Hei mulla on paha olla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eskimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko sulla paha olla, koska et tiedä syytä? Vai koska ystävyys loppui? Vai koska hänellä on uusia ystäviä?

Auttaisiko jos kysyisit ystävältäsi tilanteesta? Saisit ainakin selvyyden tilanteeseen.

Asiasta kysyminen voi tuntua hankalalta, mutta siitä voi syntyä hedelmällinen keskustelu ja tilanne voi muuttua. Jos ei muutu, niin toivottavasti saisit ymmärrystä asiaan ja sinun olosi helpottuisi.

[QUOTE="Q";24635093]Onko sulla paha olla, koska et tiedä syytä? Vai koska ystävyys loppui? Vai koska hänellä on uusia ystäviä?

Auttaisiko jos kysyisit ystävältäsi tilanteesta? Saisit ainakin selvyyden tilanteeseen.[/QUOTE]

En voi kysyä, yhteydet on poikki hänen toimestaan.

Osaatko arvella mistä johtuu? Sanoitko jotain mikä pahoitti mielen tms.? Vai käykö sinulle usein niin? Voisit kysyä suoraan, ilman syyttelyn tuntua. Voihan olla että kannattaa etsiä vaan uusia ystäviä, jos hän on siirtynyt eteenpäin..Älä sure, ei se välttämättä johdu mitenkään sinusta. Millainen ystävä oli?

[QUOTE="eskimo";24635069]En mä osaa. Yksi ystävyyssuhde loppui, enkä oikein tiedä miksi. Kai sen takia on paha olla. Hänellä on kai uusi ystävä nyt.[/QUOTE]

:hug: Siis miten loppui? Tuliko riitaa tai selkeä yhteydenpidon katkaisu vai viilenikö välit vaan? Oletteko keskustelleet asiasta? Onko niin innoissaan uudesta ystävästään, että on jättänyt sinut syrjään?

[QUOTE="elina";24635118]Osaatko arvella mistä johtuu? Sanoitko jotain mikä pahoitti mielen tms.? Vai käykö sinulle usein niin? Voisit kysyä suoraan, ilman syyttelyn tuntua. Voihan olla että kannattaa etsiä vaan uusia ystäviä, jos hän on siirtynyt eteenpäin..Älä sure, ei se välttämättä johdu mitenkään sinusta. Millainen ystävä oli?[/QUOTE]

Ei minulle käy koskaan noin. Hän se halusi olla minun ystäväni ja vuosien kuluessa totuin siihen, että voin kertoilla hänelle kaikenlaista. Yleensä hän loukkasi minua, eikä toisinpäin. Joskus tuntui, että hän näki vaivaa keksiäkseen loukkauksia minulle.

[QUOTE="eskimo";24635117]En voi kysyä, yhteydet on poikki hänen toimestaan.[/QUOTE]

Aika raukkamaista pistää yhteydet poikki kertomatta edes syytä. Jos koittaisit lähettää hänelle meilin/kirjeen, jossa kertoisit ajatuksistasi/tunteistasi ja kysyisit syitä?

Kuulostaa tosi kurjalta, jos toista loukataan. Ehkä hänellä on paha olla itsensä kanssa ja siksi haluaa loukata muita. Näin sinä kokisit samoja tunteita kuin ystäväsi. Tämä saattoi hetkellisesti helpottaa ystäväsi oloa. Tämä voi olla yksi tapa loukata sinua.

[QUOTE="elina";24635142]No onneksi ystävyyssuhde on ohi. Hän ei ollut hyvä ystävä. Hyvä ystävä ei jätä toista noin...[/QUOTE]

Minä olen yrittänyt jättää hänet monesti, koska hän haluaa niin paljon, ettei minulla ole varaa. Hän haluaa kaiken, mutta minä olisin halunnut vaan ystävyyttä. Nyt olin jo luullut, että ystävyys olisi riittänyt, Tuntuu ihan typerältä edes surra, mutta olin tottunut ajatustenvaihtoon. Siksi sanoinkin, että hänellä on uusi ystävä. Joku, jolla on varaa.

[QUOTE="eskimo";24635156]Minä olen yrittänyt jättää hänet monesti, koska hän haluaa niin paljon, ettei minulla ole varaa. Hän haluaa kaiken, mutta minä olisin halunnut vaan ystävyyttä. Nyt olin jo luullut, että ystävyys olisi riittänyt, Tuntuu ihan typerältä edes surra, mutta olin tottunut ajatustenvaihtoon. Siksi sanoinkin, että hänellä on uusi ystävä. Joku, jolla on varaa.[/QUOTE]

Hän on ehkä aistinut, että haluat lopettaa ystävyyssuhteen ja hän halusi ehtiä ensiksi, ettet vain ehtisi loukkaamaan häntä.

[QUOTE="Q";24635161]Hän on ehkä aistinut, että haluat lopettaa ystävyyssuhteen ja hän halusi ehtiä ensiksi, ettet vain ehtisi loukkaamaan häntä.[/QUOTE]

Olen monesti sanonut, etten pysty enää. Mutta hän on jankuttanut ja jankuttanut ja luikerrellut aina takaisin. Ehkä vain sitten näyttääkseen, miltä hylkääminen tuntuu. Ja kyllähän se tuntuu.

[QUOTE="eskimo";24635172]Olen monesti sanonut, etten pysty enää. Mutta hän on jankuttanut ja jankuttanut ja luikerrellut aina takaisin. Ehkä vain sitten näyttääkseen, miltä hylkääminen tuntuu. Ja kyllähän se tuntuu.[/QUOTE]

Juuri näin. Ehkä hän odottaa, että anelisit häntä takaisin. Kannattaa kuitenkin miettiä, että onko ystävyys sen arvoista. Jos olet halunnut lopettaa ystävyyden monta kertaa aiemmin, niin ei kaikki voi olla hyvin. Elämäsi voi helpottua sillä, että unohdat hänet ja etsit uusia ystäviä, todellisia sellaisia. Ei aito ystävä kohtele toisia noin, vaikka huonoja aikoja olisi edessä. Ehkä hän on sinulle kateellinen jostakin ja siksi ei osaa arvostaa sinua, vaan haluaa loukata.

[QUOTE="eskimo";24635129]Ei minulle käy koskaan noin. Hän se halusi olla minun ystäväni ja vuosien kuluessa totuin siihen, että voin kertoilla hänelle kaikenlaista. Yleensä hän loukkasi minua, eikä toisinpäin. Joskus tuntui, että hän näki vaivaa keksiäkseen loukkauksia minulle.[/QUOTE]

Miten hän sinua loukkasi? Kuulostaa kurjalta :( toivottavasti olosi paranee. Oletko työelämässä?

[QUOTE="eskimo";24635156]Minä olen yrittänyt jättää hänet monesti, koska hän haluaa niin paljon, ettei minulla ole varaa. Hän haluaa kaiken, mutta minä olisin halunnut vaan ystävyyttä. Nyt olin jo luullut, että ystävyys olisi riittänyt, Tuntuu ihan typerältä edes surra, mutta olin tottunut ajatustenvaihtoon. Siksi sanoinkin, että hänellä on uusi ystävä. Joku, jolla on varaa.[/QUOTE]

Vaatiko hän sinulta siis taloudellista tukea...?

Jos toinen haluaa pelkästään ystävyyttä ja toinen jotain enemmän, niin se homma ei toimi. On tietysti ikävää, jos on toisen olemassaoloon jo tottunut, ja kestää aikansa toipua siitä. Kuitenkin teille molemmille parempi näin ja kumpikin voitte tahoillanne etsiä sitä, mitä elämäänne haluatte...sinä ystävää ja hän jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24635315:
Jos toinen haluaa pelkästään ystävyyttä ja toinen jotain enemmän, niin se homma ei toimi. On tietysti ikävää, jos on toisen olemassaoloon jo tottunut, ja kestää aikansa toipua siitä. Kuitenkin teille molemmille parempi näin ja kumpikin voitte tahoillanne etsiä sitä, mitä elämäänne haluatte...sinä ystävää ja hän jotain muuta.

Taidat olla oikeassa. Tyhjä olo jäi, kun olin jo ajatellut, että kaikki on järjestyksessä ja voimme olla ystäviä. Kuitenkin tämä ystävyys melkein maksoi parisuhteeni.

Yhteistyössä