Hei te raskaana olevat laiheliinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möhömaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja möhömaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei sitä tartte kahden edestä syödä, vaan normaalisti, sillon ku on nälkä.

olenko sanonut että syön kahden edestä.. ei kai kukaan niin hölmö ole että luulee että pitää kahden edestä syödä? Mä siis syön niinku enneki ja kiloja vaan tulee. Mutta kai se on sokerilakkoon alettava ja jos alkas salilla käymään ja liikkumaan enempi.. joten taidampa nousta tästä koneen edestä ja lähteä ulos touhuamaan.

Olen kuullut monen suusta ihan livenä, että raskausaikana ovat syöneet, syöneet ja syöneet ja mässäilleet "kun raskausaikana saa syödä miten paljon vaan ja mitä haluaa, ihanaa hyvällä syyllä syödä suklaatakin levykaupalla.." Uskomatonta, mutta totta :o

Älä puhu paskaa. Sinun läskin-vihaamis-fanaattisuus menee ihan överiksi. Sua ei usko kukaan. Teetkö sinä ikinä mitään muuta kuin arvostelet ihmisiä ja jauhat heistä paskaa sitten täällä palstalla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kysy ihmeessä phoebsiltä yksänä apua, hänellä on varmaan hyviä neuvoja hoikkana pysymiseen =)

kukas tää phoebs on? hänkö on pysynyt laihan raskausajan?

Häntä haukutaan nyt ilmeisesti sen takia, kun mua ei enää jakseta :whistle:

anteeks, mut mä en ole haukkunut ketään, vaan sanoin, että häneltä saa varmaan hyviä neuvoja? ja sultakin varmaan?? =) kaikilla kun ei ei itsekuri ole samaa luokkaa ku teillä..

kiitos neuvoista.. muutaman hyvän neuvon täältä sain. kaivelen tän ketjun sitte joskus esiin ja kerron miten on käyny lihomisen suhteen.. tuun kertoon vaikka kk päästä miten tuota painoa on tullu.. mutta nyt mä alan liikkumaan ja jätän sokerit ihan minimiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Jätä sokerit kokonaan pois.

tuo on kyllä hyvä neuvo.. niin taidan tehdä. Pystynköhän siihen.. ainakin yritän vähentää paljon.

Kyllä lapsen takia pystyy! Pelkäät varmaan sitä huonoa oloa joka seuraa siitä ettet saa sokeria, mutta voin sanoa että olo paranee huomattavasti, kun ei keho koko ajan ole käymistilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
kysy ihmeessä phoebsiltä yksänä apua, hänellä on varmaan hyviä neuvoja hoikkana pysymiseen =)

anteeks, mut mä en ole haukkunut ketään, vaan sanoin, että häneltä saa varmaan hyviä neuvoja? ja sultakin varmaan?? =) kaikilla kun ei ei itsekuri ole samaa luokkaa ku teillä..

Ok, ajattelin että se oli sarkasmia kun phoebsia on muilutettu nyt niin lujaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt suhun:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei sitä tartte kahden edestä syödä, vaan normaalisti, sillon ku on nälkä.

olenko sanonut että syön kahden edestä.. ei kai kukaan niin hölmö ole että luulee että pitää kahden edestä syödä? Mä siis syön niinku enneki ja kiloja vaan tulee. Mutta kai se on sokerilakkoon alettava ja jos alkas salilla käymään ja liikkumaan enempi.. joten taidampa nousta tästä koneen edestä ja lähteä ulos touhuamaan.

Olen kuullut monen suusta ihan livenä, että raskausaikana ovat syöneet, syöneet ja syöneet ja mässäilleet "kun raskausaikana saa syödä miten paljon vaan ja mitä haluaa, ihanaa hyvällä syyllä syödä suklaatakin levykaupalla.." Uskomatonta, mutta totta :o

Älä puhu paskaa. Sinun läskin-vihaamis-fanaattisuus menee ihan överiksi. Sua ei usko kukaan. Teetkö sinä ikinä mitään muuta kuin arvostelet ihmisiä ja jauhat heistä paskaa sitten täällä palstalla?

Voin jauhaa paljon, mutta en paskaa. Ikävää että sinä uskot todeksi vain sen, mitä itse olet nähnyt ja kokenut. Tosin yllä puhut sontaa ilman että olet edes nähnyt, väität minun mielipiteikseni asioita joita en ole koskaan sanonut.

Mun vauvat oli pieniä, kun toinen synty viikolla 36 ja toinen viikolla 38, mutta viiikkoihin nähden ne oli ihan reippaan kokosia. (mies muistaa tarkat mitat, minä en)

Mitä itsekuriin tulee, niin pitkällä automatkalla vetelin äsken melkein kilon karkkia ja järkytyin siitä itsekin. En lihonut varmaankaan sen takia, että automatkoja ei ole ihan viikottain :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja oletko:
sylwi itse minkä kokoinen...entäs möhömaha...

vastaan vielä tähän ennen ku nousen tästä takamusta levittämästä,, eli oon 170 pitkä ja painan nyt tällähetkellä 70kg. ennen raskautta painoin 64

Painosi on siis noussut hyvin hallitusti tähän asti, kun nyt olet raskauden puolivälissä. Ei mielestäni ole syytä huoleen. Jatka liikkumista normaalisti sen verran kuin raskaus sallii. Ei syytä aloittaa mitään dieettejä, syöt vaan normaalisti ja terveellisesti (ei mitään yliterveellistä linjaa nyt, vauva tarvii monipuolisesti kaikkea ja usein myös kroppasi tietää mitä tarvitsee, eli mielitekojakin kannattaa seurata ainakin järjellisissä rajoissa.)

Ok, ajattelin että se oli sarkasmia kun phoebsia on muilutettu nyt niin lujaa.

I wonder why :kieh:

Mitä itsekuriin tulee, niin pitkällä automatkalla vetelin äsken melkein kilon karkkia ja järkytyin siitä itsekin. En lihonut varmaankaan sen takia, että automatkoja ei ole ihan viikottain :xmas:

Ällöttävää.

Eikö miehes puuttunut sun karkin mättämiseen? Eikö teille jo ero tule moisesta mässäilystä? Kaikki tietää miten olet joka paikassa tuomassa esille erinomaisia ruokailutottumuksiasi ja miten lihavat etovat sinua.

Ällöttävää.

Mutta ah, niin hyvältä ne maistui! :p

niin ja eihän lihavilla mitään ihmisarvoa olekaan :kieh:
laihat on symppiksiä ja täydellisiä...

No kuule, joskus tuntuu että sitä hoikkuutta pitäis olla pyytelemässä anteeksi. Ettei kukaan ylipainoinen vain syyllisty tai muuten ahdistu.

Alkuperäinen kirjoittaja minkä:
kokoinen sä emilyn itse olet kun sulla on noin pieniä vauvoja..taidat itsekin olla pieni..

Ihan normaalin kokoisia vauvojahan lapseni ovat olleet. 166cm olen pitkä.

Niin ovatkin! Nykyään vaan tuo 'normikoko' alkaa olla yli neljä kiloa ja normaalia vauvoja sanotaan pieniksi. Johtunee äitienkin enenevästä painosta?

Eikö miehes puuttunut sun karkin mättämiseen? Eikö teille jo ero tule moisesta mässäilystä? Kaikki tietää miten olet joka paikassa tuomassa esille erinomaisia ruokailutottumuksiasi ja miten lihavat etovat sinua.

Kuten varmaankin osaat lukea, en ole koskaan kirjoittanut että lihovat etovat minua. Olen kirjoittanut, että en kiihottuisi ylipainoisesta miehestä. Tällöinhän esimerkiksi ylipainoisten naispuolisten ystävieni ei tarvitse siitä suuttua sillä 1) he eivät ole miehiä 2) vaikka olisivatkin miehiä, eivät ole puolisoitani, joten heidän ei tarvitsisi loukkaantua siitä että en kiihotu heistä..

Ja kyllä, terveellinen kotiruoka kuuluu arkeemme, en ole silti missään koskaan väittänyt etteikö meilläkin herkuteltaisi, mutta se tehdään kohtuudella.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

No kuule, joskus tuntuu että sitä hoikkuutta pitäis olla pyytelemässä anteeksi. Ettei kukaan ylipainoinen vain syyllisty tai muuten ahdistu.

ei, mutta ei jumalauta myöskään toisinpäin!! en mäkään ole täällä sanomassa, että kyllä 32kokoa käyttävä pitäisi jo laittaa jonnekin lihotusleirille saamaan lihaa luiden ympärille...

Juuri näin. Jotkut pitävät ihan kummajaisena sen takia, että on normaalipainoinen. Jos syöt kakkua ison palan, aina joku tulee päivittelemään että "miten sä voit olla noin hoikka vaikka syöt noin paljon" :headwall:

ei, mutta ei jumalauta myöskään toisinpäin!! en mäkään ole täällä sanomassa, että kyllä 32kokoa käyttävä pitäisi jo laittaa jonnekin lihotusleirille saamaan lihaa luiden ympärille...
En ole nähnyt myöskään kenenkään kirjoittavan että kokoa 46 käyttävä pitäisi lähettää laihdutusleirille.

Mä olen ylpeä siitä että olen hoikka, ja pysyn kuosissa myös raskaana/pikkulapsiaikana. Jos se on jonkun mielestä syyllistävää/väärin, niin ei ole minun ongelmani.

Kuten varmaankin osaat lukea, en ole koskaan kirjoittanut että lihovat etovat minua. Olen kirjoittanut, että en kiihottuisi ylipainoisesta miehestä. Tällöinhän esimerkiksi ylipainoisten naispuolisten ystävieni ei tarvitse siitä suuttua sillä 1) he eivät ole miehiä 2) vaikka olisivatkin miehiä, eivät ole puolisoitani, joten heidän ei tarvitsisi loukkaantua siitä että en kiihotu heistä..

Ja kyllä, terveellinen kotiruoka kuuluu arkeemme, en ole silti missään koskaan väittänyt etteikö meilläkin herkuteltaisi, mutta se tehdään kohtuudella.

Kohtuudella yli kilo karkkia? Aika monella kohtuullinen herkuttelu on vähäisempää kuin sinulla vaikka kovaan ääneen toitotat hienoista tottumuksistasi täällä.
Eivätkö ystäväsi oikeasti pahoita mieltään siitä että lihavuus on se tekijä joka vie sinun kiihottumisesi, voihan asian hyvin kääntää niin ettei miehiä kiihota ne lihavat naiset? Olet kyllä todella outo tapaus.

eikä minuu haittaa kilot mitkä tulee raskausaikana. aika hyvin ne saa pois ja jos ei, ni oon saanu ainakii ihanat lapset. ekasta lapsesta tuli 13kg ja kaikki hävisi nopeesti ja päälle vielä -10kg ja nyt uudelleen raskaan rv29+2 ja kiloja tullu n.8kg.

Kohtuudella yli kilo karkkia? Aika monella kohtuullinen herkuttelu on vähäisempää kuin sinulla vaikka kovaan ääneen toitotat hienoista tottumuksistasi täällä.
Eivätkö ystäväsi oikeasti pahoita mieltään siitä että lihavuus on se tekijä joka vie sinun kiihottumisesi, voihan asian hyvin kääntää niin ettei miehiä kiihota ne lihavat naiset? Olet kyllä todella outo tapaus.

Kyllä ylipainoiset varmasti sen itsekin tajuavat, että on monia miehiä jotka eivät painon vuoksi kiinnostu. Ihan samalla lailla kuin ilman ylipainoakin joku on sen näköinen, että kiinnostaa toista ja toista ei.

Jos syön kerran kuussa melkein kilon karkkia kerralla, niin se todennäköisesti on kokonaisuudessa paljon vähemmän, mitä pitäisi syödä että ehtii kerryttää ylipainoa. Olen huomannut, että monet ylipainoiset syövätkin pieniä annoksia. En tiedä johtuuko se sitten siitä, että he eivät muitten seurassa syö niin paljon kuin oikeasti, vai siitä että he syövät usein tai päivittäin lihottavia ruokia.

söin vaan normaalisti, tai ehkä vähän enemmän. Olihan se pakkokin, kun tuli niin herkästi huono olo. En lihonut perseestä enkä reisistä ym. vaikka painoa tulikin noin 10 kg, lähti sitten aika nopeeta pois.. ja ihan normaalilla ruokavaliolla ja liikunnalla.

Yhteistyössä