Hei onko jonkun nuori ollut EF-kielimatkalla? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!
Olin viime kesänä Australian Cairnsissa EF:n järjestämällä kielimatkalla. Olin aina haaveillut pääseväni Australiaan, ja pääsin vihdoin toteuttamaan sen ja vielä oppimaan englantia siinä samalla! Kokemus oli aivan uskomaton, enkä vaihtaisi sitä pois. Rakastuin Australian kulttuuriin, eläimiin, ilmastoon sekä paikallisten ihmisten ystävällisyyteen! EF hoiti hommansa erittäin hyvin, ja voinkin lämpimästi suositella lähtemään kielimatkalle Ef:n kautta:) Kielimatkan aikana rohkaistuu kyseisen kielen puhumisessa, saa uusia kavereita ja viettää heidän kanssaan mahtavia hetkiä, itsenäistyy ja oppii huolehtimaan enemmän omista asioistaan.
Suosittelen lähtemään kielimatkalle, jos siihen on mahdollisuus!:)

EF:stä kuullaan paljon huonoja juttuja. Itsekin kun olin ostamassa matkaa, mietin kauan, kannattaako lähteä kun niin paljon huonoa palautetta tulee.
Itse olin EF;n kielimatkalla Kaliforniassa, Long Beachilla viime vuonna, ja sen sanon että se oli elämäni paras kokemus. Kaikki "ongelmat" jotka sen kuukauden aikana tulivat vastaan ovat muistoissani vain positiivisia kokemuksia. En olisi oppinut elämästä ja itsenäisyydestä niin paljon siellä matkalla jos en olisi kohdannut ongelmia. Kun oma asenne on kunnossa, kaikki sujuu mainiosti.
Jos olette kiinnostuneet, kirjoitan tästä aiheesta lisää omassa blogissani :

Unelmia kielimatkasta?

ja kyseinen aihe : "Ohjeita kielimatkalle lähtevälle Unelmia kielimatkasta?: Ohjeita kielimatkalle lähtevälle

Olisin kiitollinen jos tsekkaisitte ja kommentoisitte :)
Kiitos - Viola.

Vietin viime kesänä kaks mahtavaa viikkoa Maltalla St. Paul's Bayssä. Asuttiin kaverin (ja kahen ruotsalaitytön) kanssa isäntäperheessä viiden minuutin kävelymatkan päässä koulusta, bussipysäkistä, rannalta, kaupoista... EF:n kautta olin siis matkalla ja kaikki toimi ihan hyvin, suomalaidliideri oli ainakin ihan huippu!

Olin itse ef'n kielimatkalla Brightonissa tänä kesänä ja kaikki sujui aivan mahtavasti ja jos jotain pieniä kömmähdyksiä kävi niistä ei kovin tullut välitettyä ja kuten tuolla aikaisemmin jo mainittiin kaikki suhtautuminen vastoinkäymisiin on kiinni omasta asenteesta :) Voin ehdottomasti suositella Brightonia ja EF'ää kielimatka järjestöksi! Mun blogista voi käydä lukemassa lisää --> efkielimatkalle2015.blogspot.com

Hei! Ite oon ollu neljällä EF:n kielimatkalla, kesällä lähden viidennelle, ja en voi muuta kuin suositella EF:ää! Kaikki matkat on ollu kaikin puolin onnistuneita, oon saanu paljon kavereita sekä ulkomailta että Suomesta, oppinut kieltä ja kokenut paaaaaljon ikimuistoisia kokemuksia! Jos vain on mahdollisuus lähteä kielimatkalle, niin hyvät ihmiset, lähtekää!
Jos on jotain kysymyksiä, niitä voi lähettää suoraan mulle: srikorhonen@hotmail.com

Mä olen itse ollut Englannissa ja Yhdysvalloissa. Suosittelen, ihan mahtavia kokemuksia. Jenkeissä perhe oli suuremmassa osassa ja me tultiin juttuun niin hyvin, että olen vieraillut heillä sen jälkeenkin. Koen, että siinäkin oli nähty vaivaa, että oli yritetty etsiä juuri minulle hyvä perhe, yhteisiä mielenkiinnon kohteita jne.

Olen itse ollut aikanaan EF:n kielikurssilla Englannissa, samoin kavereistani ainakin 5 oli myös EF:n kielikurssilla, kaikki Englannissa. Yksi oli kahdestikin. Kenelläkään ei mitään pahaa sanottavaa, mutta toki näistä on monta vuotta aikaa. Yksi elämäni hienoimmista kokemuksista, päästä 16-vuotiaana kuukaudeksi maailmalle ilman vanhempia! Olin kaverin kanssa ja asuttiin perheessä, meillä oli loistava isäntäperhe. Meidän ryhmässä ei kenelläkään ollut perheessä mitään ongelmia ja meitä oli kuitenkin muistaakseni yli 40 henkeä, kaikki alaikäisiä kakaroita :)

Suosittelen ehdottomasti kielikurssia, oppii kieltä ja vähän itsenäistymään ja selvittämään itse asioita. Olihan meillä toki ohjaajat, 3 kappaletta, ja tosi mukavia nekin. Lämmöllä muistelen sitä kesää.

Moikka ! Olin itse viime kesänä ensimmäistä kertaa EF:n kielimatkalla ja olin matkan aikana 15-vuotias. Matka suuntautui Yhdysvaltoihin, mutta ei ollut normaali kielimatka vaan Coast to Coast USA. Mielestäni olin täysin sopivan ikäinen matkaan, enkä usko, että 14-vuotias on mitenkään liian nuori. Suurin osa kielimatkailijoista ovat juuri tuota yläaste ikää. Kohteeksi kuitenkin suosittelen EF:n valikoimasta joko Maltaa tai Britanniaa. Briteissä on todella laaja valikoima ja saatkin sitten miettiä, että millaisen matkan haluat rakentaa. Sieltä löytyy niin kaupunki - kuin rantakohteitakin. Jos minulta kysytään, niin valitsisin kuvailujen perusteella joko Lontoon tai Brightonin. Brighton on todella suosittu EF:n matkakohde ja olen itseasiassa sinne ensikesänä lähdössä itsenäisen kielikurssin muodossa.
Toivottavasti musta oli jotakin apua multa voi kysyä koska vaan kielimatkoihin liittyviä kysymysiä (yhteystiedot blogista www.crazylifewithef.blogspot.fi) tai jos haluat, niin voit toki soittaa myös suoraan toimistolle !

Moikka!

Itse olin 12-vuotiaana EF-kielimatkalla Isle Of Wightin saarella. Matka oli kaikin puolin loistava; sain paljon uusia suomalaisia ja ulkomalaisia kavereita, opin ja rohkaistuin käyttämään kieltä enemmän ja sain kokea upeat rannat ja matkan viikonloppumatkan Lontooseen. Niin kivaa oli, että näin jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt läheä pidemmälle kuin 2 viikon matkalle :) Menen todennäköisesti 2 vuoden päästä uudestaan, koska EF-kielimatkani oli todella positiivinen kokemus. Toivottavasti tämä auttoi ja rohkaisi kielimatkoja miettiviä!

No tuota, elikkä olin siinä ryhmässä, missä oltiin pelkästään suomalaisten kanssa. kun vaihtoehtona on myös kansainvälinen ryhmä. Suomalaisessa ryhmässähän on se pointtina, ettei tarvitse yksin majoittua isäntäperheeseen vaan saa jonkun toisen sinne myös. kuinkas ollakkaan, kun päästiin perille, ja tehtiin jakoja kuka mihinkin perheeseen, mä jouduin YKSIN siihen isäntäperheeseen. ja kyllä heti ekana iltana itku pääsi, kun oon muutenkin huono enkun kielessä ja kova jännittämään ja olinkin varautunu siihen, et saan jonkun tueks sinne ja yksin jouduinkin.. ja sattupa vielä niinkin, että siinä lähistöllä ei ollut ketään muita ryhmässäni olleita, joten koulumatkat ja matkat kaupunkiin jouduin tekemään aina yksin. se oli iltasin välillä pelottavaakin tulla bussilla yksin pysäkille ja siitä oli pieni kävelymatka isäntäperheeseen. kyllä välillä juoksin sen matkan ja lujaa!

Sitten.. Esitteissähän toitotetaan siitä, että jos ottaa aktiviteetteja ja muita reissuja jo etukäteen, niin ei tarvitse niistä paikanpäällä enää maksaa, vaan ottaa sen käyttörahan mukaan, tämäkin kusi melko pahasti.. vaikka oli aktiviteetit ennakkoon ottanu ja niistä jo maksanu, kyllä meitä sitten vielä paikan päällä rahastettiin. esim. elokuvateatteriin oltiin maksettu jo etukäteen liput, mutta paikan päällä meidän piti vielä maksaa 3D-laseista.. kyl siihen tuhraantu 50-60 puntaa kaikkineen tollasiin "ylimääräsiin maksuihin"

Opetus siellä oli hyvää, siitä ei valittamista. Asianmukaista ja opastettiin hyvin. Paikalla oli suomalaisia opettajia sekä myöskin kansainvälisiä opettajia.

Muuten reissu oli kokonaisuudessa hieno. Meillä oli vielä 3 päivän Pariisi-reissu lopussa. Itsestäni 3 viikkoa tuntui pitkältä ajalta, ja itsekkin olin jo melkeen täysi-ikäinen tuolla ollessani, mutta kyllä vaan koti-ikävä tuli, pakko myöntää. Huonosti kulki informaatio tuolla paikanpäällä. aina kaikki kuultiin muiden oppilaiden kautta, liiderit vähän itsekkin hukassa asioista. Mutta ihmeessä kannattaa lasta ajatella kurssille, jos itseään innostaa! :) siitä kannattaa vaan pitää kiinni, että jos otatte suomalaisryhmän, että siellä todellakin majoitutaan muitten kanssa, ei yksin, (yksinasumisenkin saa tietysti lisämaksusta) koska välillä oli hankalaa isäntäperheessä kommunikointi, koska on huono kielessä ja niillä erilainen aksentti.

tulipa pitkä vuodatus, huh :) kysykää ihmees jos haluatte tietää jotain erikoista, vastaan ihan mielelläni.

-Niina

roopeqz taitaa olla EF:n palkkalistoilla, kun vastailee moniin kirjoituspalstoihin EF:ää kehuen ja yrittää saada huomion pois muiden antamista negatiivisista kirjoituksia EF:ää kohtaan.

Varokaa näitä huijausviestejä.

roopeqz taitaa olla EF:n palkkalistoilla, kun vastailee moniin kirjoituspalstoihin EF:ää kehuen ja yrittää saada huomion pois muiden antamista negatiivisista kirjoituksia EF:ää kohtaan.

Varokaa näitä huijausviestejä.