Hei odottajat, joilla lyhyt kuukautiskierto!

Laitanpa nyt ihan mielenkiinnosta tällaisen kyselyn. Eli jos sinulla on lyhyt kierto ja lapsia jo ennestään, niillä millä rv:lla vauvasi syntyi? Olen joskus kuullut, että lyhyen kierron omaavat synnyttävätkin hieman aiemmin... Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, omalla kohdallani näin voisi ollakin sillä esikoinen syntyi rv 37+4 ja kakkonen 38+3. Kierto mulla on yleensä 25 päivää, joskus vain 23.
 
Ennen esikoisen syntymään mulla oli kierto n.23päivää ja tyttö syntyi kuitenkin 39+5, mutta oli aivan kuivunut ja kätilö sanoi että yliaikaisen oloinen! Kävin yhden reissun sairaalassa rv.37 mutta synnytys ei silloin lopulta käynnistynytkään..luulempa että silloin olis ollu oikea laskettu aika!
 
Vastaanpa vaikka minulla nimenomaan pitkä kierto. Jos kierto on selkeästi alle 28 päivää (esim. 20) niin silloinhan se että hedelmöittyminen on tapahtunut aiemmin, huomataan yleensä ultrassa ja laskettua aikaa siirretään aikaisemmaksi. Jos taas laskettua aikaa ei korjata niin varmastikin vauva voi syntyä reilustikin ennen la:aa. Itselläni siis tilanne on juuri toisinpäin ja minulla laskettua aikaa on korjattu esikoisen kohdalla ultran perusteella kolme viikkoa eteenpäin ja nyt tässä raskaudessa (menossa 31+3) 2 viikkoa. Esikoinen syntyi korjatun ajan mukaan 38+2, eli jos la:aa ei olisi muutettu, niin olisi syntynyt 41+2. Saas nähdä miten hyvin pitää ultrattu aika paikkansa tällä kertaa.
 
juu
Mulla kierto 23-25 päivää ja esikoistyttö syntyi rv 38+2 eli hieman etuajassa. Synnytys oli ihan normaali, aika nopea ja kaikki meni hyvin, mutta kätilö sanoi tytöstä että jalkapohjien ja kämmenien iho kuoriutui, mitä yleensä tapahtuu yliaikaisilla vauvoilla... Lyhyen kierron etu on että kun on lapsenteko mielessä niin tärppipäivät on useammin:) Esikoinen nyt 1v3kk ja toinen olisi toiveissa:)
 
Enpä ole kuullutkaaan ennen moisesta. Mulla kierto oli lyhyt ennen raskautta n. 24-26 pv. Saapa nähdä kuinka sitten käy. La mulla 5.11.
Ultrassa ei ole la:aa muutettu.

Olis mielenkiintoista kuulla lisää kokkemuksia :)
 

Yhteistyössä