Hei kokki-ihmiset ja muut ruuanlaittotaitoiset. Apua kaivattais..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Argh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Argh

Vieras
Tein kanavuokaa uunissa, johon laitoin pari pussia pakastevihanneksia, broilerin fileitä ja päälle seoksen parista purkista maustettua creme fraichea ja kuohukermaa. Lisäksi heitin joukkoon jääkaapista juustoraasteet, ajatuksena että se saostais tuota ruokaa jotenkin.

Nyt ne on olleen uunissa 175 asteessa jotain pari tuntia, ja se on aivan liian vetistä! Mun haaveissa tuosta piti tulla sellaista kermaisempaa ja paksumpaa, ei tuommoista vesilirua. Mitä mä tuolle nyt teen? Keittyykö se kasaan ikinä tuolla uunissa, vai onko se nyt tuommoista keittoa sitten?

Kyllä se keittyy kasaan kun annat olla vaan. Mä tuhauttaisin lisää asteita sinne uuniin... Mutta mä oon vaan mä, en mikään kokki ( h*lvetin hyvää ruokaa teen kyllä :saint:)

jotainhan tuo olis vielä tarvinnut..minkä verran nestettä laitoit?
Jos oisit laittanu perunaa tms semmosta siihen ni se varmaan olis keittyny paremmin kasaan,
tai sitten makaronilaatikko-tyylisesti lykännyt munamaitoa tai munakermaa sinne..

Kyllä se keittyy kasaan kun annat olla vaan. Mä tuhauttaisin lisää asteita sinne uuniin... Mutta mä oon vaan mä, en mikään kokki ( h*lvetin hyvää ruokaa teen kyllä :saint:)

Joo, no mä laitoin asteita 200. Mietin vaan että onkohan niistä pakastevihanneksista tullut tuota vettä vai ihanko tosi tuo kaikki on pelkkää kermaa? (Sitä meni kyllä aika reilusti, kun tuolla oli vanhenemassa oleva puolen litran kerma..)

[QUOTE="vieras";22031186]Ei missään tapauksessa broilerin kanssa munamaitoa :o[/QUOTE]

minen teekkää tuommosia ruokia ni minen tiiä. jotain tuohon silti mun mielest ois tarvinnu tai sit vähemmän nestettä

Se kerma lienee ollut turha siellä tai sitä olis pitänyt laittaa maks. 2desiä. Paljonkohan lorautit? Laita sekaan nyt riisiä niin se imee ne nesteet pois. Pakasteista tulee yllättävästi vettä.

Ei se mun mielestä taas tee hyvää niille broilerin fileille jos niitä kärventää 200 asteessa "ikuisuuden" vaan sen nesteen takia. Mä olisin laittanut ranskankerman ja vähän kermaa, mutta nyt varmaan yrittäisin jotenkin lappaa sitä sieltä pois tai jotain.

Joo, no mä laitoin asteita 200. Mietin vaan että onkohan niistä pakastevihanneksista tullut tuota vettä vai ihanko tosi tuo kaikki on pelkkää kermaa? (Sitä meni kyllä aika reilusti, kun tuolla oli vanhenemassa oleva puolen litran kerma..)

Hmm... No jos se jää vähän vetiseksi niin eihän se näkö loppupeleissä merkitse, vaan se maku :P Ihanat ainekset sulla ainakin on. Pakko olla hyvää.

jotainhan tuo olis vielä tarvinnut..minkä verran nestettä laitoit?
Jos oisit laittanu perunaa tms semmosta siihen ni se varmaan olis keittyny paremmin kasaan,
tai sitten makaronilaatikko-tyylisesti lykännyt munamaitoa tai munakermaa sinne..

Mitä, mitä, munamaitoa kanan kanssa?? :D

En lukenut tämän pidemmälle, mutta heitäppä riisiä joukkoon, niin tulee lisäke samalla, ja saat nesteen pois.
Mä kiehautan aina pakastevihannekset eka enne kuin heitän uuniin jonkun laatikon tai vaikka gratiinin joukkoon, ni jää niistä tuleva sulamisvesi pois. Varsinkin jos on vähänkin ehtinyt tulla hilettä pakasteeseen, tulee koko ruoasta helposti tosi vetinen.

[QUOTE="minä";22031213]Vai olisko kerma juoksettunut?[/QUOTE]

Tekee muuten kivan lirun ruoasta :(
Meillä oli kerran jäänyt jääkaapin ovi auki, ja sieltä aika raskaalla kädellä heitettiin kaikkea pois. Pari ruokakermapurkkia kuitenki jätin, ne on kuitenkin aika säilyviä, vaikka hetken olisivatkin lämpimässä. Aattelin, että heti kun ne käytän, ni ei ongelmaa.
Tein gratiinia, ja pohjalla oleva neste oli ihan lirua, pinnalla paksumpaa, eli ihan sellasta, mitä siitä oli tarkotuskin tulla. Tajusin vasta kun oltiin syöty, että eipä ollut meen ruokakerma enää tästä maailmasta, mutta eipä siitä mitään ongelmaa tullut.

Yhteistyössä