Hei te joilla on tatuointi!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oletteko peittäneet uuden tatuoinnin ensimmäiseksi yöksi kelmulla?

Mulle tehtiin tänään ja pääasiassa monet ohjeet sanoo, että ei peitetä enää uudelleen. Tatuoija tänään antoi kuitenkin ohjeeksi peittää ekaksi yöksi kelmulla. Käsitin, että lähinnä siksi ettei sotkisi lakanoita jne.

En kuitenkaan löydä mistään maalarinteippiä millä saisin sen kelmun kiinni. Onko se pakollinen? Rasvasin jo ja nyt on vain toppi päällä eli tatuointi saa hengittää nyt rauhassa, mutta yöksi voisin laittaa tietysti paidan päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄksyMaija;23413613:
Eihei, ei tarvi peittää. Kelmu kun ei hengitä, ja haava ei saa ilmaa=ei parane. Lakanaan voi rasvaa mennä, mutta eiköhä ne lakanat pesukoneen kestä.

Joo en nyt sitten ala peittää, kun ei se tunnu tarpeelliselta. Sitäpaitsi tatuoija itse sanoi mulle, että toi tatska tuskin kärsisi, vaikka en rasvaisi sitä yhtään. Sanoi, että se pesu on kaiken a ja o. En pelkää lakanoita ja tuskin paidan läpi sentään nyt mitään holisee lakanalle asti. :D Mutta nyt saa hengitellä ja olen pelkässä topissa siihen asti, kun meen nukkumaan. Kerros rasvaa on. :)

Mulle sanoi tatuoija et sen takia kannattaa ekaks yöks laittaa kelmu kun voi vuotaa niin paljon kudos nestettä et tarttuu esim lakanaan tai paitaan ja se on sit aika kurjaa aamulla repiä kädestä irti.

[QUOTE="jepa";23413695]Mun tatuoija sanoi ettei saa peittää millään, vaatteella,kelmulla tms. kahteen viikkoon vaan pesua ja rasvausta niin paranee nopsaa =)[/QUOTE]

No pakkohan se on välillä peittää vai meinasitko, että marssin topissa jo enemmänkin. :D

Ei saa peittää millään. Tatuoinnin pitäs saada hengittää. Hyvä pesu ja rasvaus riittää. Käytä hengittäviä ja puhtaita vaatteita tatuoinnin päällä. Tosin jos on kauheen suuri kuva niin saattaa vaate olla epämukava sen päällä ku hankaa.

Ei saa peittää millään. Tatuoinnin pitäs saada hengittää. Hyvä pesu ja rasvaus riittää. Käytä hengittäviä ja puhtaita vaatteita tatuoinnin päällä. Tosin jos on kauheen suuri kuva niin saattaa vaate olla epämukava sen päällä ku hankaa.

Ei ole iso kuva. Lyhyehkö teksti yläselässä vaan. Laitan jonkun pyjamapaidan yöksi sitten. Pakko laittaa, kun en uskalla ilmankaan olla.

Jep, ainoa kuva jota olen peittänyt (ja senkin vain kerran) on toi mun 20x20cmnen kuva, se vuoti jo jonkun verran..Muuten olen antanut olla ilman mitään kelmuja.

[QUOTE="alkup";23413706]No pakkohan se on välillä peittää vai meinasitko, että marssin topissa jo enemmänkin. :D[/QUOTE]
Mmulla tatuoinnit on käsivarressa ja ranteessa ja oon pitäny kohta kaks viikkoo sellasia paitoja mitkä ei peitä tatuointia ja pihalla takkia ihan normaalisti. Tietty jos on vaikka selkä tatuoittu nii ei sitä ny ilman paitaa tarvii kulkee :D kunhan se ei haudo vaan saa hengittää =)

[QUOTE="alkup";23413745]Ei ole iso kuva. Lyhyehkö teksti yläselässä vaan. Laitan jonkun pyjamapaidan yöksi sitten. Pakko laittaa, kun en uskalla ilmankaan olla.[/QUOTE]

yöksi nimenomaan ei kannata mitää laittaa siihen päälle. Sit vasta jos on pakko esim. töihin tai julkiselle paikalle meno. Ekat pari pvää sais olla mahd. paljaana. Mulla on molemmissa käsissä kyynärvarren sisäpuolella aika isot kuvat ja nukkuminen oli aikamoinen taitolaji. Oli siin tyynyt rasvassa, mutta en peittänyt millään.

No laitoin nyt sitten ekaksi yöksi ton kelmun ja paidan siihen päälle vielä. Tehdään nyt sitten ihan niinkuin on käsketty. Kaveri suositteli samaa ja on käynyt samalla tatuoijalla. Pelkään että jää paitaan kiinni yön aikana. Ja taapero nukkuu välissä joten en uskalla missään nimessä olla ilman paitaa.

Mä olen aina saanut ohjeeksi pitää sitä kelmua jonka tatuoija on kuvan valmiiksi saatuaan asettanut jotain 3-4 tuntia.

Sen jälkeen olen ottanut pois, pessyt ja rasvannut vielä oikein paksusti.

En ole kelmutellut jälkeenpäin enkä ole koskaan kuullut että joku olis näin edes neuvonut.
Nukkunut olen siten kuin olen saanut, ei sitä juuri tatuoidun kohdan päälle mieli kyllä tee maatakaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23414020:
Mä olen aina saanut ohjeeksi pitää sitä kelmua jonka tatuoija on kuvan valmiiksi saatuaan asettanut jotain 3-4 tuntia.

Sen jälkeen olen ottanut pois, pessyt ja rasvannut vielä oikein paksusti.

En ole kelmutellut jälkeenpäin enkä ole koskaan kuullut että joku olis näin edes neuvonut.
Nukkunut olen siten kuin olen saanut, ei sitä juuri tatuoidun kohdan päälle mieli kyllä tee maatakaan :D

Mä olen saanut samat neuvot ja enkä ole kyllä muiltakaan kuullu koskaan et pitäs sitä kelmua pitää, vaan nimenomaan sanottu ettei saa. Tatuointi on avohaava ja parhaiten se parantuu kun se saa vapaasti hengittää. Älä laita kelmua vaan anna olla rasvan kera.

Kävin ottsmassa tänään tatuoinnin yläselkään keskelle ja mietin että saako siihen nukkuessa osua vaikka peitto? Tai joku vaate. Tatuointiahan ei saisi hangata millään, eli saako sitten peitto siihen osua?! Ja mites jos lähden ulos, laitanko vain rasvaa ja vaatteet normaalisti päälle?

Voit nukkua ihan normaalisti. Peitto ei haittaa. Tai vaatteet. Rasvaat vaan kunnolla ja sitten kadut loppuelämäsi ja joka kerta rakastellessasi mietit, pitäisikö se mies sinusta kuitenkin enemmän ilman tuota töhryä.

Jep, rasvaa vaan päälle ja vaate sitten siihen.
Itselläni ei ainakaan ole haitannut se, että vaate on siinä päällä ollut, tai peitto. Välillä jopa kesken yön heittänyt paidan pois päältä ja nukkunut sillain ilman paitaa.

Ei sitten varmaan ole väärää tapaa hoitaa tatuointia, kun eri paikkojen ohjeet poikkeavat niin paljon toisistaan. Yhteistä se, ettei vaatteet saa hangata ja ettei kuvaa saa lääppiä likaisin käsin, eikä saa antaa aurinkoa.
Itsellä nyt kaksi kuvaa. Ensimmäisen otin vuosia sitte, silloin hoidin helosanilla.
Tämä toinen kuva on tuore. Tatuoijan ohje on käyttää bepanthenia ja kahtena ensimmäisenä yönä kelmuttaa. Rasvailua tarpeen mukaan, olen rasvannut niin usein, ettei iho ehdi mennä kuivaksi. Nyt iho alkaa olla hyvä, ylimääräinen muste on poissa ja iho tuntuu tasaiselta. Pohdin vaan, että vieläkö jatkan rasvaamista. :unsure: kuvan tekijä on tällä hetkellä lomalla, niin en viitsi vaivata häntä.