Heijastaako teillä SELKÄKIVUT mahaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Selkäpaskana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Selkäpaskana

Vieras
Mietin tässä vain, että voiko alaselkäkivut heijastaa mahan puolelle siten, että luulee, että maha on kipeenä, vaikka siis kipu tulee alaselästä? Onko kellään tietoa / kokemusta?

Mulla on ollut yläasteikäisestä asti selkävaivoja ja olen käynyt kaikenmaailmat fysioterapiat yms. Mietin nyt, että kerran mä luulin, että mulla on rinnassa jotain vikaa, kun sitä särki ja sattui. No syyhän oli se, että yläselkä oli kipeenä ja jumissa lapaluun kohdalta. Nyt mulla on koko selkä aivan jumissa, alaselkää myöten ja nyt heijastuu mahaan omituisia kipuja. Voikohan nämä kivut johtua alaselästä?? Kai ne voi, kun rintakivutkin johtuivat selästä..

Mutta olisiko kellään omakohtaista kokemusta?

Kiitti!

mulla on joskus maha kipee ja selkä kipee yhtä aikaa,en oikeestaan ees tiiä kumpi heijastuu kumpaan mut kamalan tuntusta on,mulla ei kyllä mitään selkävaivoja oo tainnu koskaan olla,enempi närästystä josta sit luulen ton vaivan johtuvan sillon kun se tulee.

Mulla itseasiassa kävi niin, että mulla oli koko viimeraskauden nivunen ja alavatsa tosi kipeä, siis ihan vuodepotilaana melkein olin. Etittiin jo nivustyrää jne mutta ei mtn löytynyt. Synnytyksen jälkeen pääsin magneettikuvaan, jossa löytyi sitte alaselästä pahoja kulumia ja päätelevyturvotusta. Lausunnossa oli maininta siitä, että mun kivut voisi olla selkäperäisiä. Gastrokirurgi-joka mut tuohon mg-kuvaan oli laittanut kertoi, että selässä menee hermotuksia niin, että selkäkivut tosiaan voi heijastua vatsaan.

Mun miehellä on kanssa tosi paskana selkä, ja jos on oikeen pahana, niin saa aikaan miehelle ripulin, eli tosiaan uskottava on.

Tutkittu ja hutkittu,kaikki laproskopiasta tähystysleikkaukseen...eikä mitään selittävää löydöstä vatsakipuihin ,jotka jatkuivat 1,5v;)kaikkeen tottuu kun tarpeeks sattuu,niihän se on,paino vaan oli jo tippunut ehkä vähän alhaiseksi,45kg.Siitä sitten uudelleen muistuttamaan tohtoria,et voisiko olla selästä johtuvaa?magneettikuvissa sitten löytyikin ne kaksi pullistmaa:)jotka painaneet toista vuotta,mutta suurimmat kivut vatsan puolella...
Nyt elämä hymyilee viidennen selkäleikkauksen jälkeen,jos vaikka olis tää nyt jo viimeinen.

Kaunista Kevättä ja Aurinkoista Mieltä