Hei te raskaana olevat laiheliinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möhömaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Just joo. Noin pinnallisesti ajattelevien ihmisten ei edes kannattaisi haaveilla lapsista ja raskaudesta...

Mitäs pinnallista siinä on, ettei haluu lihoa hirveeksi norsuksi? Miks edes pitäis? Ihan liikaa lihavia odottavia äitejä ja raskausdiabetesta on olemassa. Paino voi nousta sopivasti syömällä terveellisesti.

Koska se on osoitus ihmisen syvällisyydestä, että syö vähintään neljän hengen edestä, sipsejä, herkkuja, suklaata ihan vain sen takia, että on raskaana! :heart:

Reps ja kops ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Laihdutus/laihtuminen ei ole kiellettyä raskausaikana. Ystäväni on lapsettomuushoidoissa ja on jonkin verran ylipainoinen. Hoitava lääkäri oli sanonut että laihtua/laihduttaa voi sitten raskaanaollessakin jos ei sitä ennen ehdi/jaksa.

Tuo nyt ei ole ihan koko totuus. Koskee lähinnä (vaikeasti) ylipainoisia. Entuudestaan hoikan ei pidä missään tapauksessa laihduttaa raskaana!

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Laihdutus/laihtuminen ei ole kiellettyä raskausaikana. Ystäväni on lapsettomuushoidoissa ja on jonkin verran ylipainoinen. Hoitava lääkäri oli sanonut että laihtua/laihduttaa voi sitten raskaanaollessakin jos ei sitä ennen ehdi/jaksa.

Ylipaino on eri asia kuin että normaalipainoinen tai "laiheliini" alkaa laihduttaa raskaana ollessaan. Aloittaja ei käsittääkseni ole ylipainoinen.

No niin... Jos olet ollut laiha ennen raskautta, on paljon helpompi olla hoikka myös raskauden aikana :) Laihana pysyy, kun ei muuta ruokailu ja liikuntatottumuksiaan radikaalisti raskauden aikana. Jos taas olet ollut jo aiemmin pyöreä, ei raskausaika ole parasmahdollinen aika laihduttamiseen, ruokavalion muuttamiseen terveellisemmäksi ja liikunnan lisäämiseen se kyllä on hyvä aika!!!

Aina on mulle sanottu että syödä kuten ennenkin...suurimmat kilot kertyy kait niistä herkuista joihin valitettavasti himo iskee raskausaikana, onneksi itsellä oli ruisleipä, sitä kelpasi popsia =)

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No pysyt kyllä hoikkana raskaanakin, kun syöt normaalisti ja terveellisesti ja liikut normaalisti. Ei se raskaus sinänsä yhtäkkiä paukaise 20 kiloaläskiä sun vartaloosi.

ai ei vai, entäs raskausmyrkytys, voi viikossa tulla vaikka 7kiloa, niinkuin mulla

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
No pysyt kyllä hoikkana raskaanakin, kun syöt normaalisti ja terveellisesti ja liikut normaalisti. Ei se raskaus sinänsä yhtäkkiä paukaise 20 kiloaläskiä sun vartaloosi.

ai ei vai, entäs raskausmyrkytys, voi viikossa tulla vaikka 7kiloa, niinkuin mulla

mutta ei sinne läskiä tule :headwall:
vaan nesteitä jotka lähtee yhtä nopeesti kun tulikin..

No se on TURVOTUSTA eikä läskiä. Been there, had that ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Just joo. Noin pinnallisesti ajattelevien ihmisten ei edes kannattaisi haaveilla lapsista ja raskaudesta...

miksi ei pinnalliset ihmiset saisi haaveilla lapsista, ihmisiä on erilaisia. Vai onko niin että vaan jotkut hipit nai porkkananpurisat sais niin tehdä???

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivo vaan, ettet joudu pakkomakuulepoon...

peesi tähän! Tyyliin 1 x Omena= 1kg painoa:(

Ei pitänyt meikällä paikkansa lainkaan. Tosin olen luontaisesti hoikka...

mulla kävi näin. Jouduin lepoon 3kk paikkeella ja säännöllinen liikkuminen sekä liikkuvatyö loppui kun seinään:( Aineenvaihduntaa ei vaan enää ollut:( Ja nestettä keräsin kun sika:D Onnex ne ajat on jo ohi;)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

mutta ei sinne läskiä tule :headwall:
vaan nesteitä jotka lähtee yhtä nopeesti kun tulikin..

no kylläpä se on niin että raskausajan hormonit on sellasia, että helpommin lihoo, ei siis se ruoanhimi, vaan ihan muuten

Se 7 kiloa ei olekaan silloin rasvaa, mikä viikossa tulee.

Mä en siis tiedä olenko mä niin laiha ollut ennen raskautta.. mä oon ikuinen jojolaihduttaja. ennen raskautta painoin 64 ja mä oon pitkä 170. paino on kuitenki vaihdellu 60kg-67kg. Mutta en mä mikään hoikka kyllä ollut ennen raskautta.. pari kolme kiloa oli ylimäärästä.

Itellä on tullut 10kg lähtöpainosta. Siltikään en voi sanoa itseäni mitenkään norsuksi. Syön mitä pystyn ja liikun sen sallitun mitä lääkäri on antanut luvan. Kaikki karisee kun lapsi syntyy niin en viitsi tressata turhaan....

Alkuperäinen kirjoittaja möhömaha:
Kertokaa mulle miten ootte pysyny laihana? Mä oon raskaana. Jo puolessavälissä.. ja en millään haluaisi lihoa läskiksi ja rumaksi. Olisi ihana olla sellainen muuten laiha ja hyvärunkoinen jolla vain maha hienosti kasvaa. Liikutteko te paljon? vai syöttekö vähän? antakaa mulle vinkkejä. Alan kohta muistuttamaan lehmää. Voiko raskaana ollessa laihtua turvallisesti? Niin että siitä ei ole haittaa sikiölle?

Elin ja söin samoin kuten normaalistikin, työmatkat kuljin pyörällä loppuun saakka ja työkin liikkuvaa. Jokaiselta viideltä nousi paino 4-6kg ja kaikki ja vähän enemmänkin jäi sairaalaan. Olen vauvan saatuani ollut aina hoikimmillani.
Tosin teinivuosien on paino lisääntynyt noin 5kg, jota pidän ihan hyvänä, olen aivan normipainoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja möhömaha:
Mä en siis tiedä olenko mä niin laiha ollut ennen raskautta.. mä oon ikuinen jojolaihduttaja. ennen raskautta painoin 64 ja mä oon pitkä 170. paino on kuitenki vaihdellu 60kg-67kg. Mutta en mä mikään hoikka kyllä ollut ennen raskautta.. pari kolme kiloa oli ylimäärästä.

ja mä olen 158 ja lähtöpaino oli 60kg eikä ollut yhtään ylimääräistä....

No kysyn nyt teiltä ketkä ei oo lihonu norsuksi, että kävittekö esim. salilla raskausaikana? olisko se hyvä juttu? entäs kuinka paljon liikuitte? söittekö karkkia paljon?

vai onko se nyt vaan niin että ne laihat hyväkroppaset raskaana olevat on periny vaan hyvän geenin.. ja sille ei voi mitään jos itellä ei oo niitä geenejä.

Tuskin oli läskiä toi 7 kg vaan nesteitä.

Yhteistyössä