Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

eternal-life itse tunsin silloin aikoinaan ensimmäiset liikeet siinä rv18-20 paikkeilla varmasti :) Ja joskus 22 viikolla kun makasi, näkyi aina välillä liikkeet selvästi mahan läpi. Muistan kun mies aina piteli masusta kädellä kun mentii nukkumaan ja koitettiin saada hänkin tuntemaan potkut :heart: :D

Sitten neuvola kuulumisia, meillä oli 3kk neuvola ja tyttö sai rokotteen, eikä ollut pistoksesta moisiskaan :) . Toisinkun pituuden ja painon otto ei ollut yhtään kivaa, 6750g ( 3653g ) ja 59cm ( 51cm ) pitkä! Hyvin on tytön paino noussut, suluissa syntymämitat. :)Neuvola täti itse suositteli meille sitä maissi velliä eli nyt uskallan paremmalla mielellä sitä alkaa tytölle antamaan iltaisin ( kun olen jo muutaman päiväna sekoittanut sitä hieman maidon sekaan että tyttö nukkuis yöt paremmin, kun ei meinaa oma maito enää riittää ) Ja sanoi että jos ei yöt pitene, niin voidaan alkaa miettimään jo ennen sitä 4kk ikää kiinteidein aloittamista ( itselläni ei ole mikään kiire kiinteiden kanssa ) , mutta siis ilta vellillä nyt mennään! :)
 
Näin toissayönä unta, että vauva ja mies nukkui molemmat mun vieressä ja siinä unessa vauva alkoi muka itkeä ja heräsin siihen.. Paniikki oli kauhia kun heräsin oikeasti ja pimeässä ja puoliunessa etin vauvaa ja miestä kun kumpikaan ei ollu vieressä. :LOL: Sitten tajusin että oon vähän turhan aikasessa ja vauva ei oo mun vieressä vielä pitkään aikaan ja mieskin on töissä :kieh:

Ukkorakas tulee tänään kotiin kuitenkin, jeee :heart: Ihana nähdä taas.. Ja ens viikolla pitäis tulla loppupalkka niin saatan ehkä mennä vauvaostoksille, kerkeis myöhemminkin vaikka miten monesti mutta kun ei malttais oottaa millään.


Marse ja tikku 19+2
 
Heissan taas pitkästä aikaa!!! :D :wave:

Mitäpä teille kuuluu..? tänne meille kuuluu vaihteeksi pitkästä aikaa hyvää...ja olen taas innoissaan raskaudesta ja pienestä vauvasta joka meille on tulossa..._:) välillä meinaa masennus iskeä..kun ei meinaa jaksaa olla..aina väsyttää..mikään ei auta...juuri on selvitty hirveästä flunssasta..ihan kauheaa..on ollutkin pitkä aika kun viimeksi noin kunnolla sairastin..ei ollut kivaa...no onneksi siitä selvittiin hengissä.. :ashamed:
Ja koulua olisi vain pakko yrittää mahdollisimman paljon käydä..kun sitten marraskuussa ei tule sinne ihan heti mentyä...haluan sit olla varmaan nyytin kanssa.. =)

No kait tässä pitäisi mennä siskon lapsille laittaa välipalaa..kun olen niitä tässä illan nyt vahtimas...

Hienoa oli, kun olette jaksaneet kirjoitella noin ahkerasti...ja tunnen itseni tosi tyhmäksi..kun en millään meinaisi keritä tänne koneelle...ahistaa...no kait täst selvitää....

Hyviä syksynjatkoja ja vointeja vaan sinne kaikille!!!! :hug: :hug: :hug:
 
ai niin ja oikein sydämellisseti tervetuloa joukkoon kaikki uudet äidit ja odottajat!

ja mam2be onnea pikkuprinssi-uutisista kaikille...ja viel nuorimammalle ihana tavallinen perinteinen nimi teidän ukolla vointeja... :heart:
 
moikka!

tänne kuuluu pahantuulisuutta :kieh: en saa nukuttua. vitsi viime yönäki valvoin vielä 3 aikaan ja sitte aamulla klo 8.30 heräsin ukon herätyskelloon enkä' saanu enää unta. puolen tunnin ruokanokoset vedettiin tuossa puolen päivän aikaan mutta siinä se. pinna kireellä kun ei saa nukuttua. ja tänään tapahtu jotaki outoa, oltiin just syömässä niin yhtäkkiä mulla vaan alko oksettaan ja ruuat tuli ylös. juoksin sitte vessaan ja pari kertaa oksensin. ei siinä muuten mutta mä en oo varmaan ainakaan pariin-kolmeen vuoteen oksentanu, en edes tän raskauden alussa. ja ruokakin oli ihan normaalia kotiruokaa eikä kyllä' pilaantunutta, mieskin söi samaa. :| ihmetyttää nyt, oon sitte tässä kuulostellu onko masutautia, mutta ei oo ainakaan huono olo ollenkaan. sain melkein paniikkikohtauksen kun mä inhoan oksentamista niin paljon. mä vaan istuin ja itkin ja mieski säikähti että mikä nyt tuli. oon ihan ihmeissäni, eikä mulla oo huono olo eikä mittään, nälkäkin tuli melkein heti mutten oo uskaltanu syyä vielä' :D

mutta tällä kertaa taas vain omaa valitusta kun ahistaa henkeä tää koneella kyyhöttäminen. :/

paukkuli rv 34+6 :heart: menis nyt nuo viiiikot eteenpäin....... :)
 
Heippa! Täällä olisi yksi uusi onnellinen odottaja :wave:
Ikää on 19 ja raskausviikkoja tällä hetkellä 11+3. Olen yrittänyt kirjoittaa tuonne nuoret äidit sivustolle mutta se ei tunnu olevan oikea paikka mulle niin päätin tulla sitten tänne :)

Ollaan miekkosen (vm 87) kanssa Pohjois-Suomesta ja yhtä on pidetty pian jo kaksi vuotta. Kesäkuussa jätettiin pillerit pois tjottailumeiningillä mutta eipä tarvinnut kauaa ootella kun heti tärppäsi :)

Hmm, mitäköhän vielä.. Ihan vielä ei olla kummatkaan oikein tiedostettu että meille tosiaan on tulossa vauva. Eka neuvola oli tuossa elokuun alussa ja np-ultra on vasta ensi viikolla. Sinne tuntuu olevan vielä kamalan pitkä aika :eek:
 
Moikka!

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen. Mutta kun ei oikeen ole tapahtunut mitään. Miehen ylityövimmakin hiukan jo hiipui ainakin nyt hetkeksi ja ens viikolla sit alkaakin molemmilla kahden viikon loma kun lähdetään kreikkaan vähän lämmittelemään B)

Ja kun sitten kotiudutaan niin onkin jo 25. pvä ja rakenneultra. Sitä odotetaan jo innolla (ehkä jopa innokkaammin kun tota kreikan matkaa :snotty: )

Aamue ja tyyppi 17+4
 
Jopas on tullu tekstiä taas! :) osan vaan lukasin läpi kun väsyneenä ei nyt oikeen jaksa keskittyä, aattelinki siks vaan tulla tällai pikaseen näyttäytymässä. ;) Taidan olla ainut joka kuikuilee vielä hereillä tääl. x) Hei, pikaseen tällanen galluppi taas. :p

Onko muut kirjotellu (tai ylipäätäänsä aijotteko, tai ootteko) "päiväkirjaa" raskaudestaan? Ite kävin tänään ostamassa sellasen söpön päiväkirjan tiimarista, nyt saanki ruveta kirjottelemaan kaikkea kivaa, sitte voi näyttää lapselle sitä sit ku se on isompi. ^_^ En kyl oikeen muutenkaan kirjottele kyl päiväkirjaan ja jos kirjottelen ni ehkä hyvällä säkällä 1 kahdessa kuukaudessa! :LOL: Mut toivottavasti ees saisin kirjotettua niistä kerroista ku tapahtuu kaikkee uutta ja jännittävää! :)

Omasta navasta: No eipä tässä hirveesti oo mitään uudenveroista tapahtunu. Kävin tänään hammaslääkärissä, mulla tehään iensiirtoleikkaus, kun on ikenet lähteny karkaamaan kahen alaetuhampaan kohdalta.. :( Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia iensiirtoleikkauksista? :/ Pelottaa ihan kauheesti! :(

En oo sen yhen kerran jälkeen tuntenu niitä ihme kuplia mahassa, jos se oli pikkunen ni miksi en enää tunne lastani.. :/ Tänään on ollu kahteen kertaan kauhee maha kipu, kohdun alueella, se on ollu sellasta vähän ehkä vihlovaa kipua ja se on kestäny aika kauan. En sitte tiiä olisko se vaan suolistossa vai voisko se kertoa jotain keskenmenosta.. :( :O

Eternal-life ja plankton 13+6
 
heips!

ekaksi.. hanitzu tervetuloa tänne kirjottelemaan :) millonkas on laskettuaika? huono matikkapää :D ja onneksi olkoon raskaudesta, äkkiähän se ensi viikko tulee ja pääset katteleen pikkuista ultraan. minullakin kyllä tuntu sillon alussa että neuvolakäyntejä on tosi harvoin. nyt tuntuu että koko ajan saa siellä käydä kun viikon välein on.

aamue ihana, lomalle :) mä en koskaan käyny missään ulkomailla. ainakaan lämpimässä. hauskaa reissua ja muistahan rentoutua siellä!

eternal-life tuskin tarvii huolestua vielä nuista liikkeiden tuntemisesta/tuntemattomuudesta! sulla on niin vähän viikkoja että varmaan melko harvinaista tuntea ollenkaan vauvan liikkeitä.
nuo masukivutkin voi johtua myös siitä kun se kohtu kasvaa. mutta toki kannattaa neuvolasta kysellä, ne varmaan osaavat auttaa jos sua huolestuttaa että onko vauvalla kaikki hyvin :) ja kyselit tuosta päiväkirjasta, mä en oo kirjotellu päiväkirjaa varmaan koskaan ja ei oo nytkään tullu kirjoteltua. kuulostaa kyllä mukavalta ja varmaan itelläkin olis mukava lukea sitten myöhemmin kun tahtoo nää kaikki asiat ja tuntemukset unohtua nopeasti.

paukkuli rv 35+0 :heart:
 
Oon täällä nyt sössiny jotain kun laskettiin että pikkunen olis tasan 14 viikkoa tänään, eli samana päivänä kun mieheni synttärit, mutta huomasin että elän täällä tänään viikkoa 13+6 :S Sekoilen kai jotain, mut siis viikot on tänään tasan 14+0 :D

eternal-life a plankton 14+0 (korjattu) ;)
 
terve :wave: positiivinen r-testi tänään,reilun vuoden yrityksen jälkeen,uskomatonta :eek: no kyllä se shokki tästä pikkuhiljaa alkaa helpottaa :D esikoinen 2,5v ja LA 19.05.09,eli ikäeroo tulis reilut 3vuotta..ja minä täytän loppuvuodesta tasan 20 :saint:

toinen & tyty rv.4+2
 
tulin näin pikaisesti käymään, kyllä täällä varmaan vielä muistetaan..
onnitteluja jo käärön saanneille!
tuijotan nyt omaa napaa, toivottavasti kuitenkin täällä muilla sujunut raskaus hyvin.
itse ollut rv34 saakka vuodepotilaana ja sitten olenkin ollut kotona kärvistelemässä/keräämässä voimia tulevaan. vereslimaa vuodellen ja supistusten kera mennään eteenpäin. vauvan tila on hyvä, lukuunottamatta kasvun hidastumista, jolle ei ole löytynyt toistaiseksi syytä ja sen takia seurannassa h-hetkeen asti. toivottavasti se ei ole mitään kummenpaa ja vauva olisi terve. pää pystyssä menty kuitenkin, ihanaa että näinkin pitkälle päästy.. (osa teistä tietääkin historian..)
syksy on alkanut ja nautin siitä, kesä kun meni vähän "yli pään" eikä kerennyt sitten sillä tavalla nauttimaan kuin olis halunnut. vauvalle ostettu vaatteita, tutit,pullot ja korvikettakin jos kaikki ei menekkään imetyksen osalta hyvin (paineita kun en ota) kuitenkin haluaisin imettää niin pitkään kuin mahdollista muut meidän lapsukaiset ovat kasvaneet kivasti ja tytsy on saannut puhetulvan (2v9kk) ja nuorempi tallustaa perässä kovasti myös opetellen sanoja (1v5kk) silmälaseja käyttää ja pian lappuhoito alkaa.
tämä nyt tältä erää, toivottavasti pääsen useemmin tähän skrivaamaan ja kiitos tähän asti tukeneille. syömään välipalaa ->

triple ja rakas 35+5
 
moi

onnea toinen :flower:

kiva kuulla sinustakin triple !! hyvinhän vauvasi on masussa pysyny näinki pitkään. :) on sitte turvallisempi tulla tähän maailmaan kun on tarpeeksi "kypsynyt" masun suojissa. mä jo luulin että oot synnyttäny kun ei oo pitkiin aikoihin kuulunu täällä eikä tuolla lokamasuissa.

majj on tosiaan melko kato käyny. :) aina käy vaan porukkaa ilmottautumassa mutta sitten ei kirjoittelua tuu jatkettua. noh jospa sitä tässä syntyis vielä' keskustelua niin ei aivan kuihtuis tää ketju.

miten teillä menee? teillähän alkaa siellä olla jo iso tyttö? :)

omaa napaa ...

mulla on ahistava olla. tuntuu etten saa happea ja maha ihan kivikova koko ajan. viime yönä heräsin pari kertaa kun tais supistaa. ei hirveen kipeetä mut kummiskin. ja alaselkään jomottaa aina välillä. :/ jännä kun mulla istumineki tuottaa pieniä hengitusvaikeuksia. ja vauva on kuulemma tosi alhaalla jo. mutta luulis että se helpottais kun se tuolla alhaalla jo viihtyy. en sitte tiedä. mun puolesta saa syntyä heti kun on täysaikainen. mutta jotenkin mulla on sellanen tunne että menee vielä sen pari viikoa ylikin :D

mies kävi tänään työhaastattelussa. :) oli kuulema hyvin menny ja myöhemmin iltapäivällä ilmoittavat onko paikka hänen. jänskättää itelläki, uus työpaikka olis paaaaljon lähempänä kuin tää nykynen ja vakituinen työsuhde. :)
voi kauhee kun mun tissit vuotaa jo :D nyt jo täytyy välillä liivinsuojia pitää.

no joo mut jos sitä ryhdistäytyis ja vähän siivoilis kämppää viikonloppua varten.
paukkuli rv 35+3
 
vitsi mulla nolottaa myöntää mutta mulla tekee ihan sairaasti mieli tupakkaa. :| siis oon ollu jo monta kuukautta polttamatta ja vieläkin tekis mieli lähtee pihalle istumaan tupakalle.

mut ei, en mä polta enää.

oli ihan pakko tulla jakamaan tämä tärkeä tieto tänne. :LOL:
 
Morjens!

Täällä taas...nyt kerkesin taas hetkeksi tännekin piipahtaa..
Tänne on tullut tosiaankin tosi hiljaista...vain muutamia palstailijoita mukana..mihin te muut olette hävinneet? :eek: no eikai tuo nyt haittaa,kun uusia taitaa tulla lisää sitä mukaan...

Paukkuli Tylsää kun sinulla tuntuu olevan tosi kurjaa...hyvä ettet ala polttaa,tai pystyt olee polttamatta.vaikka kuinka tekisi mieli..se on tosi hienoa :flower: =) tiedän monia ketkä polttivat koko raskauden ajan enkä voi niitä äitejä oikein ymmärtää.. :/ se on vain tuhoaa,sitä pientä joka sisälläsi kasvaa,miksi ne eivät sitä ymmärrä...no oma asiahan se on..jokainen vastaa teoistaa,vaikka kuinka yritin kertoa ja neuvoa mut ei ne kuunelleet...äh :kieh: no olen sinusta ylpeä...jaksa vain loppuun asti,ei ole kovin pitkä aika...mutta sit kyl imetyksen aikanakaa ei suositella poltettavan..yksi kaverini sai tuossa kesällä vauvan, niin s e poltti koko raskauden ajan ja myös synnytyksen jälkeenkin...niin eipä tullut maitoa pienelle..että kannattaa miettiä mikä on omasta mielestä tärkeintä...onneksi itsellä ei ole tuollaista riesaa.... :)
No vointeja ja jaksamista vaan sulle ja milloinkas sul oli la?kun olen näin huono muistinen :headwall:

Heippa triple,luulinkin että olet jo nyytin saanut kun sinua ei ole kuulunut,mutta kiva kun olet vielä kokonaisena...niin minäkin vaikka meinasihan se jo tulla maailmaan...onneksi päätti pysyä vielä.ainakin jonkun aikaa...saa nähdä tuleeko ennen määränpäätä?

Vointeja kaikille ja palataan taas kun keritään...nyt pitää mennä laittaa pyykkejä kuivumaan... :hug:
 
Heippa !! =)

Oon taas ollu vähän laiska kirjottaa vaikka joka päivä käynkin lukemassa :ashamed: voi,että minua !
PaukkuliTiedän tunteen. Odotus aikana tai oikeastaan loppuvaiheessa raskautta mun teki mieli koko ajan tupakalle vaan ei en koskaan sortunut ! Ja voin sanoa oikeesti olevani ylpeä itsestäni !:) Mua vaan inhotti ajatus siitä ,et mun oma pien lapsi kärsii mahassa . Nyt imetys aikana olen sortunut jo käymään muutaman kerran tupakalla. :/

Onnea hantizu ja toinen :flower:

Tänne kuuluu myös pahantuulisuutta ,oikein toden teolla ! :kieh: Mä olen niin vihanen ,että ARGH ! Oikeesti on jo muutaman kerran käyny mielessä ,et lähen lätkii .. TOi mies osaa olla niin idiootti ! Se kuvittelee mun olevan joku super äiti joka hoitaa vauvaa ,siivoo,pesee pyykit,vie koirat ja tekee ruokaa !! Mun pitäis YKSIN jaksaa tehä aivan kaikki . Mä ymmärtäisin jos eläisin yksin niin mun pitäis tietty tehä kaikki yksin ,mut mä nyt VIELÄ ainakin elän parisuhteessa ja mä odotan et toi urpo ees jollain tavalla osallistuis koti töihin ,mut ei hänen ei tarvii tehä mitään ,kun hän käy töissä ! ja hevon PAS**T ! :kieh:
Koiratki me hankittiin sen takia ,et mä saisin niitten kans aina käyä ulkona vähän touhottaa ja saisin aikaa omille ajatuksille vaan kas kummaa siinä kävikin niin et roudaan aina toivonkin mukaan lenkille ja mies makaa sohvalla ja kattoo telkkarii !
Mä oon siis niin kypsä tähän touhuun ,joku kerta mä viel pakkaan kamat ja lähen !

anteeks hirvee tilitykseni ,mut pakko saaha johoki purkaa tuntojaan !

Onneks mulla on maailman kiltein lapsi joka antaa äitin nukkuu yöt<3 kulta on oppinu jo hymyilemään :) ihana ihana ihana :)

anteeks ,ku tuli vaan omaa napaa ! yritän rauhottuu iltaan mennessä niin ,et voin tulla juttelee teille jotain positiivista ! :flower:

nuorimamma ja toitsu :)

Ps. jotain positiivista miehestä, se on ruvennu touhuu toivon kanssa enemmän ,ku se huomas et poika hymyilee ja juttelee :)
 
moikka äippä90 ja nuorimamma :)

siis voi kauhee kun mulla alko nolottaa kun äippä90 sanoit että tylsää kun mulla kuullostaa olevan tosi kurjaa :snotty: huomaa että tänne tulee herkemmin näemmä kirjotettua ne asiat mitkä vaivaa mieltä ja kroppaa :D siis jos mun jutut kuulostaa siltä niin ouh täytyy vissiin opeetella myös mukavia tapahtumia ja tuntemuksia kertomaan. kun mulla on loppujen lopuksi tää raskaus menny tosi helposti ja mukavasti, ei pahoinvointeja eikä sen suurempia riskejä mihinkään ollu. ja vauvalla on kaikki ollu joka vaiheessa oikein mainiosti. ja mulla on tosi ihana mies joka rakastaa mua ja vauvaa ja tekis varmaan ihan mitä vain meidän puolesta :heart: tottakai meilläkin on riitoja niinkuin jokaisessa parisuhteessa. (enemmän mä kyllä nalkutan ja mies sitte pyytelee anteeksi :ashamed: ) mutta kaikinpuolin mä luotan tuohon mieheen niin sataprosenttisesti ett'ä olen todella onnellinen kun me ollaan toisemme löydetty. vaikka luonteelta ollan kauheen erilaisia. mä oon tosi temperamenttinen ja äkkipikanen ja kärsimätön ja tuo mies on taas kauheen kiltti ja semmonen rauhallinen ja ei kauheesti stressaa turhista asioita. mutta hyvin täydennetään toisiamme :)

ja tosiaan kaikenkaikkiaan mulla on tää vointikin tosi hyvä, vieläkin jaksan lenkkeillä ja mieli on virkee. :) tottakai kaikki kolotukset kuuluu asiaan mutta oon kyllä aika helpolla tähän saakka tässä raskaudessa päässy. että siis saan luvan olla kiitollisempi tästä lähtien :LOL:

sori kauhee selitys tuli mutta mä oikein punastuin kun aloin nuita omia viestejä lukeen että kuulostaa siltä niinku mullois asiat huonosti :D taitaa olla just niin että niistä vaivoista ja ongelmista tulee herkemmin kirjoteltua kun niistä hyvistä ja mukavista jutuista... :)

ja tuosta tupakasta.. mä en aio nyt ainakaan raskauden aikana polttaa ja tavoitteena olis myös etten imetyksenkään aikana alkais polttaan. ja mahdollisesti enää ikinä :D mutta sen näkee sitten miten kaikki lähtee sujumaan en ota siitä stressiä.. mä oon tosi ylpeä itsestäni kun sain lopetettua! saas nähdä miten käy sitten kun vauva on syntynyt.
haluaisin kuitenkin imettää vauvaa sen 6kk ainakin.

ja nuorimamma toivottavasti saatte asioita kuntoon ukkos kanssa! eihän tuollanen käy ollenkaan päinsä että toinen joutuu kaikki tekemään kotona.
ihana että poitsu on ollu kiltisti. :) varmaan yks maailman ihannimista asioista nähdä oman lapsen hymy.
:heart:

niin ja mulla on LA 12.10 äippäko se sitä kyseli. nyt siis rv 35+3 ei enää kauan. :)
 
Huomenta päivää :) Täällä on puhuttu tupakasta, tunnustan että himoitten sitä itekkin välillä kauheesti.. Hankala olla kun muut polttaa seurassa, tai ravaa koko ajan tupakilla. Sitten kun tuo mies vielä koettelee mun hermoja taas kerran niin alkaa vielä enemmän tekemään tupakkia mieli kun sillon kun vielä poltti niin piti aina mennä hermosavuille kun joku otti päähän :D Mutta en oo polttanu tosiaan, ja sen kyllä huomaa miten ikävältä tupakoitsija haisee kun ei itse polta. Ja sitten tavallaab pikkuhiljaa on huomannu senkin miten naurettavaa se jatkuva tupakalla ravaaminen on. :$

Ja Joku kenen nimeä en nyt muista oli kertonu että mies koettelee hermoja.. Täällä on samat tuulet, tosin meillä ei ole kotitöistä nahinaa. Eilen ukko nimittäin taas teki vuoden pohjanoteerauksen.. Ensin oltiin hänen vanhempien luonaan käymässä ja siellä meni aika pitkään, mies joi isäpuolensa kanssa ja niillä oli ihan hauskaa niinkun aina, ja ei siinä vielä mitään vaikka pitkään menikin kun olin osannu varautua siihen ja siitä oli sovittu. Mutta sitten kun lähdettiin sieltä porukoilta niin piti mennä vielä lähtiä käymään yhessä surkeassa räkälässä, missä miehen veli oli muijansa kanssa.. (Tämä mun miehen veljen nainen on mun miehen exä, että hallelujaa vaan, terveisiä Kauniista ja Rohkeista! En siis ymmärrettävästi hirveästi välitä tuon pariskunnan kanssa iltaa istua kun nämä suhteet on ollu niin sekavia ja yleensä loppuillasta viimestään tulee riitaa..) No mentiin sitten sinne ja aluksi oli ah niin mukavaa, mutta niinkun aina niin lopulta niin ilta päättyi siihen että kun me lopulta oltiin lähdössä ja minä istuin jo autossa valmiina lähtöön niin näin auton taustapeilistä kun mun ei-niin-rakas-mieheni tirpasi veljeänsä turpaan jonkun sanaharkan päätteeksi. Ei ees sanat riitä kuvailemaan ärsytystä ja häpeää miehen tekojen takia. Tuommonen turpiinvetohomma on nimittäin niin ala-arvoista ja roskaväen käytöstä. En tiijä miten päin tässä pitäis olla, luulin että mulla on fiksu mies mutta joku idiootti tuo vissiin onkin sitten :eek: :kieh:

Anteeksi avautuminen, mutta oli pakko :ashamed:

Tämmösinä päivinä tekis oikeesti mieli kerätä tavarat ja lähteä läpyttelemään.
 
huomenia !:)

Olisin jo eilen illalla tullut kirjottelemaan kuulumisia ,mutta ei nää sivut sitten toiminutkaan !! :(

mam2be Minä se olin joka valittelin miehestä.. Mikähän siinä on ,että tosi moni mies rupeaa nyrkkien kanssa heilumaan ,kun humala on päällä !? Meillä ei toi ukko ikin ketään toista oo lyöny .. meijän makkarin oveen se on jo muutaman kerran nyrkkinsä tempassu ! onhan se kiva vuokra kämpässä rikkoa kaikkea ,ku saa sitte maksella niitä ku lähtee !

Paukkuli Mäki ihan loppuvaiheilla raskautta jaksoin tehä vaikka mitä,vaikka mahani oli valtava :D Mistähän lie sekin johtuu . Sama heti synnytyksen jälkeen ,ku kaikki toitotti sitä et pitä levätä nii eii meikä se siivos joka päivä yö myöhään asti ja ravasin koirien kanssa lenkillä ja sitä oikeesti ihmettelen miten jaksoin kun yö unet ei tosiaan ollu ees viittä tuntia yleensä :D

Täälä taas hiukka rauhotuttunu.. TOi mies anto mun nukkuu aamulla pitkään ja yrittää nyt olla niin mieliks.. JOKO sillä on jokin taka-ajatus tai sitte se on päästänsä vialla :D

ja huomasin saman kuin paukkuli,tänne tulee enempi kirjottelee huonoja asioita kuin hyviä :D mistähän lie johtuukin ettei niitä hyviä asioita tule tänne kuuluttelemaan ,ihmiset jotka näitä lukee kuvittelee meillä olevan vissiin todella kurjaa aina vaan :D Ehkä sitä pitäis ottaa itteensäkki niskasta kii ja keksii aina vähän jotain kivempaa kerrottavaa :D

No mutta nyt suihkuun ja sit täytyyki vissiin lähtee liikenteeseen =)
 
kiitos kiitos kaikille onnitteluista :D

mulla kans toi tupakanpoltto loppu kun seinään.joku aika sitte poltin viel 10-15 päivässä,ja nyt enää 1-2.nolla linjalla aion olla raskauden ajan,tein saman ku viime raskaudes et tää aski loppuun,ja sit ei enää.sillon oli tosin helpompaa kun ei ollu uhmaikästä hermoja kiristämässä :ashamed: mut minkäs teet,vauva ansaitsee silti savuttoman elämän,kuten isoveikkansakkin :eek: mä en kans ymmärrä kun olin töissä ni siel oli yks duunikaveri viimesillään ja aina ku vaan oli mahollisuus ni rööki kädes :whistle:

mahakivut on mulla ihan kauheet..mietin sit varhaisultraa ku esikoisen kans oli samanlaiset kivut ja kävin siel näytil et kaikki on ok.. :whistle: mut pitää nyt kattoo jos noi kivut tosta helpottas pikkuhiljaa..

toinen & tyty rv 4+5
 
toinen kyllä ne kivut no varmaan ihan normaalia raskauskipuilua, kaikki on varmaan kunnossa :heart:

Ja niinkun Paukkuli ja Nuorimamma tuolla puhuikin niin yhdyn siihen, tulee tosiaan aina vaan huonoista asioista kerrottua :D

Mies ei enää ole yhtään niin ärsyttävä, se pääsi takaisin suosioon olemalla koko loppuviikonlopun mukava ja huomaavainen. Tänään se taas lähti töihin ja kauhia ikävä jäi tietenkin.. Sillä oli tavaraa taas niin paljon mukana että tuntu että eihän se tuukkaan ennen kun jouluna vasta kotiin :ashamed: Vaikka ei se oikeesti oo kun 12pv taas töissä, mutta se aina tuntuu siltä kun toinen lähtee että siihen kotiutumiseen on ikuisuus :snotty:

Oon taas hillunu täällä dopplerin kanssa hullunkiilto silmissä, tunnen kyllä jo nyt päivittäin hentoja liikkeitä, mutta toisinaan ne tuntuu vaan selvemmin ja toisina päivinä ei oikeen huomaa ees että onko vauva liikkunu. Eilenkin oli lonkat ja selkä niin kipeä että ei oikeen ees tienny että onko vauva kunnossa.. Mutta kunnossa se on, sydänäänet kuului äsken hyvin ja kuuntelusession aikana tuntu pari tönäisyäkin :)

Onkohan tämä lonkkakipu nyt raskaudesta johtuvaa? se ei siis ole jatkuvaa, mutta välillä molemmat/jompi kumpi lonkista äityy särkemään, ja kipu on siis nimenomaan tuolla nivusen puolella..

Marse ja tikku 20+3

ps. Puoliväli on ohitettu!! :D
 
huomenta :)

oon ollu taas jo jostain 5.30 asti hereillä kun mies lähti töihin. en saanu enää unta. on tää ihanaa :D yölläki heräsin joskus 2aikaan pissalle niin varmaan puol tuntia sen jälkeen vielä pyörin sängyssä ennenkun sain uudestaan unta.

mam2be musta ainakin nyt loppuajasta tuntuuu että ihan joka paikkaa kolottaa ja särkee. mutta luulisin että kuuluu tähän raskauteen jos nyt ei ihan mahdotonta kipua aiheuta. ainakin itestä tuntuu että koko tuota jalat-lantio-vatsa-selkä aluetta kolottelee ja särkee koko ajan enempi tai vähempi. :kieh: varmaan rauhottaa kun voit kotona aina tuolla dopplerilla kuunnella että onhan vauvalla kaikki hyvin. :)

toinen onko sulla esikoinen siis poika? miten kun sulla lukee tuossa lopussa että toinen & tyty rv... onkos siis nyt tyttö toiveissa vai? vai voiko sen tuossa vaiheessa raskautta jos tietää :)

plääh mies alotti tänään uudessa työpaikassa. saapa nähdä miten siellä suhtaudutaan isyyslomiin.. toivottavasti ovat positiivisella mielellä eikä tule hankaluuksia sitten. ainakin itse tahtoisin että tuo mies olis sitten aluksi ainakin sen ekan viikon lomalla kun vauva syntyy.

taitaa vauvalla tila alkaa hupenemaan tuolla masussa. ei enää pitkään aikaan ole tuntunu sellasia suoria potkuja. tuntuu vaan sellasta möyrimistä ja tuntuu niinku toinen yrittäis punkea tuosta mahan läpi ulos. tai ainakin pyllyä tuntuu työntelevän koko ajan tuolla ylävattalla. sattuu välillä melko kipeetäkin. ja meinaan aina pissata housuun jos kovin pyörii toinen tuolla. :LOL:

paukkuli rv 35+6.... vitsit kun aika tuntuu nyt loppuajasta ihan pysähtyneen |O noh eiköhän tää odotus pian palkita :heart:
 
niin ja mam2be mullakin just tuo kun kaikki kaverit polttaa ja kun ne menee tupakalle niin sillon haluttais itelläki polttaa. tupakointi on loppujen lopuksi kauheen seurallinen tapahtuma. töissäkin aina se jotenki oli semmonen irtiotto siitä kiireestä ja työkavereiden kanssa tuli höpöteltyä tupakalla..
ja oon mä nykyäänki kun kaverit menee tupakalle pihalle niin oon menny mukaan istumaan vaan seuraksi. tottahan se passiivinenkin tupakointi on pahasta mutta olis se aika tylsä varsinkin kesällä jäädä sisälle odottaan kun muut käy tupakalla. kun siellä pihalla saattaa hyvin istuskella sen tunninkin helposti jos ei oo kiire mihinkään.

mutta parempi vauvalle olla ilman. :) oon ylpeä itsestäni :D

 

Yhteistyössä