Hei te sisustajat ja kodinsuunnittelijat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!

Vieras
Muutetaan ensiviikolla uuteen kotiin ja pohdin huonejakoa. Siinä asunnossa on kolme makuuhuonetta, joista kaksi on asunnon perällä ja yksi keittön vieressä. Meillä on yksi lapsi, joka on vielä niin pieni, että nukkuu meidän kanssa samassa huoneessa. Minulle tulee myös yksi hoitolapsi päiviksi. Pohdiskeli ensin niin, että tekisin meidän makkarin ja työhuoneen sinne asunnon perälle ja lapsen huoneen siihen keittiön viereen, että on sitten helpo vahtia kun teen ruokaa ja touhuan keittiössä. Mutta nyt kun tulee tuo hoitolapsi, niin olisko kuitenkin kiva, että lapsella olisi omakin huone, jossa olisi omat lelut. Eli tekisin asunnon perälle meidän makuuhuoneen ja lapsen makuuhuoneen ja sitten siihen keittiön viereen työhuone/leikkihuoneen (jossa siis tietokone ja tulostin ym. kaapinovien takana, työhuone ja vuodesohva vieraita varten).

Ja itsellemme ollaan ajateltu talon isointa makkaria, mutta siinä tulee ongelmaksi se, että siinä on vain yksi ehyt seinä. Sänky pitäisi saada seinää vasten, koska lapsi nukkuu usein vieressäni kun mies on yötöissä. Ja toiselle puolelle pitäisi saada sitten lapsen sänky, kun nukkuu kuitenkin välillä siinäkin. Makuuhuone on siis sellainen, että jos seison siinä ehyellä seinustalla, niin vasemalla puolella on iso ikkuna, oikealla puolella makuuhuoneen ovi ja edessäpäin vaatehuoneen ovi. Sänky täytyy siis varamaan pistää ikkunan alle?

Itse olen tullut siihen tulokseen, että suurimman huoneen valitseminen vanhempien makuuhuoneeksi on tarpeellisen tilan haaskausta. Siis, jos tarvittava sänkykalusto mahtuisi pienempään huoneeseen, ottaisin sen siihen käyttöön. Tämä siksi, että harvoinpa sillä huoneella sitten on muuta käyttöä kuin nukkuminen... Eli yksi huone on vaan sitä parisänkyä varten tai jotain sinnepäin..

[QUOTE="sisustaja";24778001]Itse olen tullut siihen tulokseen, että suurimman huoneen valitseminen vanhempien makuuhuoneeksi on tarpeellisen tilan haaskausta. Siis, jos tarvittava sänkykalusto mahtuisi pienempään huoneeseen, ottaisin sen siihen käyttöön. Tämä siksi, että harvoinpa sillä huoneella sitten on muuta käyttöä kuin nukkuminen... Eli yksi huone on vaan sitä parisänkyä varten tai jotain sinnepäin..[/QUOTE]

Suurin huone siksi meille, että sinne mahtuu parisänky, lapsen sänky ja tarvittaessa vielä pinnasänky, jos nyt kakksonen antaa kuulua itsestään. ;)

Hmm, vähän jäi kyllä mulle hämärän peittoon noi vaihtoehdot joita olet ajatellut, olen varmaan liian väsynyt... Mä laittaisin yhteen huoneeseen kaikki sängyt, yhteen työpöydän ja sinne vierassängyn ja kolmannesta tekisin leikkihuoneen, jossa lapsella voisi olla jokin lukittava kaappi, jonne saa aarteet, joilla leikkii vain silloin kun hoitolapsi ei ole paikalla.

Itse en haluaisi työpöytää makuuhuoneeseen (mies häiritsisi nukkumistani ja itse en voisi opiskella miehen nukkuessa kun kuorsaa niin kovaa ettei voi keskittyä yhtään lukemiseen :D ) enkä mielelläni lastenhuoneeseenkaan, koska haluan, että tarvittaessa tärkeät paperit uskaltaa jättää levälleen pöydälle, jos siis ei ole tarvetta vahtia lasta silloin kun tekee jotain työpöydän ääressä.

Yhteistyössä