hei

Haluaisin kysellä, että onko kenelläkään kokemusta suunnitellusta sektiosta? Onko sitä kuinka vaikea "vaatia" ed. synnytyksen ja sitä myötä huonojen kokemusten perusteella?

Minulla siis esikoisen synnytys ei todellakaan mennyt millään muotoa hyvin. Koko tilanne oli todella kaoottinen, ja lopulta kun ei muuta voitu, minut kiidätettiin sektioon. Vauvan painoarvio oli viimeisillä lääkärikäynneillä hieman normaalia suurempi, mutta muuten ei pitänyt olla mitään. Synnytys ei lähtenyt käyntiin omineen, vaan minut passitettiin käynnistykseen.. Ei siinä vielä mitään, mutta minulle jäi kaikesta siitä mitä tapahtui, ja siitä miten sekava koko tilanne oli, sellainen pelkotila että se kaikki toistuu taas uudestaan tässä synnytyksessä sitten kun sen aika on. Ja siis syy sektioon oli se, kun minulla oli kovat supistukset jo käyrien mukaan, mutta paikat ei auenneet.

Minulle siis kaikista mieltä rauhoittavin tieto olisi, että voisin saada mahdollisesti suunnitellun sektion. Olen toki kuullut, ettei sitä ilmeisesti ihan kevyin perustein suositella. Ja jos niin mistä tästä asiasta kannattaisi puhua? Neuvolassa? Passittavatko he minut pelkopolille tms?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä