Hei, tarvitsen apua ja palautetta (verkkokaupan perustaminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva yrittäjä-äiti?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva yrittäjä-äiti?

Vieras
Eli mitä mieltä tällaisista asioista:

-Kanta-asiakkaiden postituslistat s.postilla vai tekstiviestillä (miksi?)
-Kanta-asiakkaan bonusporras (tietystä tilaussumman ylityksestä bonus lahjana tai alennuksena).
-Tilisiiro vai verkkopankkimaksu? Vai onko merkitystä; Miksi?

-Mitä käsityökankaita on nykyään huonosti saatavilla, millaisia kankaita toivoisit pystyväsi tilaamaan netin välityksellä?
-Millaisille lastenvaatteille ja -tarvikkeille olisi kysyntää? Vai olisiko?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva yrittäjä-äiti?:
Eli mitä mieltä tällaisista asioista:

-Kanta-asiakkaan bonusporras (tietystä tilaussumman ylityksestä bonus lahjana tai alennuksena).

-Mitä käsityökankaita on nykyään huonosti saatavilla, millaisia kankaita toivoisit pystyväsi tilaamaan netin välityksellä?
-Millaisille lastenvaatteille ja -tarvikkeille olisi kysyntää? Vai olisiko?

- Postituslista: Niin että asiakas saa itse valita, itse en missään tapauksessa ottaisi tekstiviestiä, mutta ihmisiä on erilaisia. Ja tietenkin mahdollisuus kieltäytyä koko postituslistasta.
- Asiakkaana ottaisin bonuksen alennuksena: Selkeämpää ja tietää mitä saa
- Ei kumpikaan vaan Visa. Asiakkaalle turvallisempaa. Noista kahdesta vaihtoehdosta ei väliä.

- En harrasta käsitöitä.
- Paha sanoa, tuntuu, että lastenvaatteita ja -tarvikkeita on jo joka kaupassa. Voi olla, että jollekin olisi vielä kysyntää, mutten äkkiseltään osaa sanoa mitä puuttuisi.

S-postilla ja vain halutessaan. Viestit voivat olla liian pitkiä tekstiviesteiksi.

Alennuksena

Verkkopankkimaksu (ja Visa). Luotettavampi kuva kaupasta, saa maksettua heti eli nopea tapa, ei tarvitse odotella vastaussähköposteja, jossa tilinumerot yms.

Ilman muuta sähköpostilla, se on sinulle halvempaa. Aika vähän on sellaisia ihmisiä, jotka teknisesti hallitsisivat tekstiviestit mutta eivät sähköpostia. Tilisiirto tai verkkopankki voisivat olla vaihtoehtoja, koska joillakin on vähän harvinaisempi pankki niin voivat maksaa edes jotenkin.

- sähköpostilla, koska inhoan tekstiviestitse tulevaa mainontaa
- alennus, koska se saa ennemmin ostamaan kuin jokin bonus jota en välttis tarvitse
- verkkopankkimaksu, koska helpompaa ja nopeampaa
- en tarvitse kankaita
- goretex kenkiä ja haalareita sävy sävyyn olevine asusteineen

- sähköposti, saa paremmin pidemmätkin asiat selitettyä, voi laittaa suoraan linkin tarjouksiin; en tykkää ite tekstiviestimainonnasta ja linkit jää kattomatta koska en käytä nettiä puhelimella
- alennus, tuntuu mukavammalta kuin joku tavara, jota ei välttämättä edes tarvitse
- verkkopankki on nopeampi
- ei ole tarvetta kankaille
- onhan noita paljon, mutta palvelun laadussa se ero näkyy: nopea, asiallinen ja ystävällinen palvelu (esim. ei tyyliin "sisukas")

Muihin en kommentoi, mutta tuo kangasasia:
suomalaisissa verkkokaupoissa on kyllä ihan kivoja kankaita, mutta kun niiden valikoima on aivan liian samanlainen, kaupasta riippumatta. Eli jotain ekstraa. Peruskankaita nyt saa melkein joka puodista. Jos muutenkin keskityt lapsiin, niin minusta lapsille saisi olla reippaan perusvärisiä kankaita, joita voi soinnutella toisiinsa. Pienessä vaatteessa pieni kuvio on parempi kuin suuri.

Jotain ompelutarvikkeita olen netistä tilaillut. Nappeja ja framilonia yms.

Sähköposti ja Facebook.

alennus

Visa ja verkkopankki

Lastenvaatteissa laaja valikoima yhteensopivia vaatteita. En edes osta kaupasta, jos on yksi paita ja yhdet housut. Pitää olla olla mahdollisuus ostaa useammat, joita voi käyttää ristiin. Ja ulkovaatteet tosiaan kokonaisuutena. Plussaa jos on kotimaisia ja ekologisia vaatteita valikoimissa runsaasti. Tiedot vvalmistajasta, valmistusmaasta ja vaatteiden materiaaleista saatavilla suoraan sivuilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muihin en kommentoi, mutta tuo kangasasia:
suomalaisissa verkkokaupoissa on kyllä ihan kivoja kankaita, mutta kun niiden valikoima on aivan liian samanlainen, kaupasta riippumatta. Eli jotain ekstraa. Peruskankaita nyt saa melkein joka puodista. Jos muutenkin keskityt lapsiin, niin minusta lapsille saisi olla reippaan perusvärisiä kankaita, joita voi soinnutella toisiinsa. Pienessä vaatteessa pieni kuvio on parempi kuin suuri.

Jotain ompelutarvikkeita olen netistä tilaillut. Nappeja ja framilonia yms.

Sen lupaan, että tarjonta on erilaista mahdollisuuksieni mukaan ;)

Jos jotain kankaita ostaisin (harvoin ostan), sellaisia aina puuttuu, jotka eivät sillä hetkellä ole muotia. Niiden myyminenkin on tosin varmaan kinkkisempää joten ei kannata tällaisen vähemmistöasiakkaan takia niitä hankkia varastoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
sähköpostilla tietysti
molemmat vaihtoehdot ovat hyviä
mulla on sekä SV/verkkomaksu että postiennakko,myös osamaksu palvelu löytyy

Miten tuo osamaksu käytännössä toteutetaan? Onko takeita, että se toimii?

sähköpostilla tietysti

http://www.verkkomaksut.fi/index.php?id=1
katso vaikka tätä,sorry ei mulla ole nyt aika enää vastata,mulla lääkäri =) :hug:

sähköpostilla tietysti

Entinen Kreditor eli nykyinen Klarna ainakin tarjoaa sitä lasku/osamaksujuttua, monissa verkkokaupoissa näkyy olevan sieltä:
http://www.laskulla.fi/

samoja asioita pähkäilen, onneksi on hyvä ja ammattitaitojnen nettisivujen tekiä. Tammikuussa on tarkotus alottaa, mallistoa olen ommellu :) minkälaista vaatetta meinasit laittaa myyntiin?

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
samoja asioita pähkäilen, onneksi on hyvä ja ammattitaitojnen nettisivujen tekiä. Tammikuussa on tarkotus alottaa, mallistoa olen ommellu :) minkälaista vaatetta meinasit laittaa myyntiin?

Sama aikataulu olisi minulla :)
Ihan oma vaatemallisto, sekä maahantuonti muualta on suunnitelmissa.

yrittäjä kurssilla olen tällähetkellä, paljon on tullu tietoa, ALV % kate %,yms asiat. vaikuttaa ensalkuun tosi helpolta mutta piettääkö 1 vai 2 kertasta kirjanpitoa, kangastukun valinta.. ääh. ihan sekasin koko pakka nyt :D laskettiin perjantaita omille yrityksille kannattavuus laskelmat, ja aika paljon pitää olla päivälle myyntiä että saa käteen kuukauvessa 1000e. muuttuvat kustannukset ja kiinteät kustannuksen. onko vuokra kuluja,laitehankintoja. onneksi ei tarvi ostaa ku kunnollinen silitys rauta, ja ekat kankaat vaatii lainan. nettisivujen teko maksaa 1000-1500e.. ja siihen viellä joka kk ylläpito. nettimainokset.. kääk. loppuu pian aika kesken :D

samoilla linjoilla ollaan :) mulla on kans " oma mallisto" muualta en ota vaatteita myyntiin. kankaita ja hahtuvaa tulee samaanpakettiin.

Toivotan Onnea ja menestystä sinulle :)
Toivomuslistalla on se että itsensä tällä elättäisi... paniikkia pukkaa, mutta pakko kai se on uskaltaa :)

yrittäjä kurssilla olen tällähetkellä, paljon on tullu tietoa, ALV % kate %,yms asiat. vaikuttaa ensalkuun tosi helpolta mutta piettääkö 1 vai 2 kertasta kirjanpitoa, kangastukun valinta.. ääh. ihan sekasin koko pakka nyt :D laskettiin perjantaita omille yrityksille kannattavuus laskelmat, ja aika paljon pitää olla päivälle myyntiä että saa käteen kuukauvessa 1000e. muuttuvat kustannukset ja kiinteät kustannuksen. onko vuokra kuluja,laitehankintoja. onneksi ei tarvi ostaa ku kunnollinen silitys rauta, ja ekat kankaat vaatii lainan. nettisivujen teko maksaa 1000-1500e.. ja siihen viellä joka kk ylläpito. nettimainokset.. kääk. loppuu pian aika kesken :D

Joo, minulla kurssi jo takana.. Paljonhan tuo työtä vaatii, mutta kun on innostava ala, niin eiköhän sen kestä :D

onneksi ei tarvi alkaa vuokraa toimitiloja, kotona pystyn ompelemaan. iso säästö tulee jo siinä. mihin käsin suomea perustat ? mie asustan Lapinläänissä.

Lapin läänistähän minäkin :D

Yhteistyössä