hei kertokaas mulle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
.. mitä eroa siinä on onko iältään nuori vai vanha kun esikoisen tekee?

Tottakai vanhemmalla on talousturvattu yms, mutta en tarkoita rahallisesti vaan äitinä olosta. Tarkoitan sitä että jos olisi nuori äiti ja vanhempi äiti, kumpikaan ei ole ollut lasten kanssa tekemisissä ennenkuin oman esikoisensa sai.

Kaikkia kauhistuttaa nuoriäiti vaikka osaa hänkin sen lapsen hoitaa yhtä hyvin kuin vähän vanhempi.

Itse olin 17vuotias kun esikoisen sain. Tuttavani oli reilun 30v. ja ihan samoja kysymyksiä hänelläkin on kuin minulla oli liittyen lapseen.

En vain ymmärrä tätä maailmaa enää kun nuori olisi muka tyhmempi!

Kai yleisesti ajatellaan, että vanhempi on vastuullisempi, mutta sehän riippuu täysin ihmisestä.
Valitettavasti aika yleisesti on vallalla se ajattelutapa, että nuori "pilaa elämänsä", jos hankkii lapsia nuorena, vaikka eihän se totta ole.

itse sain esikoisen 19vuotiaana :) minun mielestä ei ole mitään kauheaa jos saa lapsen nuorena.talous on turvattu ja jaksaa kasvattaa ja rakastaa lasta. meillä on mennyt tytön kanssa niin ´hyvin :) tyttö on nyt 1vuotias

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
hmm.. sanoisin että nuorempana kroppa palautuu nopeemmin. kaikki muu on kiinni ihmisestä eikä iästä. nuorellakin voi olla talous kunnossa.

niin voi olla.
ja voi olla ettei vanhemmalla olisikaan.

Mutta mietinkin juuri näitä peruskysymyksiä.

Kyse on yleistämisestä, eli perusajatuksena on varmaan, että nuori ei vielä ole ehkä kypsä vanhemmuuteen ja vanhempi taas olis. Mutta kuten me kaikki tiedämme, ei ole siitä kyse läheskään aina, olemme niin erilaisia.

Yhteistyössä