Heinähippuset 2006

Meidän uusivuosi sujui melko rauhallisesti. Saunassa käytiin ja katsottiin yksi leffa kun Ella oli menny nukkumaan. Ella hieman pelkäsi rakettien pauketta mutta nukkui yön kuitenkin tosi hyvin eli ei se nukkumista haitannu. Ella on kyllä ollu aina niin hyvä nukkuja. Ei herää kovinkaan isoon meteliin.

Illalla paloauto ajoi meidän pihaan kun joku oli sytyttänyt tuossa vieressä olevan lehtienkeräyslaatikon tuleen. Kauhea savu siitä lähti. Ei ole kyllä kivaa tuollainen.

Huomenna olis taas neuvola. Vähän jännittää et paljonko paino on noussu kun on jouluna tullu syötyä aika paljon...

 
Hyvää uuttavuotta kaikille :heart:

Joulu oli ja meni.. Hyvin tuli taas syötyä ja kaikki oli olleet kilttejä jos lahjavuoresta jotain voi päätellä.
Meidän hippunen ei lahjoistaan aattona paljoa perustanut.. oli jotenkin hämillään koko touhusta! Nyt vasta on ottanut omikseen jouluna saamansa uudet lelut.

Vuosi vaihtui minulla kuumeessa ja räkätaudissa makoillen.. Mies ja isommat lapset olivat raketteja ampumassa naapureiden kanssa ja minä ja pikkuinen "pelättiin" kotona..
Neiti tosiaan pelkäsi räiskettä ja pauketta :(

Myös meillä tämä uusivuosi tuo tullessaan muutoksia.. Hoitotätimme on meillä enää tämän Tammikuun ja Helmikuun alussa neiti menee päiväkotiin. Aluksi vain puoltapäivää ja ilmeisesti Huhtikuun alussa kokopäiväiseksi..
Suunnitelmat on vielä hiukan auki mutta selviää tässä lähiaikoina.

Nyt kuitenkin vielä lomaillaan muutama päivä ja yritän olla täällä tartuttamatta flunssaa kaikille :snotty:
 
Iltoja!

Meillä kävi tänään 3 lasta isänsä kanssa ja ens ma tulevat hoitoon.
Pienin on 1v3kk, sit 5v ja eskarilainen. Keskimmäinen on poika.
En ole ennen hoitanut kuin omia. Saan olla oman tapen kanssa sit vielä tovin kotona ja saan kodinhoitotuen ohella vähäsen palkkaakin =)
 
Hyvää alkanutta vuotta! Pidetäänkö vuodenvaihteen kunniaksi nimenhuuto, ketä kuuluu vielä pinoon vai kuopataanko tämä kun täällä on niin hiljaista nykyisin? Voisi kasata vaikka kaikki yhteen. :)

Meillä alkoi tänään taas hipun ja isosiskon päivähoito ja kyllä on takkusta tän pikkusen osalta. Hirmusta kiukuttelua ja rutinaa ollu koko ilta :/ Toivottavasti alkais taas arki rullaamaan....
 
Täällä ollaan! *huutaa nimeä*

Tulee lueskeltua pinoa, mutta kovin aktiivisesti en ole osallistunut enää tänne.. Odotuspuolella kun tulee aktiivisemmin kirjoiteltua. Ja kun on ollut niin pirskatin väsynyt tuon meidän unihäiriöisen hippusen kanssa! Liimakorvaa siis on hoidettu ja leikattu risat ja putkitettu, mut sen lisäksi nähtävästi muutakin häikkää mahan kanssa on.. Ja muutama allergiahommelikin. Yhtään täysin nukuttua yötä ei meidän hipun elämään ole mahtunut moneen moneen kuukauteen.. Ja sitäkin ennen olikohan niitä ollut kaks vaiko kolme. Meillä heräillään nytkin 4-6 kertaa yössä. :headwall: Kaiken lisäksi ei ole helpoin mahdollinen tämä raskaus nyt ollut, niin mehut on tosiaan olleet aika vähissä ja sosiaalinen elämä samoin.

Ehkä tämä tästä, kunhan kunnolla kevääseen päästään. B)

Heili, Edvin 1v 5kk ja iso massu
 
Kiitos PupuT :hug:

Mulla on nyt eka päivä takana. Muksut tuli 6.45 ja mä en ollut taas kerran saanut unta ku...no niin vähän etten ees viitti mainita. mulle ei tuu koskaan yli 6t ja ei läheskää joka yö sitäkään. Kokemusta on myös täysin valvotusta yöstä kuten viimeksi pe-la :headwall:

Päivä meni ihmeen hyvin. illasta väsäsin hämähäkkejä perhekerhon sivujen neuvojen mukaan. Liimataan ne kartonkiin ja kutsu lukee toisella puolella. keskimmäinen täyttää 8v pian. 15.45 lähti noi muksut.

No nyt täytyy tehä muuta. Ja ei munkaan pinna oo pitkä. Lyhyt se on, mutta hoitomuksut ja omat, ne on eri asia. uskon että pärjään. mullakin päivät niin vaihtelee...toisinaan ei mee hermo mistää ja joskus sitä ei ees oo ;)
 
Mukana ollaan :wave:
Harvemmin tulee kirjoteltua mutta melkein päivittäin täällä kurkkaamassa..
Ensi viikolla pitäisi aloitella neidin kanssa tutustuminen päiväkotiin, sama pk jossa meidän isommat lapset ovat myös olleet, sellainen pieni kahden ryhmän pk jossa yhteensä n.20 lasta
Vähän on haikea olo mutta luottavaisin mielin.. Onhan tämä nyt ihan eri tilanne kuin loppukesästä jolloin neiti ei osannut edes kunnolla kävellä.
Itse syöminenkin sujuu jo hienosti mutta pottatouhuista neidillä ei ole vielä mitään käsitystä. Ehkäpä sekin asia aukeaa pk:ssa muiden lasten esimerkin avulla.
1,5v neuvolassa ei olla vielä käyty (johtuen äidin saamatomuudesta.. on päässyt ajanvaraus unohtumaan )

Äepälle tsemppiä "lapsilauman" kanssa :hug:
 
Mulla on muuki duuni, jonne en mee! Nyt tuli tilaisuus hoitaa lapsii, kun olin ilmottautunut. Olen määräaikainen. Jos lapsii riittää, niin jatkan ja jätän toisen työn. Se kun ei oo paikkakunnalla ja on ihan p...duuni.
Nyt saan olla vielä kotona, kun tapetypy pieni ja 1 ja 3lk pojat saa tulla kotiin, jos äiti odottaa =)
 
Huih, mikä päivä takana! Käytiin eilen heittämässä Helsingin reissu ja samalla Ikeassa, nyt vois vaan nukkua... :kieh: Mutta hyvää tekee vähän vaihtelu :heart:

Meillä on nyt joulusta alettu nukkua paremmin, toisinaan kyllä hippu herättää yöllä ja haluaan äitin kainaloon nukkumaan,mut enimmäkseen nukkuu kokonaisia öitä ja aamulla nukuttaisi vaikka yhdeksään,mutta kun on hoitoonlähtö ni eihän sitä voi. On kyllä helpottanu omaan jaksamiseen kovasti, en mä jaksaisi töihin raahautua millään jos se valvominen ois jatkunu. Meilläki valvottiin tosi kauan ja oikeestaan ennen joulukuuta ei nukuttu kokonaisia öitä ikuna. Putkitukset auttoi,yhtään korvatulehdusta ei oo ollu ja kuulo ilmeisesti normaali nyt. =) Tsemppiä valvojille, toivottavasti alkaisi helpottaa teilläkin, ei sitä jaksa mitään ylimääräistä jos unet on heikoilla!
 
Hei kaikille!
Mä en ole enää paljon netissä pyörinyt, kun tietokone on aina epäkunnossa.

Mutta eipä tänne ihmeempiä. Severi kasvaa ja voi hyvin. Touhua piisaa, viimeksi roikkui ja kiikkui meidän keittiön kattolampussa pöydän päällä.
Kumma kyllä, sekä lamppu että poika pysyivät tippumatta :kieh:

Viikonloppuna oli lievää draamaa, kun poju nakkasi lasin isosiskon päähän :eek: Verta tuli ihan tolkuton määrä. Haavoja oli päässä pari, lasinsirpaleita ei onneksi kuin yksi. Kylmällä kääreellä sain patin laskemaan sen verran, että isompi haava meni umpeen, niin ei tarvinnut tikattavaksi lähteä.
Meillä kyllä ahjoaa astioita harva se päivä, aina joku unohtaa jonnekin jonkun ja Severi heittää ne sitten ties mihin.

Viikon päästä on sitten lääkärineuvola. :wave:
 
Nyt jo huomaa että omaa tahtoa löytyy ja kaikki haluama pitää saada heti tai tulee huuto. Kovasti Ella tykkäis tietokoneella olla,mutta ei voi antaa ettei se sekota koko konetta. Kun isi kieltää niin sit tullaan lujaa itkien mun luokse.

Aamulla Ella tuli nyt ensimmäistä kertaa itse pois sängystään ja huoneestaan. Me otettiin kaksi pinnaa jotka on irroitettavissa pois sen sängystä ja nyt se pääsee vapaasti kulkemaan. Tähän asti on odottanu sängyssä,että annetaan lupa tulla pois mutta nyt tuli sitten ihan itse.

Kerhossa oltiin. Ei menny ihan hyvin tämä kerta. Oltiin lähdössä ja puettiin vaatteita siinä ahtaudessa niin Ella sit tapansa mukaan rimpuili kun koitettiin ulkovaatteita pukea. Ei tykkää siitä yhtään. No,se löi nassunsa sit sellaiseen matalaan penkkiin ja tuli itku. Mä häntä siinä sitten lohduttelin enkä tajunnu ennen kuin yksi toinen äiti sanoi että Ellasta tulee verta! Sitä tuli kyllä ihan kauheesti ja meidän vaatteet oli veressä. Sillä oli huuli halki ja sitä kylmän veden alla huuhdottiin. Ellan oli nassu ja hiuksetkin veressä. Onneksi saatiin melko nopeesti veren tulo loppumaan mutta kyllä se huuli pahan näköinen on. Hampaissa ei näy pahemmin mitään eikä ne ainakaan heilu. Ajattelin huomenna kun mennään lääkärille korvakontrolliin niin jos lääkäri samalla katsois sinne suuhunkin. Kyllä mä niin paljon pelästyin kun aikasemmin ei ole mitään vastaavaa sattunu.

Nyt vaatteiden pesuun...
 
Moikka kaikki! :wave:

Oon ollut nettipimennossa kauan (turhan kauan), joten ei ole tullut käytyä sivustolla piiiiiitkäään aikaan :ashamed:

Meille syntyi pieni (tai ei kovin pieni - 4120g ja 51,5cm) mustatukkainen ja tummasilmäinen prinsessa 10.1 :heart: Isoveljet on kovin innoissaan uudesta tulokkaasta, kuten me kaikki muutkin :)
Mustasukkaisuutta ei vielä ole ilmennyt, mitä nyt Joel on leikkisästi yrittänyt purra mua käteen, kun imetän vauvaa. Tosin en tiedä, onko se puremista vai yrittääkö itsekin imeä mun kättä, kun näkee, että vauva imee rintaa.

Joel (meidän heinähippu siis) voi hyvin ja kasvaa. Ruoka maistuu edelleenkin tosi hyvin :whistle: On jo niin kovin iso poika. Tuntuu, et justhan se oli vasta mun oma, pikku vauva *nyyh* :heart: Niin se aika vaan rientää...
 
Estulle paljon,paljon onnitteluja tyttö-vauvasta! :flower:

Ellalla oli eilen se korvakontrolli ja pyysin lääkäriä vilkaisemaan myös sinne suuhun. Se kokeili hampaat ja ne oli onneksi kunnossa. Sanoi että se huuli paranee kyllä melko nopeesti itsekseen. =)

Uskaltaakohan sinne kerhoon enään mennäkään kun aina tulee jotain. Viimeksi Ella sai sieltä vatsataudin ja nyt tuli sit tämä. Ikävää!

Ella nukkui viime yön tosi huonosti. Olikohan masu kipeä tai jotain. Säpsähdin itse hereille aina kun se päästi sellaisen ihmeen itkun aloitus äänen,mut ei kuitenkaan alkanu itkemään. Vähän nyt itseäkin väsyttää kun en mä sit saanu vähään aikaan unta kun säpsähdin hereille ja vauva masussa heräsi tietty kanssa.
 
Onnea kovasti Estulle!!! Kirjoitin äsken pitkät lätinät,mutta erroria pukkas kone vaan... :headwall: Viettelen yksikseni täällä siivouspäivää, pojat koulussa ja pienet hoidossa. Normaalisti hoidan pieniä (siis hippusta ja isosiskoaan) perjantaisin kotona,mutta olin ehtinyt sopia tän päivän hoitopäiväksi kun mulla piti olla koulutuspäivä. Ihan kiva näinkin, pitäs vaan tosiaan saada tehtyä yhtä sun toista ja täällä mä vaan näpyttelen netissä... :ashamed: Mutta velttoilu piristää kyllä kummasti silloin tällöin :D
 

Yhteistyössä