Hei, onkos mulla vähän levee lantio??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
googlella selvis : ) ei se sit olekaan kun 0.72, eli vissiin ok..se vain tuntuu ja näyttää omaan silmään niin leveältä, mut hankalapa noita luita on laihdutella,toki kiinteytys voisi auttaa...

[QUOTE="vieras";24303151]Klassiset naisen mitat ovat 90-60-90. Käytännössä misseilläkään ei enää nykyisin näe 60cm:n vyötäröä. Sinun suhteesi on 0.72 eli ihan sopiva.[/QUOTE]

Syy suurentuneisiin vyötärönmittoihin on se, ettei enää käytetä muotoilevia alusasuja. Korsetintapaiset asut ja kiristävät vyötäröt muokkaavat oikeasti vyötäröä jonkin verran, jos sellaisia pitää joka päivä.

[QUOTE="minimi";24303190]No ehkä se on ihan hyvä, tuntuu vaan kun monasti housuja ostaessa lantiolta kun on sopivat niin vyötöltä on sit isot..[/QUOTE]

Nykysin housut tehdään ihan kummallisen mallisia. Niinku ois vyötäröltä samanpaksuinen, kuin latiosta. Ja ongelma on myös matalalantioisissa housuissa sama. Mä olen tehnyt taakse viillot ja ajellut siksakilla takas kiinni, niin oon saanut kavennettua. Ei se kovin nättiä tietty ole, mutta en mä siitäkään tykkää et housut roikkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24303163:
Syy suurentuneisiin vyötärönmittoihin on se, ettei enää käytetä muotoilevia alusasuja. Korsetintapaiset asut ja kiristävät vyötäröt muokkaavat oikeasti vyötäröä jonkin verran, jos sellaisia pitää joka päivä.
Juu meinasin sanoa samaa, mutta ei kyllä ihan pidä paikkaansa, koska myös korsetittomia mittoja on tutkittu. Oikeasti vyötäröt ovat ihmisillä suurentuneet myös liikkumattomamman elämäntavan vuoksi ja ravinnon muutosten takia (kaikki ei liity pelkästään painoon).

[QUOTE="vieras";24303211]Juu meinasin sanoa samaa, mutta ei kyllä ihan pidä paikkaansa, koska myös korsetittomia mittoja on tutkittu. Oikeasti vyötäröt ovat ihmisillä suurentuneet myös liikkumattomamman elämäntavan vuoksi ja ravinnon muutosten takia (kaikki ei liity pelkästään painoon).[/QUOTE]

Totta kai ihan lihavuus vaikuttaa tuohon nykyisin. Mutta silloin kun äitini oli nuori, kaikki vaatteet nostettiin vyötärölle ja aina oli vyö siinä. Vaikka ei ollut korsettiakaan, oli kumminkin yleensä pikkuhousut, jotka ylettyivät vyötärölle. Uskon, että sillä on jotain merkitystä.

Mun vyötärö ei mene alle 60 sentin, vaikka olen pieni ihminen ja vaikka laihtuisin. Ehkä pitäisi alkaa pitämään korsetteja. :D

Yhteistyössä