Hei Vaasalaiset nuoret äidit

  • Viestiketjun aloittaja BimBim
  • Ensimmäinen viesti
BimBim
Olis tosi kiva löytää joku kaveri jonka kans vois lähteä vaikka kärryttelemään kaupungille!Mulle syntyi ihana tyttövauva 29.6,eli tyttö on kohta 7 viikkoa ja ite täytin 21 10.6 :)

Arkipäivät ne rullaa päivä päivältä mutta aika pitkältä tää aika tosiaan välillä tuntuu,eikä mun kavereita aina kiinnosta meikäläisen vauva-jutut :D

mun sähköpostiosoite on: mussu_69@hotmail.com
 
pia
no heips..mä oon kyl jo aika vanha... :LOL: 23v joo mulla 2 tyttöä isoja jo nuorempi 2v ja vanhempi 3,5v kerroppa itestäs vähän..josko vaikka tunnettais/tiedettäis entuudestaan kun tämä vaasa on niin pieni..
 
BimBim
Kiva ku tuli viestiä! =) Vai sä vanha?Ku itestä tuntuu että on ikäloppu :LOL: No mitäs minä,nuori äitee huumorin kera :p

Oon käyny ruottinkieliset koulut, ammatiltani lähihoitaja, kihloissa
:heart:

Nämä arkipäivät tuntuu pitkiltä ku muut kaverit ja tuttavat on joko töissä tai opiskelee,ja oma muruki on päivisin töissä

Olis kiva höpötellä näitä vauvajuttuja ku tosiaan ei kenelläkään kaverilla oo vielä lapsia :/
 
pia
mä opiskelen lähihoitajaksi,päivät siis koulussa.mutta oon tässä miettinyt et jos koulua vähän viel lykkäis ja jäis tyttöjen kans kotiin..pitäs vaan tuo ukkokulta saada suostuteltua siihen..ja mulla aivan kamala vauvakuume..siihen mies vähän niinku näyttäis vihreetä valoa.. =) joo mulla taas tuntuu et kaikkien kavereitten kans sama aaltopituus on kadonnut jonnekin :/
 
BimBim
Mäki ajattelen että olis kiva jäädä kotiin ainaki vähintään 1 ja puol vuotta vauvan kans,ei olis kiva jättää tyttö 10kk ikäsenä hoitoon :\| mut rahasta seki on vähä kiinni :/

joo ei puhelin yhtä paljo enää kieltämättä soi ku laps on syntyny \|O huomaa kyllä ketä ne oikeet ystävät loppujen lopuks on,ei oo monta :\| mutta onpahan aitoja ne jotka on jäljellä

=)

onneks neiti nukkuu aika hyvin yöt, herää n 2 kertaa/yö,ei oo silmät ristissä ja jaksaa välillä käydä seinien ulkopuolellaki ettei tuu aivan mökkihöperöks :p kuinka sun tytöt on nukkunu?

 
BimBim
On toi lasten nukkuminen vaan jännä juttu,ite luulisin että tyttö rupee nukkumaan hyvin mitä vanhemmaks tulee mutta eihän sitä koskaan tiedä näin etukäteen!

Ootko sä muuten kuinka aikasin ruvennu antamaan kiinteitä sun lapsille?

Me asutaan ihan keskustassa,helppo lähtee liikkeelle :)
 
pia
me just kesällä muutettiin pois keskustasta...oli helppo liikkuu joo, mut saatiin unelma rivarinpätkä..vanhempi alotti kiinteet n 2kk:n iässä, nuoremmasta en muista mut varmaan samoihin aikoihin! menny tämä päivä ihan yli nopeeta ku ollaan tyttöjen kans siivottu ja leivottu. nyt ne odottaa et lasten tv alkaa, istuu sohvalla rivissä..odotetaan isäntää kotiin et saatas keittää kahvit ja syödä pullaa..ja jotain ruokaakin pitäs varmaan väsätä..voi vee tota ukkosta..säikyttelee mua...salamoi ja sataa BLÄÄH...
 
BimBim
Just,ajattelin ite alottaa tos 3:n kuukauden nurkilla kiinteet,saiko sun tytöt niistä mitään vatsavaivoja aluks?Muuttuko yöunet kiinteiden mukaan?

Joo,aamusta lähtien vähitellen pessy pyykkiä ja nyt pitäis tiskata ja pikkasen poimia jotain tavaraa,onneks ei oo sotkusta pahemmin =) makkarin verhotki nyt pestynä,pitäis silittää ja jaksaa laittaa takas :headwall:

Meki varmaan vuoden,parin vuoden päästä ostetaan joku rivarinpätkä,sepistä ollaan harkittu kovaa,koulut lähellä eikä mahdottoman pitkä matka keskustaan!


Joo ei oo tää ukonilma yhtään hauska,pienenä pelkäsin ja nyt on karmeeta,yyyh :/ ei ainakaan niin pahasti että sängyn alle menisin piiloon :D
 
pia
me muutettiin sepikseen =) vuokralle tosin. Ei tullu vatsavaivoja, rupes nukkumaan paremmin ja tuli parempi tuuliseksi. perinteisellä perunalla alotettiin. Sepikses tosi hyvä asua, lyhyt kauppaan, hoidot lähellä ja kaipunkiin jaksaa polkea..Että suosittelen!
 
BimBim
Kuulostaa mukavalta, on se niin jännää nyt tämän ensimmäisen lapsen kanssa ihmetellä tätä kehitystä, odottaa kovasti lapsen kasvua ja kehitystä ja sitte taas miettii että menee tää vauva-aika äkkiä ohi :'(

Mutta kyllähän täs jo toista tekis mieli, kai sit vuoden päästä ruvetaan miettimään seuraavaa, antaa kropan vähä palautua, ja odottelen täs että lähtis loput kilot veke niin sais vetää vanhat farkut jalkaan rkele \|O :)

Sanoin mun murulleki että voishan sitä heti perään tehdä toinen jos se on raskaana sen 9kk ja käy synnyttämässä :LOL:
 
pia
Taas pitäs alottaa pyykinpesu...ei millään jaksas! nyt on kaks vapaa päivää, vasta perjantaina iltavuoroon, ei kyllä yhtään huvittais, taas päässy tähän kotiäidin vauhtiin ja ei millään huvittais lopettaa...no työt loppuu onnex vimppa päivä..sit pitäs alkaa miettiä tota koulua..laitoin tytöt kattoon muumeja et saan laitettua pyykit ja tehtyä aamupalaa, ja täs mä istun :LOL: ja siivotakin pitäs.. :\| kumma juttu et vaikka eilen on siivonnu, näyttää jo siltä kun ei olis koskaan mitään tehnytkään :whistle: mies parka joutunu nukkuun viime yön sohvalla kun meiän tytöt vallotti sängyn..
 
BimBim
Huomenta!Joo ei itekään jaksanu eilen sit millään silittää verhot, ihan ku olis ikkunasta nähny ihan kaiken makkariin, onneks illalla mentiin vaan nukkumaan :D

Hitto ku ulkona tuulee,pitää kymmeneks mennä neuvolaan jälkitarkastukseen, jaksais käydä suihkus nopsaa ja heittää meikit naamaan,pitäs toi tyttöki syöttää ennen lähtöä, vielä tyytyväisenä ihmettelee ja kattelee mobiilin alla =) jaaha,nyt tuli käsky että Ruokaa!!!
 
BimBim
miltä tuntu jättää neidit ensimmäistä kertaa hoitoon?Tytöllä on ristiäiset kahen ja puolen viikon päästä ja äiti tarjos ottaa flikan kotiin maalle yön yli hoitoon jos halutaan lähteä ulos.. isoveljellä tyttöystävä jota en oo vielä tavannu ja ne tulee tuurista meille viikonlopuks,olishan se kivaa ja sit taas vähä jännittää olla niin pitkään eros kullannupusta :'( mut kai se ihan hyvää tekis mennä vähä muistelemaan "nuoruutta" :LOL: :/
 
pia
tais iskällä ja äiskällä olla isompi ikävä kun neidillä..hyvin meni..oli huono omatunto mut eiköhän se oo kaikilla kun pienen jättää hoitoon :) ja kun muutama tunti jättöhetkestä niin oli jo hauskaa ja ajateltiin että ne soittaa sitte jos joku hätä..nykyään jo jättää "helposti" hoitoon..tietysti tutulle ja luotettavalle hoitajalle. Nykyään vaan ei meinaa hoitajaa saada että käytän kyllä kaikki tilaisuudet hyväksi :kieh: mutta ei nuo usein hoidossa oo nykyään kun töitten takia ei muutenkaan ehdi nähdä paljon..ja ajattele niin että vauvan kannalta että parisuhteen hoitaminen ja vaaliminen ja miehen kanssa yhteinen aika on myös vauvalle hyväksi..kun vanhemmat voi hyvin niin vauvallakin on hyvä olla!
 
BimBim
Iltaa!Just tulin kotiin,viihtyny kauan kaupungilla ku pikkuserkku tuli seuraks,kymmeneltä aamulla lähteny liikkeelle :whistle: ja huomenna uusiks,kiva ku sillä loma :)

Jälkitarkastus meni ihan hyvin, kiva yllätys ku saa pillerit puoleks vuodeks ilmaseks,en oo aikasemmin tienny tota =)

Eilen illalla rupes isoa varvasta sattuun niin helvetisti, huomasin et se vähä punotti,näytin neuvola lääkärille ja sano et se on tulehtunu, sain antibioottikuurin samalla :eek: ja arvaa onko helvetin kipee nyt ku kaupungilla tallaillu koko päivän \|O pitää laittaa sandaalit niin ei hankaa ja ilman sukkia saa kunnolla ilmakylpyä, kiva lähtee ku on seuraa niin viihtyy taas kauemmin ku se tunti kaks


Onhan kiva lähtee ulos vähä kattelemaan ja varmaan näkyy tuttavia niiku aina, pelkään vaan pahinta että alan polttamaan uudestaan, ollu polttamatta koko raskauden ajan ja vielä tähän mennessä menny ihan hyvin..en edes kahvia juo ku tekee mieli tupakkaa,,ARGH!! kuinkahan sit alkoholin kans :x
 
pia
Mä sain lopetettua molempien raskausaikana..mutta taas poltan.. :ashamed: alotin yks päivä tupakkalakon...olin koko päivän polttamatta ku olin töissä, mut ku kotiin pääsin niin se tupakka oli suussa ihan huomaamatta :eek: oon kyl ajatellu että lopetan, mummalla todettu keuhkosyöpä just ja uudesta vauvastakin haaveilen, se olis hyvä sauma lopettaa...Ihanaa tää paivä viel vapaata ja huomenna vasta iltavuoroon...sit enää 1,5vk töitä..mut sit pitäs mennä takas kouluun..ei huvita ei..oon menos juttelemaan opettajan kanssa mun koulusta ja katotaan sen kanssa kuinka se järjestetään..Äitiysloma olis aika kova juttu,.(ei mulla vauvakuume oo..eii.. :ashamed: ) :LOL:
 
Juu ei oo helppoa ei, kyl sitä vaan on niin paljo ylimäärästä aikaa vähä väliä että kerkee röökiäki miettimään :kieh:

Mää oon kouluni käyny,enkä enää istahda penkillen en, olisin jatkanu opiskelua mut ei oo lukupäätä eikä vaan enää oo motivaatiota sit millään,oon enemmän työihminen,siitä saa palkkaa, penkillä istumisesta ei :p


Mullaki ollu jo vähä vauvakuumetta mut kyl me odotetaan n puoltoista vuotta ennen seuraavaa,nauttii nyt tästä ensimmäisestä hetken aikaa =) vaikka mun muru jo seuraavana päivänä laitoksella sano että tehdään toinen! :LOL:
 
pia
Joo munkin opiskelumotivaatio on vähän niin ja näin..varsinkin ku kesän tehny töitä ja saanu palkkaa..mut kaippa se tästä..ton koulun kun loppuun sais niin en kyl enää kouluun mee!!pitäs viedä nua energiapakkaukset vähän ulos juoksemaan..pääsis enimmät höyryt irti..meiän isukki lupas viedä esikon sirkus finlandiaan tänään..toivottovasti vaan saa vielä lippuja...
 
pikkuserkku kävi eilen sielä sirkukses,varmaan on tosi hauskaa :)

Hitis ku pitää sinne ristiäisiin niitä vaatteita kattella,silleen yhtään huvittais,ensviikolla sitte ku tulle äp-raha niin pakko mennä hikoileen sovituskoppeihin \|O ja kauheet leipomiset ku vähä päälle 66 kaikkine lapsineen kutsuttu :whistle: ainaki täytekakut ja voileipäkakut tilataan niin pääsee niissä helpommalla

Tänään lasagnea uuniin,nam,nyt jo hirvee nälkä :p ku neiti menee taas tutimaan niin sit saa mennä suihkuun ja laittaa ruokaa..ja istua koneen edes :D
 
pia
mä en oo päässy vieläkään ulos :ashamed: siivosin tosin keittiön.. viel olis lasten huoneet,meiän makkari käytävä ja olohuone..isos kämpäs on se huonopuoli et on enemmän siivottavaa..huoh..en oo siivousihminen..en..voi ku pääsiski shoppailemaan..mut jos on aikaa ei oo rahaa ja jos on rahaa ei oo aikaa :( nyt pitäs ottaa itteä niskasta kii ja viedä koira pissalle ja lapset kiikkumaan..jos sängyn vielä petais ja perunat kuoris ja sit menis...taidan kyllä taas pian palata tänne...jotenkin tähän aina jumittuu... :ashamed:
 
neiti meni nyt parvekkeelle nukkumaan, nyt pitäis käydä suihkus, tiskata, laittaa lasagne valmiiks, pedata sänky ja vähä poimia vaatteita ku kaikki makaa isos kasas,vaikka meillä 54,5 neliötä niin liian vähä vaatekaappeja, ärsyttävää ja ku meillä molemmilla vaatetta tosiaan on..kolme säkillistä meni kirpputorille,tänään pitää hakee pois,kattoo ny tuliko yhtään extraa vai jäikö peräti tappiolle rkle :\|

nukkuuko sulla tytöt vielä päiväunia vai joko ne jaksaa touhata koko päivän?
 
pia
Nukkuu vielä..onneksi! oltiin koiran kanssa lenkilä niin vanhempi tyttö huusi suoraa huutoa KOKO matkan..tultiin sitten sisälle nukkumaan, lupasin sille että päiväunien jälkeen leivotaan isille tiikerikakku! Ja uudesta ikkunasta hokasin rollingin Baby Bailatinon..siellä rupeen ton esikon kans käymään..oli niin halpakin..ja mä oon aina halunnu bailatinoon..olkoonkin vaikka baby :LOL:
 
BimBim
mikä baby bailatino? :ashamed: ei tyhmä nyt ymmärrä :whistle: Jestas ku sais nyt viimeset kilot pois,en syö karkkia,mitään makeeta ja limsanki korvannu vischyllä,leipää en oo syöny varmaan kolmeen viikkoon.. tuntuu ikuisuudelta vaikka jo 18kg lähteny alle kahes kuukaudes..vielä 7 pitäs saada pois,mulla ku ei oo kärsivällisyyttä,kaikki pitäs tapahtua heti! tai no ei ihan kaikki.. :D
miten sulla lähteny kilot?ku ei rintamaitokaan riittäny mulla kovin kauan niin imetys loppu aika nopsaa.. :/
 

Yhteistyössä