Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

mun mielestä kans se on tosi ihana. rakastuin siihen kun kuvittelin kuinka hellyttävältä pikkunen vauva näyttäis tuollaisessa neuleessa :LOL:

siis mitähän mä keksisin tekemistä. kauheeta kun mulla on tylsää! pitäisköhän leipoa jotain. en ookkaan pitkään aikaan leiponu mitään. kesällä ei huvita leipoa ikinä kun on muutenkin jo niin kuuma ettei uunia huvita pitää päällä.. nyt on niin kylmä ilma että ihan tuntuu niinkuin syksy olis tulossa :) mitähän sitä leipois... jotakin mikä pysyy hyvänä pakkasessa.. :p hmm täytyy miettiä.

vois mennä aika nopeaa ja vauva syntyä jo. jospa sitä siinä olis tekemistä :LOL:
 
siis jotain ryhdistäytymistä !! yksin puhelen täällä :D no mä nostelen löpinöillä ylös päin.

vitsi mua ärsyttää, joku on jo kolmena päivänä koittanu soittaa tuntemattomasta numerosta mulle enkä oo koskaan kerenny vastata. miks joku pitää tuntemattomalla. hieman ärsyttää :D voikohan jostain puhelinmyynnistä soittaa tuntematon numero... en tiedä.

tein eilen mokkapaloja :p oli pakko äkkiä laittaa pakkaseen suurin osa ettei tuu kaikkea naposteltua :LOL: oli muuten hyvää, onnistu tosi hyvin se pohja tuli oikein sellanen mehukas, ei ollenkaan kuiva. nam nam. noh täytyy pitää mielessä kuinka paljon yhteen pellilliseen sitä piirakkaa tulee voita... niin ei himota koko ajan maistella ;)

mitähän sitä keksis näin viikonlopun kunniaksi... mieski iltaan asti töissä. hmh
 
Kyllä mäkin täällä joka päivä 100 kertaa käyn kattomassa onko joku kirjoittanut mut en saa aikaseks kirjottaa :D

Julia on nyt nukkunut kaks viimestä yötä, koko yön heräämättä, eli menee klo. 21:30 nukkumaan ja 6 syödään ja siitä jatketaan unia n.9 asti! :) Se on myös niin ihana kun se juttelee sen lelukaarelle koko ajan, ja sen uusin puhe tapa on vähä niinkun se murisis "krrrrrrrkrr" :LOL: :heart:

Huomenna Julia menee myös mun vanhemmille yö kylään ja me päästään miehen kanssa pitkästä aikaa viihteelle :p

ja tosiaan ei vieläkään oo triplelstä kuulunut! :eek: :wave: Musta alkaa tuntumaan että heille on tainnu syntyä jo vaavi ja luultavasti sen takia ei kerkeä koneelle, tai jos hänet on otettu sairaalaan sisään jos se vauva haluais jo ulos ja ne koittaa pidätellä sitä?! No toivottavasti kaikki on hyvin! :)
 
Moikka! täällä taas :wave:

Tepä olette olleet ahkeria, kun olette noin paljon kerenneet kirjoittamaan...huoh..no minulla on tässä taas kiirettä pidellyt...sairasloman jälkeen kun piti koulussa kaikki ottaa kiinni....oli paljon asioita ja kursseja joita jäi rästiin...ja tuota koulutyö vuorta piti hieman pienentää...Meillä oli eilen ultra ja kaikki on ihan kunnossa...siellä se potkii jo kovasti...onneksi malttoi vielä jonkin aikaa siellä masussa pysytellä...ettei nyt vielä tähän maailmaan tullut...:)
No kait tästä pitäisi nukkumaan lähteä....on taas tullut monena yönä valottua..kun tuo masukki ei anna nukkua...pitää vaihtaa asentoa jatkuvasti..kun missään ei ole hyvä...
Hyviä öitä vaan kaikille!!!kirjoitellaan taas kun tietysti ehditään!!!!

MITÄS TEILLE KUULUU? OLETTEKO VOINEET HUONOSTI VAI HYVIN? :) :hug: :hug: :hug: :hug:
 
Aamue: Tervetuloa sekaan, itsekkin olen -89. Mistäpäin olet? :)

Huh huh, tas tulin myöhään kotiin, olin kattomassa Dannyä kokkolan venetsialaisissa :) Oli muuten aivan loistava! :) En ois uskonu ikinä jammailevani dannyn tahtiin ja vielä nauttinut siitä, mutta toisin kävi! :D

Eternal ja plankton 12+3
 
eternal-life Raumalla asustelen, entäs sinä?

Jep on suurimmasta jännityksestä päästy ja nyt vain odotellaan :) Masu kasvaa pikkuhiljaa ja melkein kaikki ystävät ja sukulaisetkin jo tietävät (kiitos äitini suuren suun) Nyt vaan ärsyttää kun miehelle on tullu joku ihmeen "pakko tehdä paljon ylitöitä" vimma! jatkuvasti hän on töissä!! on tänään ja menee huomenna ja on yöt töissä ja nukkuu muutaman tunnin päivällä ja lähtee taas töihin! Ja kehtaa vielä ihmetellä kun olen hermorauniona yksin kotona ja kuolen tylsyyteen!! Ja sitten suuttuu kun valitan hänen töistään kun mulle ei kuulemma raha kelpaa! Mutta kun me ei ikinä nähdä! Ja se stressaa mua! Ymmärsin noi ylityö määrät sillon kun mä vielä olin koulussa enkä tienannut mutta nyt kun mäkin tienaan vielä ihan mukavasti ni miks on pakko olla kokoajan töissä!!!!

Oho tulipas pientä valitusta :|

Aamue ja Tyyppi 16+2
 
Aamue: Kokkolassa asun. Meillä mies on armeijassa ja siksi ei nähä oikeastaan ollenkaan.

Meilläki äitini suuri suu on käynyt jopa työpaikallaan kertomassa asiasta vaikka vasta mennään reilua 12 viikkoa. :D Eipä taida olla enää ihmisiä ketkä asiasta tietäis! :S :p

Eternal-life ja plankton 12+3
 
eternal-life Otan osaa, toi armeija vaihe on raskas parisuhteelle, tai oli ainakin meille, saati sitten että olisin ollut silloin vielä raskaana, huhuh. Mutta onneksi siitä selvittiin ja nyt siitä onkin jo yli kaksi vuotta aikaa :) Tosi paljon jaksamisia sulle!

Sellasia suurisuita ne äidit taitaa olla :) Meidän äiti on ainakin jo niin innoissaan kun on ensimmäinen lapsenlapsi tulossa että on jo vaunutkin hommannut ettei meidän sitten tarvitse viedä omia kun hänen luonaan kyläilemme :) Tosin äidin hössötykseen on hyvä syykin; isäni kuoli viime joulukuussa ja uskon että äidilläni on vielä suruaika päällä vaikkei se sitä ulospäin näytäkään :(

Aamue
 
moika :)

nuorimamma ihana oikein perinteinen suomalainen nimi. <3

aamue ? puhui siitä kun miehellä ylityövimma. täällä aivan sama juttu. siis joka viikonloppu se on töissä ollu :S joutunu jo välillä toppuuttelemaan että hei voit pitää vapaatakin välillä. =) taitaa olla joku sellanen miesten pesänrakennusvietti.. en tiedä.

kävin tänään työpaikalla palauttaan avaimia ja kulkulupia... tuntuu ihan hullulta ettei sinne tarvi nyt enää mennä. ainakaan pitkään aikaan. tai no sanoi ne että tule sitten näyttämään vauvaa mutta ei tarvi töihin enää mennä. :) haikeaa. :LOL:

mitähän ohjelmaa sitä kehittelis itelle tälle viikolle.. perjantaina on neuvola mutta muuten mullei oo mitään tekemistä.

 
Me oltiin tänään Julian kanssa ekaa kertaa vauva jumpassa ja tuntui että tyttö tykkäsi, mutta niin tykkäsin minäkin ;) Julia vaan höpötti maassa muille makaaville poika vauvoille, mutta ei ne reagoinut mitenkään :eek: :LOL: Ens viikolla mennään taas :p
 
majj voi kuulostaa mukavalta! pitää ottaa selvää että onkohan täällä seudulla tuollaista. :) sä et muistaakseni tainnu täältä oulun seudulta ollakkaan..

vitsi me käytiin taas lenkillä eilen miehen kanssa. vähän mukavaa, ollaan nyt käyty melkein joka päivä sellasella lyhyellä kävelyllä. aurinko paistanu ja kun ilmakin on jo vähän viileä niin mukava käydä kävelyllä. se on kyllä aika hidasta tää mun meno mutta eipä se haittaa. nyt on taas menossa sellanen rauhallinen ajanjakso meillä. oon kauheen herkässä mielentilassa koko ajan ja tuntuu että itku saattaa tulla mistä tahansa. ja sitte tarviin koko ajan kauheesti hellyyttä. haleja ja sellasta :D mieski välillä jo puistelee päätänsä että mikä hormoonihirmu täällä asustaa sen kanssa. :LOL: mutta ei kiva välillä että ne hormoonien heittelyt ilmenee näin, kun tuntuu että ne on täällä tarkottanu aikasemmin nalkutusta ja suuttumista. :snotty: hih

voi että kun eilen kattoin sitöä bigbrotheria kun meillä on se 24/7 niin mulle tuli ihan huono olo kun tuli niin myötähäpeä niitä kohtaan koko ajan. ja sitte äske luin vielä mitä kaikkea oli vielä tapahtunutkaan yön aikana. kauhee kun mua hävettää niiden puolesta :D kauhea katsoa kun ihmiset on ihan kännissä ja sitten ne on ihan holtittomia! muistuu kyllä mieleen miksen juo itseäni ihan humalaan asti (siis raskauden ulkopuolellakaan :D ). kaikille joilla menee aina överiksi pitäs aina näyttää seuraavana päivänä videolta minkä näköstä se touhu on.
niillä voi olla pienet morkkikset tänään siellä :D

paukkuli rv 34 :heart:
 
Huomenta |O Täällä on äiti jokka sai nukkui viime yönä huikeat 3h! 23-00 siinä meni ensimmäinen tunti, 00-3 tyttö söi VIISI ( 5 ) kertaa molempia tissejä jonka jälkeen otti ja vetäs vielä 140ml nan:ia! Nyt oon tullut siihen tulokseen että mun oma maito ei yksinkertasesti riitä, AINA ennen tuli maitoviikset ja harso tms mikä tytön alla on ollut on kastunut imetyksen aikana, vaan ei enään! Mä oon jo hetken aikaa epäillyt tota, ja mua inhottaa kun neuvolassa sanotaan että kyllä sitä maitoa tulee kunhan antaa lapsen imeä, mutta tuntuu ettei tämä päde meitä! Joka tapauksessa koitan päivät imettää mutta illat ja yöt mennään korvikkeella tästä lähtien. Sitten tyttö päätti olle hereillä 3-4:30 ( meinasin jo tulla koneelle :D ) lopulta olin itse niin väsynyt että hain vaunut ja sain tytön nukutetuksi vaunuihin ja 7 asti sain nukkua ja tässä sitä taas ollaan hereillä ja tyttö on hyvällä tuulella eikä todellakaa valmis päikkäreille :kieh: Ja eikä tuossa vielä mitään, mutta mulla on myös noussut kauhea flunssa ja yöllä oli lämpöä... :ashamed:
 
majj kuulostaapa tapahtumarikkaalta yöltä siellä. :) toivottavasti et nyt sairastu! kauhee nälkä ollu tytöllä kun nuin monesti pitäny saada syömistä.

voi ei mä repsahdin tänään :ashamed: oon nyt ollu parisen viikkoa että oon vähän kattonu mitä suuhuni laitan ettei paino nousis niin paljoa enää. ja pitäny vaan lauantaina karkkipäivän. niin tänään olin tosi äkäinen miehelle ja muutenkin niin kävin sitten ostamassa aarrearkkupussin ja söin sen kauheeta kyytiä kokonaan yksin. nyt on paha olo :LOL: ärsyttää, pitääköhän mun nyt skipata ens la karkkipäivä välistä :D eiiiiih

tylsää tylsää tahtoisin vauvelin jo tänne.. :)
 
hyvä muuten kun eilen aamulla kehuin oikein että nyt on ollu tosi rauhallista ja mä en oo äksyillu niin pitihän se tänä aamuna pikkusen osottaa mieltä kun en saanut omasta mielestäni tarpeeksi hellyyttä. :LOL: :snotty:
 
sanoppa muuta :) totta se on tää syksy.

huomenna olis taas neuvola.. onpahan jotain mitä odottaa hih. toivottavasti ei olis tullu enää painoa kauheesti :snotty:

tulis nyt mies töistä niin olisi seuraa edes. mulla iski kauhee himo yhtäkkiä pinaattikeittoon. ja pakkohan se oli käydä lähikaupasta hakemassa pari pakettia. kohta saan ruokaa nam :p
huomaako edes että alan käydä mökkihöperöksi? mä silitin tänään nuita vauvan lakanoita ja vaatteita mitä olin peseskelly. siis meillä kyllä on silityslauta ja -rauta kun ollaan saatu ne "tupari"lahjaksi sillon aikoinaan. ja tän parin vuoden aikana oon silittäny kahdesti aikaisemmin. sillon kun mies valmistu ja toisen kerran kun valmistuin ite. (miehen kauluspaidat ja suorat housut silitin molemmilla kerroilla) :D
nyt sitte huvikseni kaivoin tuolta vaatehuoneen perukoilta sen laudan ja silittelin varmaan yli tunnin.

täällä on kauhea tuuli. ilmat taitaa alkaa kylmeneen.. vitsi kun mulla ei oo enää ku yks takki mikä menee masun kohdalta. ja seki on ihan tiukka jo. en kyllä enää tähän väliin ala osteleen uutta takkia. kuitenkin kun tätä tilaa ei todennäköisesti enää kestä kuin noin 5viikkoa. tulee vaan ongelmia jos mun maha tästä vielä kauheesti kasvaa ja ilmat kylmenee niin voinko mä käydä ulkona enää kun ei oo takkia. :/

paukkuli rv 34+2 (VASTA!"!! )
 
Hei taas kaikki ja hyvää syksyä, eilen tuli täyteen 13 viikkoa ja ei oireetkaan enää oo niin pahat, rintakipu on jääny vähän enemmän taka-alalle ja ainut mikä tässä on enää kiusana on jatkuva närästys.. *huokaus* :( Muilla millaisa oloja? :)

Miehellä ois 9 päivä tätä kuuta 20v synttärit, mitä yllätyksiä vois tehdä? ideoita muuten?? Pää on ihan tyhjä vaikka mietittyä on kyllä tullu toden teolla! :)

Kävin tuossa pari päivää sitten leikkauttamassa otsahiukset ja värjäsin myös tälläkertaa sinimustaks. Ongelmia ei tullu värjäyksen jälkeen tai aikana.

Kävin eilen lääkärillä eka kertaa, sydän löi 151 ja pianon muutos/ viikko oli + 200g xD Kohtu kyllä tuntuu kun makaa, mutta tää perhanan raskaus ei ala näykymään vieläkään!!! :( :'( *sniff*

Tuun nyt sit taas tänne roikkumaan, kestätte tai ette! :LOL: :D

Eternal-life ja plankton 13+1
 
Millä viikoilla teillä on tosiaan tuntuneet nuo liikkeet epäselvästi tai selvästi?? Onhan tää aika aikanen vaihe mulla, mut eilen tuntu kun menin nukkumaan sellaista plumpsahtelua pari kertaa alavatsan kohdalla, loppui siihen kun silittelin tuota mahaa vähäsen.. :eek: Voihan se olla että vain kuvittelenki! ;)

Eternla-life ja plankku 13+1
 
Hei pitkästä aikaa :)

Vietän sairaspäiviä kotona, se on jotenkin niin varma asia että kun syksy tulee niin tulee flunssa ja sitten kuume. Tänäkään syksynä ei sääntöön tullu poikkeusta :ashamed:
Ostin sellasen kotidopplerin pari viikkoa sitten, ja aluksi se oli hyvä laite, oli kiva kuunnella vauvaa :) Mutta auta armias kun yks päivä ei löytyny selkeesti vauvan sydänääniä niin olin ihan paniikissa ja varma että vauva on kupsahtanu.. Olin kyllä käyny neuvolassa 2 päivää aiemmin, mutta olin silti varma että vauva on kokenu kovan kohtalon :'(
Varasin sitten heti gynekosta sen rakenneultran ja sainkin sen pian. Eilen kävin sitten siellä illalla ja vauva oli kunnossa ja vastasi suunnilleen viikkojaan :) Eli kaikki on hienosti, oon nyt tunkenu sen dopplerin laatikkoon piiloon ettei enää tuu liian tiheään kuunneltua vauvaa eikä sitten panikoitua. Siellä rakenneultrassa se lääkäri kertoi myös, että mulla on istukka etuseinämässä ja se kuullema saattaa hyvinkin olla syy miksen oikeen tunne liikkeitä vielä. Jotain tuntuu välillä, mutta en sitten kuitenkaan aina tiijä että oliko se nyt varmasti vauva joka siellä liikku. Ja sitten ultrassa selvisi sekin kysymys mitä ollaan mietitty hirveesti, eli kumpi siellä köllii, tyttö vai poika.. Ja poika siellä oli, pippeli näkyi! :) Tuleva iskä oli hirveän onnellinen ja ylpeä ja sanoi että poika on isäänsä tullut kun sukukalleudet erottu niin selvästi ;)

Uusiakin oli tullut, kiva kiva ja tervetuloa :D

Oon vähän kade eternal-lifelle kun se jo tuntee liikkeet ja minä en oikeen vieläkään :p mutta kyllä minäkin perässä tuun!

paukkuli puhui tuosta painon noususta, täällä vertaistukea, oon lihonu taas.. nyt paino on noussut jo 4,5kg.. Vaikka yhtään sen ei tarvis nousta kun oon niin pyörylä muutenkin, paino lähestyy 80kg eikä tunnu kivalta.. :LOL:

ja niin, tänään tasan 19+0
 
moikka !

äsken oli neuvola ja oih olin niin ylpeä kun neuvolan täti kehui kun paino ei ollu nyt noussu juuri ollenkaan.! tuli hyvä mieli. vauva on kovin alhaalla ja pää alaspäin. :) ens kerran onki sitte jo lääkärineuvola taas katotaan painoarviota ja lantiota. ja sitte onki viikon välein noita käyntejä. pääsee näkeen vauvan pitkästä aikaa ultrassa. ei se kyllä kovin selvästi taida enää näkyä kun alkaa vauvalla olla kokoa... ainakaan nuilla meidä'n neuvolan vehkeillä.

mam2be mulla kans se istukka tuolla edessä ylhäällä ja mulla oli rakenneultra vasta joskus rv22 enkä vielä sillonkaan ollut ihan varma että tunnenko vauvan liikkeitä mutta nykyjään kyllä tuntee ihan urakalla. :) ja onnea pojasta! :heart:

niin ja eternal-life myös kyseli nuista liikeiden tuntemisesta. tuossa vastasinki jo mam2be:lle samaa :) kyllä sitä tuli itelläki mietittyä jostain rv18-20 asti ettöä olikohan tuo nyt vauva vai mikä mutta ihan varmaksi en kyllä osannu tunnistaa kovin aikasin.. ja varmaan aika harvalla näkyy masu vielä tuossa vaiheessa :) ainakaan muille. itse nyt yleensä aikasemmin huomaa muutoksia. mutta sekin on toki yksilöllistä. nyt melkeen toivoo jo ettei enää kovin kauheesti kasvais tää maha että jaksaa jotain vielä tehdäkin :LOL:

on taas unet jääny kovin pätkinäisiksi. illalla sain ihan hyvin unta, mutta kun miehellä soi 5ltä herätyskello niin empä saanutkaan enää sen jälkeen kun se lähti töihi niin unta. siitä asti valvonu ja sitte kävin siellä neuvolassa. oli muuten ihana kun satoi ihan kaatamalla vettä ja piti kävellä sinne neuvolaan. (ei onneks oo ku joku reilu 1km) mutta sukat ihan märkänä siellä olin sitte :D heh.

pitäsköhän mennöä päikkäreille kohta :) jes viikonloppu! mitähän sitä keksis..
paukkuli rv 34+3 :heart:
 

Yhteistyössä