Hei te kaikki joilla paniikkihäiriö!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahdollinen paniikkihäiriökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahdollinen paniikkihäiriökö

Vieras
Millasia oireita teillä on?Onko lääkitystä?Miten lääkitys vaikuttaa?

Mietin tuossa et onkohan minulla paniikkihäiriö kun esim jos on paljon ihmisiä ja joku kysyy multa jotain ja mun pitää vastata niin alan tärisee,sydän hakkaa tuhatta ja sataa,hikoiluttaa,olo on epätodellinen...kun pääsen siitä tilanteesta pois niin en oikein ees muista mitä mul on sanottu ja mitä oon vastannut...

Onko niitä lääkkeitä olemassa paljonkin erilaisia?
Jos meen lääkärille tästä niin mistä se voi tietää et mul oikeesti on nää oireet,testaako se jotenkin et onko mulla paniikkihäiriö vai miten?Saako lääkkeitä helposti?

Mut tärkeintä on,että auttaako ne lääkkeet sit mitenkään ja jos niin miten?

Kiitos

toi ei välttämättä ole paniikkihäiriötä johon tarttisit lääkitystä tietynikäisillä naisilla sanotaan 18-30 hormoonitaso kun on korkea ja sit vielä jos poltat tupakkaa se altistaa hyperventilaatiolle tollaisissa tilanteissa joka on oireeltaan aika samantapainen kuin paniikkihäiriö silloin siis hengität liian kovaa tahtia jolloin hiilidioksidi ei pääse pois siihen auttaa se että on hetken hengittämättä jolloin heng.tasaantuu tai sitten jotkut käyttäää paperipussiin hebgittämistä. mietin tossa että ethän ole käynyt just/tai käyt läpi jotain kriisiä usein traumaattisten/stressin/kriisien jälkitautina tavallaan voi tulla tuollaista käyttäytymistä?jos näin on kehoittaisin juttelemaan jonkun mielenterveysammattilaisen kanssa tai vaikkapa jutella mobilen henkilökunnan kanssa ja miettiä olisiko kenties apua psykologista. paniikkihäiriöön on lääkityksiä ja olen kuuullut että ne oikeasti auttavat siitä lisätietoa saisit vaikkapa omaltalääkäriltäsi. voimia sinulle ja toivottavasti saat pian apua tuollainen haittaa kovin elämää voimia :hug:

Mulla meinaa tulla esim odotushuoneessa kohtaus, kun mä tiedän etten sieltä voi vaan lähtee pois. Siis varsinkin sitten tulee jos ihmisiä siinä samassa tilassa. Sydän hakkaa, tulee huimaava tunne ja tuntuu että silmissä pimenee.Tulee pakottava tarve lähtee tilanteesta pois. Ja joskus tulee kun oon lasten kans yksin kotona.
Kävin puhuu psykologille tuosta ja ei mitään lääkkeitä suositellu tässä vaiheessa koska kuitenkin pärjään vielä niitten kans.
Selvitti sitä mistä se paniikkihäiriö johtuu jne ja helpotti mua tosi paljo kun sai puhua jonkun asiantuntevan kans. Ja neuvoi mua mitä kannattaa tehä kun se olo tulee jne.

En ole kokenut mitään traumaattista tms viime aikoina.Tätä on siis ollut jo pitkään,oikeastaan alkoi jo n.7 vuotta sitten kun erosin väkivaltasesta miehestä...oon nyt vasta alkanu miettii näitä kohtauksia ku alkaa jo vähän häiritsee...saan tuollaisia samnlaisia "kohtauksia"joka kerta ku joudun käydä pomon juttusilla,vaikka asia ei olisi ollenkaan negatiivista niin jo se että menen sinne huoneeseen niin laukaisee tämän...todella ärsyttävää....kiva siinä sitten istua hiki valuen,täristen,oman äänen kuulee puuromaisena jne... =(

Kuulostaa kyllä ihan paniikkikohtaukselta.
Ensimmäisenä ei kannata lääkkeitä ruveta popsimaan,mutta se auttaa.Tilaa vaikka tk lääkäri,kerro ongelma.
Jollet pysty,kirjaa jo valmiiksi paperille asiat ja sano että oot laittanut ylös näitä ja törkkää paperilappu.NÄin tulee kaikki kerrottua ainakin.

Sitten jos ja kun saat lääkkeet,osaavan lääkärin pitäis määrätä käymään psyk polilla juttelemassa asiasta.
Mutta eräs konsti on jolla koitat rauhoittaa itteäsi.

Mielessäsi mietit että ei mitään hätää,kuvittele esim iso auringonkukka,kaunis ja lämpöinen ja turvallinen.Tai mikä tahansa turvallinen asia,nallekarhu ja hoet mielessäsi että kaikki on hyvin.

Usko siihen mitä sanot ja ajattelet että se on tunne vaan ja menee ihan kohta ohi.

Itsellä ollut monasti paniikkihäiriökohtauksia,olen NLP:n avulla siitä itse päässyt eroon.No en kokonaan,tulee hetkiä kun paniikki iskee.

Tee jotain konkreettista,ota vesipullo esim mukaan ja juo.MIeti että se auttaa.
Tai pastilli,se on turvasi.
Joku mihin uskot.

Pikkuhiljaa,tuo on yleisempää kuin voit kuvitella.Paniikkihäiriö on monasti elimistön keino kertoa että pitäis rentoutua enemmän,ottaa aikaa ja rauhoittua.
Elämä on liian hektistä.

Jaksamisia.Siitä voi selvitä ilman lääkkeitä ja ilman apuakin,mutta kanttattaa puhua jollekin.

Mulle psykologi sano että jos tulee tunne että iskee paniikki, niin huokaise syvään ja anna sen tulla mikä tulee. Elä taistele sitä vastaan, eläkä pakene sitä. Aattelet että aijaa, nyt se tulee ja katotaampas kuinka voimakkaana ja kauanko jne.
Ja mulla helpottanu se että mä teen jotain ja usein se tunne unohtuu kokonaan ja menee ohi.
Kannattaa käydä juttelemassa psykologilla niin helpottaa kummasti kun saa puhua sellaselle joka osaa auttaa sun oloa.

Yhteistyössä