Antakaas vinkkejä kuinka 2,5vuotias pysyisi yöllä omassa sängyssä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BridgetJones
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

BridgetJones

Aktiivinen jäsen
21.09.2009
1 506
0
36
Meidän neiti hipsii joka yö (siis aivan poikkeuksetta) äidin ja isän viereen klo.01-03 välisenä aikana. Eikä siinä sinällään mitään, mutta kun neitonen nukkuu niin hirveän levottomasti! Potkii, kääntyilee on välillä jommankumman vanhemman päällä ja välillä kiljuu "lisää peittoa" tai "peitto pois". Tyttö on tullut meidän väliin siitä asti kun siirtyi pinnasängystä lasten sänkyyn eli vuoden päivät jo. Siirrettiin jossain vaiheessa jopa tytön sänky meidän sängyn viereen, mutta neiti tuli sieltä silti eikä suostunut menemään enää omaan sänkyyn takaisin. Nyt kun muutettiin lapset tonne isompaan makkariin ja itse pienempään niin se sänky ei kyllä meidän viereen enää mahtuisikaan...

Periaatteessa olen sitä mieltä, että pienen lapsen pitää voida tulla vanhempien viereen yöllä, mutta tätä on jatkunut nyt niin pitkään eikä meillä kukaan nuku näin! Hirvittää kuinka tässä käy jos pikkuveli 1v.keksii kohta alkaa harrastamaan samaa... :xmas: Apuva!! Pitääkö sitä neitiä vaan kantaa yöllä omaan sänkyyn kunnes pysyy siellä (ja mahdollisesti herättää veljensäkin huudolla) vai mikä neuvoksi?? Olis kiva välillä nukkuakin... :snotty:

Meillä ollut pojan sänky tossa meidän vieressä. Aina välillä kans kömpii meidän keskelle, viime yönäkin. Minä olen aika useasti laittanut vain takaisin omaan sänkyyn. vähän se protestoi mutta hyvin on selvitty. Joskus olen antanut tulla, kun on esim. itkien herännyt tms.

Nyt olis ihan lähipäivinä pojan sängyn siirto isomman kanssa samaan huoneeseen..saa nähdä alkaako sieltä sit kävellä meidän huoneeseen kuinka..

joten en taida oikein osata auttaa, mutta samanlaista se on meilläkin. jos yhtään lohduttaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Meillä ollut pojan sänky tossa meidän vieressä. Aina välillä kans kömpii meidän keskelle, viime yönäkin. Minä olen aika useasti laittanut vain takaisin omaan sänkyyn. vähän se protestoi mutta hyvin on selvitty. Joskus olen antanut tulla, kun on esim. itkien herännyt tms.

Nyt olis ihan lähipäivinä pojan sängyn siirto isomman kanssa samaan huoneeseen..saa nähdä alkaako sieltä sit kävellä meidän huoneeseen kuinka..

joten en taida oikein osata auttaa, mutta samanlaista se on meilläkin. jos yhtään lohduttaa :)

Ei lohduta... :'( Mutta ehkä pitää vaan koittaa sitten viedä takaisin omaan sänkyyn... Jos se jonkun ajan päästä helpottaisi... Eikä se vieressä nukkuminen tosiaan muuten haittaisi mutta kun ei siellä sitten kukaan muu pysty nukkumaan! Taidetaankin miehen kanssa siirtyä sinne likan sänkyyn... :xmas:

meillä on tuo reilu kaks vee nyt nukkunut kuukauden päivät tavallisessa sängyssä. Nyt on kahdesti sieltä mätkähtänyt lattialle kun on alkanut nukkua niin levottomasti. Nyt sitte on menty jo monta yötä niin että menee kyllä nukkumaan, sitte alkaa unissaan veuhtomaan hulluna sängyssään, hakkaa päätä koko ajan joka paikkaan ja herää. Sitten ei enää meinaakaan nukkua ollenkaan, pitäs äidin viereen, sitte ko otan viereen ni pyörii ja hyörii ja potkii sinä ja makaa poikittain meidän välissä... Sitte ko vien omaan sänkyyn, ja yleensä sinne haluaa, ni sitte siellä ulisee että älä jätä... hankala tilanne. Viime yönäkin pötköttelin sitte patjalla lattialla jonku aikaa ja sitte sanoin että meen nukkumaan. Jätin vaan oven auki ja keittiöön valot. Kaipa tuo sitte taas nukahti...

Pitäis varmaan koko pesueen siirtyä tonne isompaan makkariin ja ostaa sellanen hervottoman leveä sänky sinne! Pienestä makkarista sit leikkihuone! :D Vaikka eipä se taida auttaa kun neiti potkii sillonkin kun mies on yövuorossa ja ollaan kahdestaan tuolla... Potkii vaikka tilaa olisi metri vieressä... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
meillä on tuo reilu kaks vee nyt nukkunut kuukauden päivät tavallisessa sängyssä. Nyt on kahdesti sieltä mätkähtänyt lattialle kun on alkanut nukkua niin levottomasti. Nyt sitte on menty jo monta yötä niin että menee kyllä nukkumaan, sitte alkaa unissaan veuhtomaan hulluna sängyssään, hakkaa päätä koko ajan joka paikkaan ja herää. Sitten ei enää meinaakaan nukkua ollenkaan, pitäs äidin viereen, sitte ko otan viereen ni pyörii ja hyörii ja potkii sinä ja makaa poikittain meidän välissä... Sitte ko vien omaan sänkyyn, ja yleensä sinne haluaa, ni sitte siellä ulisee että älä jätä... hankala tilanne. Viime yönäkin pötköttelin sitte patjalla lattialla jonku aikaa ja sitte sanoin että meen nukkumaan. Jätin vaan oven auki ja keittiöön valot. Kaipa tuo sitte taas nukahti...

No voi piru... Mä kun odotin, että täältä joku teitää jonkun maagisen keinon meidän likan öiden rauhottamiseksi, mutta täällähän näyttäisi olevan sama onkelma monella... On tää mahtava vaihe kun yöt olen potkittavana ja päivät uhmattavana! :headwall: :laugh:

Meillä on likka(2v9kk) harvoin tullut meidän sänkyyn yöllä. Kun on siinä sitte yritetty nukkua, niin eihän siitä mitään tuu ku potkii ja pyörii. Sit oon vaan tuumannu et äiti vie nyt sinut omaan sänkyyn, niin saat paremmin nukuttua, peitellyt sänkyynsä ja sanonut hyvää yötä.
Ei kai siihen mitään ihmeellisempää keinoa oo. Joskus illalla ku ei oo nukkumisesta meinannu tulla mitää niin sanoin likalle et, me tullaan iskän kans sitte sun sänkyyn ja saat jäädä yksin äitin ja iskän sänkyyn. Siinä vaihees tulee kiire omaan sänkyyn:)

Aamuisin hän saa laittaa ihan omaan kartongista tehtyyn vaikka linnan tai muun muotoiseen "tauluun" mieleisiään tarroja ja kun on tietyn verran tarroja eli takana omassa sängyssä nukuttuja öitä niin hän saa jonkun palkinnon.
Sori jos joitain tökkii tämä palkintoasetelma, mutta meillä tämä toimii.

Meillä samanlainen ongelma..Mutta nyt, noin viikon verran, on nuori herra nukkunut koko yön omassa huoneessaan..Ihanaa :D
Mä laitoin niitä pistorasiaan laitettavia yövaloja 3 kpl poitsun huoneeseen ja ostettiin uusi tyyny ja peitto..Mutta enpä tiedä auttoivatko just noi jutut..Tsemppiä!

Meillä on tuo neiti tähän asti nukkunu pihaustakaan päästämättä rauhassa omassa sängyssään. Nyt ihan parin viikon sisällä on alkanu aivan mahdottoman levottomasti nukkumaan ja tosiaan kahdesti jo tippunu sängystä.

Meillä levottomuutta voi aiheuttaa nyt myös se kun isosisko taas lähti äitinsä luokse ja pikkuinen jäi yksin taas nukkumaan. Ennen ei ole ollut ongelma mutta ehkä iän myötä alkaa kasvaa se ahdistus ja turvattomuus kun sisko on täällä ja sitten ei taas olekaan... eihän tuo pieni sitä vielä ymmärrä miksi se on niin...

Tilasin nyt sellasen irtolaidan jos se jotain auttaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Aamuisin hän saa laittaa ihan omaan kartongista tehtyyn vaikka linnan tai muun muotoiseen "tauluun" mieleisiään tarroja ja kun on tietyn verran tarroja eli takana omassa sängyssä nukuttuja öitä niin hän saa jonkun palkinnon.
Sori jos joitain tökkii tämä palkintoasetelma, mutta meillä tämä toimii.

On tuo kyllä toiminut meillä kun ollaan opeteltu potalle. Voisihan se toimia tässäkin tapauksessa... =)

Alkuperäinen kirjoittaja mJemmi:
Meillä samanlainen ongelma..Mutta nyt, noin viikon verran, on nuori herra nukkunut koko yön omassa huoneessaan..Ihanaa :D
Mä laitoin niitä pistorasiaan laitettavia yövaloja 3 kpl poitsun huoneeseen ja ostettiin uusi tyyny ja peitto..Mutta enpä tiedä auttoivatko just noi jutut..Tsemppiä!

Meidän ukko ei anna pitää niitä lamppuja koko yötä päällä... :xmas:

Mein sänky on 180cm leveä ja silti mies menee aina sohvalle kun likka kuulemma hiplaa ja miestä ärsyttää :D Mua ei likan läheisyys haittaa :heart: Tosin hän jäi vasta viime heinäkuussa pois yötissiltäkin, et kai olen tottunut. Ikää nyt 2v3kk :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Mein sänky on 180cm leveä ja silti mies menee aina sohvalle kun likka kuulemma hiplaa ja miestä ärsyttää :D Mua ei likan läheisyys haittaa :heart: Tosin hän jäi vasta viime heinäkuussa pois yötissiltäkin, et kai olen tottunut. Ikää nyt 2v3kk :whistle:

Läheisyys on eri asia kun mun takaraivoni läheisyys likan kantapään kanssa... :laugh:

takaisin sänkyyn vaan vaikka 20 kertaa, pian se oppii. Meillä samanikäinen herra joka ei meinais nukkua päiväunia vaikka selvästi tarvitsee! itkee rättipoikkiväsynä mutta silti tulee sängystä pois. Nytkin olen vienyt 6 kertaa takaisin :D Kohta se oppii, sama oli kun siirryttiin pinniksestä pois.

Nyt se alko jo nukkumaan mennessä "mä en halua nukkumaan... äitin kainaloon... ei nukkumaan..."

Huoh. Reppana. Sinne se kyllä nyt tais silti nukahtaa, omaan sänkyynsä. Saa nähdä miten yö menee.

Yhteistyössä