Hei te joilla on IKEAN keittiö!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rakentaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rakentaja

Vieras
Onko ollut hyvä? Kehu tai hauku!
Miten keittiön suunnittelu sujui?

Harkitsemme uuden keittiön ostamista Ikeasta ja haluaisimme tietää kannattaako!
Nykyinen keittiömme on Keittiö.Netistä ja on ollut hyvä!!
Tämä uusi keittiö tulisi siis uuteen kotiimme.

Meillä on, itse suunnittelin suunnitteluohjelmalla ja haettiin osat Ikeasta, itse koottiin rungot, asennettiin kaikki paikoilleen ja nyt meillä on valmis keittiö :D Ollaan oltu tyytyväisiä, tosin ollut vasta vajaan vuoden, mutta onhan niillä takuukin :)

Ollut 7 vuotta. Erittäin tyytyväinen olen. Myös koneet sieltä. Ainoastaan tason alapuolen suojaus kosteudelta on puutteellinen, mutta sekin on korjattu nyttemmin ja uudet Ikean tasot ovat entistä parempia.

kokonaisuuksi ei niillä mittarajoituksilla saa, joten molemmissa kyökeissä on pari ratkaisua, joita voisi pitää vähän omituisina. Kodinkoneita ja hanoja älä missään tapauksessa ota sieltä, vaikka saisit halvalla - molemmista meni hanat vaihtoon, ja integroitu hella oli susi alusta lähtien. Vuokrakämpän hellaan en joudu itse käyttämään, mutta jos siihen vaikka pitäis ostaa peltejä, niin en tiedä mitstä saisin sopivia...

Hinnan puolestakin voit jostain noutotukusta saada halvemman, ja sitten on tietysti enemmän valinnanvaraa kaappien ja laatikoiden mitoissa ja malleissa.

tuttavalta meni Ikean keittiöstä uuni rikki takuuaikana ja odotti uutta uunia puol vuotta ainakin.Ikea haalii merkkituotteet ties mistä eikä maahantuojalla näytä olevan niitä varastossaa,kyseessä oli Whirlpool merkkinen erillisuuni.

No niin, osa tekstistä katosi.

Siis oli Ikea-keittiö sekä aiemmassa omassa asunnossa että yhdessä vuora-asunnossa joka omistetaan edelleen. Me oltais tarvittu mm. 70-senttisiä kaappeja (muistaakseni) ja omaan keittiöön haluaisin muutamia ratkaisuja joita ei ikeasta edes saa.

Miksi siihen hellaan tarvii useampia peltjä kuin kaksi? Ja ainakin tähän asti olen saanut tarvittaessa varaosat ihan helposti Ikeasta. Jos lähetyksissä on ollut ongelmia (mikä ei välttämättä ole edes Ikean vika), niin aina ovat korvanneet reilusti. Meillä ei tosiaan 7 vuoteen ole vielä ollut ongelmia keittiön kanssa. Laatuhan tietysti vaihtelee ajan myötä itse kullakin toimittajalla.

Pidän erityisesti siitä, että Ikean kaapistojen rungot ovat kunnolla paksuja. Mitatkin on ollu meille ihan sopivia ja sokkelisysteemi on tosi kätevä.

Olen samaa mieltä, että älä ota niiden kautta kodinkoneita, vaikka olisivatkin ns. merkkitavaraa. Kuulen työn puolesta aika usein niistä valituksia (ja kodinkoneista yleensäkin kyllä...).

Alkuperäinen kirjoittaja on:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen joutunut ostamaan uuden uunipellin, kun pilasin vanhan :whistle:

Ihan ott: Mites se onnistuu?? ;)

No unohda vaikka sateeseen pelti, johon on palanut rasva kiinni. Ruostui aika pahasti. Tiedän, hienosti toimittu, mutta...

Ei ollut kyllä ikean keittiö kyseessä, sori ap.

Yhteistyössä