aika janna, ettei laakari saanut syketta kuulumaan. Tosin mulle sanoi katilo, etta ei valttamatta viela kuulu nailla viikoilla tai hankala loytaa (kavin rv 16+0). Eli jospa se sita voinut olla? Mutta olisi nyt sentaan ultraan samantien lahettanyt. Aika kompeloa kaytosta :(
Jos laitat Suanille yksityisviestia niin han lisailee sitten fb ryhmaan :)

Pumpulipallero 16+4
 
Heippa! :) Mahtuuko vielä mukaan? Olen kirjoitellut aikaisemmin toisen vauvapalstan kautta,mutta siellä ei hyväksytä ollenkaan keskustelua fb-ryhmistä ja itseäni tällainen näin julkisesti kirjoittaminen aina vähän epäilyttää.. Esikoisen vauvaryhmästä on aivan ihanat muistot ja ryhmä vieläkin hengissä! Olisi siis ihana päästä mukaan juurikin fb-odotusryhmään.

Olen 26v. odottaja helsingistä, ja meillä on entuudestaan kohta 2v. poika. :) Raskaus on mennyt hyvin alun pahoinvointeja lukuunottamatta, aika huomaamattomasti, nopeasti verrattuna esikoisen odotteluun. Vuoden viimeisenä päivänä nähtiin pökele ultrassa ja laskettu aika olis 14.7 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ihme&kumma
Hetken jo taustailleena ja NIPT testin tulosta jännityksellä odottaneena voin viimein huokaista ja osallistua. Tällähetkellä 14+5 menossa ja LA 19.7. Esikoista odotellaan. Laittelen suanille yv:tä faceryhmästä, olisi mukava viimein liittyä mutta jään myös tänne kirjoittelemaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ihme&kumma
Heippa kaikki!

Tanaan oli neuvola, missa kaikki hyvin. Seuraava ultra saatiin ajalle 20 + jotakin. Muistatteko mika on se takaraja etta ultratessa ei enaa sukupuolta kovin hyvin nae vauvan koon takia? En tarkoita etteiko viikolla 20 enaa nakyisi, mutta tulipahan mieleeni kun esikoisen kanssa kavin muusta syysta ultrassa myohemmin ja silloin laakari sanoi ettei enaa nae sukupuolta kun sen olisin halunnut tietaa.

Tervetuloa uusille ja kiva juttu etta teistakin jotka fb:hen menee on ainakin osa suunnitellut jatkavansa jutustelua taallakin. Hauskaa miten minun mielestani yksityisyys on "uhattuna" :LOL: facebookissa kun taas vaikka Amintin mielesta taas taalla palstalla kirjoittelu on liian julkista. :) Kumpikin varmaan omalla tavallaan oikeassa! Onneksi tapoja on erilaisia, ja onneksi nykyaan on monenlaisia tapoja saada vertaistukea!

Onneksi Sosahilla kaikki hyvin! Ja muillakin hyvia ultrakuulumisia. Jos tiikeriankka viela taalla kay, niin tsemppia, toivottavasti tilanne on sinulla parempi. Suurikin niskaturvotus voi onneksi olla vaaratonta, toivottavasti sinulle olisi juuri niin.

Kivaa viikonalkua (mitenkas tahan tyontekoon taas paasikaan mukaan viikonlopun jalkeen...?)

Hattaraa ja pikku 18+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ihme&kumma
Hei kaikki,

Täällä yksi 28-vuotias odottaja lisää!
Lukaisin tuossa viikonlopun aikana koko ketjun läpi ja tuli vähän tyhmä olo että miksi en aikaisemmin ole hoksannut etsiä heinäkuisten viestiketjuja. Niin paljon kun varsinkin alkuaikana olisi ollut sydämellä kun ei vielä oltu kerrottu muille. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Meillä on kyseessä ensimmäinen lapsi, 15+3 meneillään. Erittäin toivottu tulokas :) Takana on yksi ultra viikolla 13 missä pieni kovasti ujosteli ja kääntyili. Mittoja ei kunnolla saatu niskan seudulta oudon asennon takia mutta ultraaja sanoi että kyllä kaikki näyttää hänen kokemuksensa mukaan olevan hyvin ja että yleensä ongelmat havaittaisiin jo ensimmäisellä silmäyksellä. Hyvällä mielellä luotettiin tähän sillä ultraaja vaikutti pätevältä ennustamalla pituudenkin jo mittaamatta ja melkein nappiin meni - missä myös la aikaistui niin kuin olin osannut aavistellakin. Mittojen ottamisen korvaavaan verikokeeseen on mahdollisuus helmikuun alussa mutta jos todennäköisyys kokeen tarkkuudesta on 70% niin ollaan mietitty että jätettäisiin kokeet ottamatta. Kuitenkin kolme kymmenestä saa epäpätevät tulokset ja mahdollisesti turhia murheita.

Tosi kiva lukea kaikkien kuulumisia, tulee sellainen olo että ei tässä yksin näiden vaivojen ja ilojen kanssa olla. Sydän särkyneenä tietysti huonojen uutisten osalta, ei voi muuta sanoa kun paljon jaksamista sinne.

- en1gma
 
  • Tykkää
Reactions: Ihme&kumma
Ensimmäinen sokerirasitus takanapäin, selvisin vielä puhtain paperein :) Katotaan sitten seuraavassa rasituksessa, jatkuuko yhtä hyvä onni vai "kärähdänkö". Ensimmäisestä ja toisesta raskaudesta oli tokassa rasituksessa 1h arvo liian korkea, kolmannessa raskaudessa molemmissa rasituksissa oikein hyvät arvot :) Nyt näitä kiloja on kannettavana saman verran kuin kahdessa ekassa raskaudessa eli n. 10-12kg enemmän lähtöpainoa kun tuossa kolmannessa raskaudessa, joten näin ollen vähän arvelen, että seuraavassa rasituksessa arvot ei ehkä olekaan enää alle rajojen... No, katsellaan ja toivotaan parasta :)

suan 16+6 :)
 
Terve tyypit. Kiitoksia kovasti tsemppauksista.

En nyt hirveästi ole jaksanut tätä foorumia lukea (paitsi vanhoja sikiöseulontaketjuja) mutta ajattelin vähän päivitellä tänne jos jotakuta kiinnostaa. Me saatiin Downin osalta riskiluvuksi huikea 1:4 ja kävin istukkabiopsiassa torstaina. Tulokset Downin, Edwardsin ja Pataun syndrooman osalta tulivat eilen ja olivat yllättäen negatiiviset. Nyt jännätään pari viikkoa kun tohtorit tutkivat muita kromosomeja ja yritetään miettiä mistä helevetistä se niskaturvotus johtuu. Onneksi olen sentään saikulla kun en ehkä tässä tilassa olisi työkykyinen!

Kaikkea hyvää vaan teille. Saatan taas jossain välissä tulla tänne turisemaan. :)

14+4 (P.S. vieläkin oksettaa :confused:)
 
  • Tykkää
Reactions: eppula ja en1gma
Heippa, täällä ilmottautuisi vielä yksi heinäkuun odottaja! Olen jo jonkin aikaa lukenut ketjua, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoittaa, kuten ilmeisesti monen kohdalla tuppaa käymään :D

Täällä kirjoittelee 25v ensimmäisen odottelija ja la on 26.7, eli nyt on menossa rv 14+1. Olen kokenut yhden KU-raskauden 2015, mutta muuten täällä nyt kaikki uutta ja jännittävää. Ultrissa on tullut käytyä useammassakin, lähinnä alkuraskaudesta tarkisteltiin onko alkio kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Onnekseni kaikki on tähän mennessä näyttänyt juuri siltä kuin pitääkin ja nyt olen antanut itseni jo hieman innostua asiasta ja uskallan liittyä joukkoonne iloiseen. Niskaturvotus oli selvästi viitearvoissa ja siellä pikkuinen kovasti liikkui ja potki. Eilen viimeksi kävin neuvollassa kuuntelemassa sydänääniä ja hyvin kuului.

Toivon kaikille myös seulonnoissa epävarmoja uutisia saaneille, että kyseessä on väärä hälytys ja turvallista matkaa odotuksen loppuun saakka. Vauhti tuntuu koko ajan menevän vain nopeammin mitä pidemmälle pääsee. Tai sitten se vain tuntuu siltä nyt extra hitaasti matelevien ensimmäisten viikkojen jälkeen!

Kesää taidetaan tänä vuonna odottaa monen kohdalla ihan uudella tavalla :)
 
Tiikeriankka no hyva, etta tulokset olivat negatiiviset. Toivottavasti tulevien kokeiden tulokset ovat myos negatiiviset. Taitaahan niita olla, etta vaikka eka ollut niin etta niskaturvotusta mutta loppujen lopuksi syntynyt terve lapsi. Tsemppia odotteluun!
Ymmarran, ettet jaksa lueskella taalla juttuja mutta kiva etta tulit paivittamaan! Toivottavasti sinua nakee taalla jatkossakin :) (ja olet tervetullut fb ryhmaan jos silta tuntuu jossain vaiheessa)
 
Tiikeriankka, ihanaa kun kävit kertomassa kuulumisia!:) Täällä on kovasti jännitetty sun puolesta. Mahtavaa että ainakin noiden yleisimpien kromosomihäiriöiden mahdollisuus on nyt suljettu pois! Toivotaan että kaksi viikkoa kuluisi mahdollisimman nopsaan että saisit vielä ne loputkin testitulokset. Onneksi oot saanut saikkua.

Ja tervetuloa kaikille uusille!
 
Tiikeriankka, hienoja uutisia! Olen itsekin eri syista lukenut tuota sikioseulontaketjua ja siella huomannut etta monella turvotuksen syyta ei koskaan saada selville edes. Se vaan on. Toivon edelleen etta sinullakin olisi tama tilanne! :)

Taalla vasyttaa. En malttaisi odottaa etta tyopaiva loppuu ja paasisi kotiin, viela muutamia tunteja pitaisi jaksaa...

Toissa edelleen suunnitellaan minulle vaikka minkalaisia tulevaisuudennakymia ja mina nyokkailen tietaen ettei niista toivottavasti mitaan tule vaan jaan kotihin! Oletteko te kaikki muut jo kertoneet tyopaikallanne uutiset? Minkalaiset ovat olleet pomojen reaktiot?

Taalla on kovasti hiljentynyt keskustelu. Harmi juttu! Tervetuloa vaan kaikki taustailijatkin mukaan jutustelemaan!

Ihanaa viikonloppua!

Hattaraa ja pikku 17 + 4
 
Heippa!

Tiikeriankalle voimia tietojen odotteluun.

Mulla särkee päätä joka päivä. Ja tuntuu, että silmälasit väännättää silmiä, joten oon välillä ilman rillejä kotona. Töissä kun pesen ihmisiä ja vien heitä saunaan niin joka saunan oven aukasu saa mun otsan juilimaan todella ilkeesti .

Töissä oon kertonu pomolle ja onnittelut ja halaukset sain. Muutamalle työkaverille olen kertonut. Loput saa pähkäillä ootanko vai oonko lihonu :sneaky:

Maha on puskeutunu tohon ylös. Illalla vielä oikein huomattavasti.
 
Moi kaikki!

Miekin haluaisin vielä kovasti mukaan fb-ryhmään ja keskusteluihin :) oon kyllä alusta asti seuraillut, mutta nyt vasta uskaltaudun kirjoittamaan.

Oon 27-vuotias ensiodottaja Savosta, LA 12.7.2016. Perheeseen kuuluu avopuoliso ja kaksi koiraa! Vauva on pitkään toivottu, juuri oltiin aloittamassa lapsettomuushoidot kun tärppäsi!

Vieläkin tuntuu siltä välillä että voiko olla totta, mutta kun masu kasvaa ja liikkeet ovat alkaneet vähän tuntua niin kyllä se on uskottava :LOL:

Neuvolakäynneillä ja ultrissa on kaikki olleet hyvin, aikataulussa mennään koon ja kasvun perusteella, nt oli 0.7 mm ja sydänääniä kuunneltiin eilen viimeksi. Seuraavaksi jännätään rakenneultraa 23.2.

Toivottavasti vielä mahdun mukaan fb-ryhmään, laitan suanille viestiä, voisi siellä paremmin kirjoitella ja tutustua kaikkiin!

Terkuin,
Bubblis rv 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: Ihme&kumma

Yhteistyössä