Hei kokeneemmat, välilihan leikkauksesta kysymys??

Eli mulla siis leikattiin väliliha. Sen mä tiiän, että kipeä se on vissiin jopa kuukausia, siihen olinkin tavallaan valmistautunut, mutta onko se ok, että se tuntuu nyt paljon kipeämmältä, kuin esim nelisen päivää sitten?

Pyysin sitten miestäni ottamaan siitä kuvaa, kun halusin nähä sen, niin ekassa kuvassa leikkauksesta oli 4pv, niin se oli selvästi kiinni, siis tikkien ansiosta ym, mutta sitte yli viikko leikkauksesta uudessa kuvassa näytti siltä, että ne tikit ois tavallaan ratkennu, ja se haava "ammotti" auki, hyvin pienesti, mutta kuitenkin.. nyt siis sattuu virtsasuihku ihan mielettömästi, myös side hiertää paljon enemmän ym..
terkkari tulee keskiviikkona käymään, eli kattoon vauvan ym, niin onko heillä tapana tarkastaa myös äidin kuntoa? ajattelin nimittäin kyllä pyytää häntä katsomaan haavani, rikompa sitten jotain mahdollisia etikettisääntöjä tai en :D

jos joku jotain tietää/muistaa omista kokemuksisa, niin pliis, kertokaa :)
 
rregegr
Suihkuttele sitä haavaa, vaikka myös silloin kun käyt vessassa jos kovasti kirvelee. Ja soita terkkarille ja kysy, josko sitä tartteis käydä jollekin näyttämässä. Ei sitä nimittäin uudelleen ommella jos on paraneminen hyvässä vauhdissa.
 
"Lautsi"
Ei ole ok! Mene synnärille päivystykseen. Mä menin siihen kuntoon, että en voinu enää suihkuttaa haavaa ja olin tosi kovissa tuskissa ja luulin, että kuuluu asiaan. Haava oli tulehtunut ja vähän revennyt. Roikuin myös kaksin käsin lääkärin pöydällä, kun haavaa koitettiin desinfioida. Sen pitäs muuttua parempaan suuntaan kokoajan. En myöskään meinannu millään päästä päivystykseen kun ne väitti, että on normaalia. Mutta mene näyttämään parempi mennä ajoissa, munkin olis kannattanut, mutta en tajunnut.
 
"Lautsi"
Ja täällä ei katottu neuvolassa enkä tajunnu pyytää luulin et on normaalia roikkua kaksin käsin vessanpöntössä kun koittaa suihkuttaa.. Eli kannattaa pyytää erikseen, että saat antibiootit jos on tulehdus. Helpottaa kummasti.
 
mietin, että ootan siihen keskiviikkoon, koska se ei kuitenkaa oo kipeä koko ajan, vaan ku pissa osuu siihen ja tosiaan side väliin hiertää.. ja sitä ei se onneks näytä mitenkään tulehtuneelta, ei punoita tai eritä mitään.. ja mietinki, että vaikka se ois ratkennu, ni eikö se siitä kuitenki parane, vai pitääkö tosiaan tikata uudestaan, en millään kestäis sitä :( se oli ehkä pahin osuus koko synnytyksestä, ku sitä paikkailtiin, ja se ei puutunu :( harmittaa niin vietävästi, ku tässä muuten niin hyvin parantunu ym, ja saatiin vauva kotiin 5pv antibioottikuurin jlk, ni sitte tää!!
 
"..."
Mulla on oirellut se vieläkin, vaikka aikaa synnytyksestä ja parsimisesta on yli viisi vuotta!! Toisinaan seksiä harrastaessa se vaivaa, että kirraisi jotenkin ja se tekee kipeää.
 
"jep"
[QUOTE="...";27247937]Mulla on oirellut se vieläkin, vaikka aikaa synnytyksestä ja parsimisesta on yli viisi vuotta!! Toisinaan seksiä harrastaessa se vaivaa, että kirraisi jotenkin ja se tekee kipeää.[/QUOTE]

Minulla kiristää tikattu kohta, etenkin kyykkiessä. Ei varsinaisesti satu, tuntuu vaan kiristävänä. Ja synnytyksestä 5 vuotta.
 
"Lautsi"
No odota ihmeessä jos siltä tuntuu, mutta kannattaa sitä näyttää. Mullakin oli välillä ihan hyvä olla ja lähinnä vaan pissatessa sattu tai jos side hiersi. mut seuraavana päivänä ei sit ollukkaan ja pikkuhiljaa alko sattumaan jotkut istumisasennot ja siitä se kipu kasvo ja kasvo vaan pikkuhiljaa. Ja tosiaan pissa kirveli vietävästi ja heti antibiootti kuurin aloituksesta seuraavana päivänä ei juuri yhtään ja olin ihan ällikällä lyöty, että onko tämä oikeesti näin kivutonta. Kun ihmiset puhuu, että sattus niin paljon ja sitte sitä alkaa uskoa ja ei tajua ajoissa hoitaa, kun luulee normaaliksi. Mä neuvon ihmisiä vaan niin, että kipu ei ole koskaan normaali olotila. Ja ei sitä turhasta voi sinne mennä. Jos huoli on niin siinä on jo tosi hyvä syy. Parempihan se on, jos todetaan ettei mitään huolta ole. Parempi se, kun et on sitten iso huoli ja menny pahaksi asti, kun ajattelee et kyllä tässä hyvin pärjää vielä, kun ei edes kuole. :)
 
klödä
mulle kävi ihan samalla lailla, tikit aukesivat. haava kipeytyi, ja se ei ole tosiaan ok. hain antibiootit päivystyksestä ja haava parani viikossa ihan täydellisesti!!! reilu 3vk synnytyksestä jo seksiäkin kokeiltiin.
 

Yhteistyössä