Hei te liikuntaa harrastavat, mitä mieltä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Aloitan kohta vetämään aikuisten jumppaa, mutta en haluaisi tehdä mitään perussettiä. Olen harrastanut pitkään balettia ja muuta tanssillista liikuntaa ja mietin että olisko jollain siihen liittyvällä kysyntää? Tarkoituksena ei olisi pitää mitään balettituntia, koska en ole baletin opettaja, vaan tehdä balettitanssijoiden käyttämiä tehokkaita keskivartaloon ja ryhtiin liittyviä liikkeitä. Lisäksi joka tunti olisi oikeasti tehokkaat venyttelyt. Musiikkina käyttäisin jotain klassista ja esim irkkumusiikkia tai dirty dancing-tyylistä tanssimusiikkia.

Olen vaan niin kurkkuani myöten täynnä kaikkea jytää ja veren maku suussa suoritettavia askelkyykkyjä. Itse olen saanut vartaloni muokattua todella kauniiksi niillä pilatekseen perustuvilla liikkeillä, joita tanssitunnilla tehdään. Samaa muokkaustehoa en ole saanut millään hikijumpalla aikaiseksi. Mitä mieltä olette suunnitelmastani, tulisitteko tunnilleni?

Niin kuin ajattelinkin, osa tykkää ja osa ei :D Tunnin nimeäminen kuvaavasti on todella hankalaa, en haluaisi liittää siihen mitään balettiin tai pilatekseen liittyvää, koska se ei varsinaisesti olisi kumpaakaan. Callanetics taitaa olla lähimpänä sitä mitä ajattelin :) Joku "Tanssijan kuntotreeni / kehonhuolto / kehonhallinta" tai vastaava voisi olla hyvä.

Kuulostaa ihan balletonelta jota ainakin minun käyttämäni kuntosali tarjoaa ryhmäliikunnassa. Itse pidän kovasti, liikkeitä tehdään rauhassa ja keskitytään puhtaaseen suoritukseen ja keskivartalon kannatukseen eikä nopeuteen.

Balletone on yhdistelmä mm. joogasta, pilateksesta ja balettijumpasta. Tavoitteena vartalon kannatus ja joustavuus ja vahva keskivartalo.

Yhteistyössä