Hei kaikki opiskelijat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kujakatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kujakatti

Jäsen
01.02.2008
160
0
16
Ihan uteliaisuuttani kyselen. Eli mitä opiskelette? Kauan arvioitu opiskeluaika? Miten rahoitatte opiskelun? Onko opiskelu enemmän etä-tyyppistä vai lähiopiskelua? Ja tärkein: minkä ikäinen olet?
Onko perhetilanteesi mikä eli vieläkö on suunnitelmissa yrittää lisää lapsia vai onko lapsiluku täynnä?

Lähihoitajaksi vanhustyön koulutusohjelmaa, valmistun tänä keväänä. Verkko-opiskelua eli harjoittelujaksoja (tyttö osittain hoidossa silloin) lukuunottamatta saan opintotuen lisäksi kh-tukea, plus käyn keikkatöissä. Ikää 24 ja (uusio)perheessä pari lasta ja kolmas tuloillaan syksyllä.

Haluaisin jatko-opiskella, sitä varten pitänee saada vuosien aikana säästöön rahaa..... ajankohta olisi varmaankin sitten, kun lapset kouluiässä.

Opiskelen äikänopeksi. Arvioitu opiskeluaika 3 vuotta. Rahoituksena opintotuki ja lyhyet sijaisuudet, ei lainaa. Opiskelu on kotiopiskelua, eli tenttimistä ja opetusharjoittelu lähiopiskelua. Olen 21-vuotias. Ei lapsia, ja saa nähdä tuleekokaan.

Biotekniikkaa opiskelen, olen juuri palailemassa pehmeällä laskulla takaisin äitiyslomalta. Tehokasta opiskeluaikaa olisi vielä ensi syksy ja keväällä sitten lopputyö ja sensemmoista. Ennen rahoitin opintolainalla ja työssäkäynnillä, nyt kun on lapsi, niin mies saa hoitaa rahoituspuolen :whistle: Olen 25 ja tarkoitus on tehdä lisää lapsia kun olen ollut jonkin aikaa työelämässä. Ja tästä kyllä nyt joku mut tunnistaa...

muokkausta: labrakurssit on läsnäolopakollisia, muut hoidan sitten miten parhaaksi näen. Yleensä suuri osa materiaalista löytyy kurssin nettisivuilta, mutta toki se on ihan eri asia käydä paikanpäällä kuulemassa asiantuntijan opetusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opiskelen äikänopeksi. Arvioitu opiskeluaika 3 vuotta. Rahoituksena opintotuki ja lyhyet sijaisuudet, ei lainaa. Opiskelu on kotiopiskelua, eli tenttimistä ja opetusharjoittelu lähiopiskelua. Olen 21-vuotias. Ei lapsia, ja saa nähdä tuleekokaan.

Tuo vähän hipoo sitä mitä haaveilen..., mutta sinuun verrattuna olen jo mummoiässä joten taitaapa tyssätä tuohon ikään :ashamed:

Taloushallinnon tradenomiksi.. arvion mukaan olis 1,5 vuotta jäljellä mutta kyllä mulla ainakin 2 vielä menee.. rahoituksena kht+opintotuki+miehen palkka.. töitä tarvis kyllä saada.. lähiopiskeluna opiskelen.. ikää on 21 vuotta ja tällä hetkellä näyttää siltä, että lisää lapsia ei ole tulossa..

Tradenomiksi opiskelen iltaopiskeluna. Eli rahoitusta ei tarvi miettiä kun olen vakituisesti töissä. Aikuisopiskelu kun on kyseessä niin poissaoloja ei kauheasti kytätä, pääasia että pääsee tenteistä läpi =) .

Mä olen 30-vuotias, aiemmin olen käynyt amiksen, lukion ja kauppiksen, sekä odotellut että mies valmistuu ensin Tekusta ja sen jälkeen inssiksi. Meillä on kohta 7-vuotias poika ja kesällä syntyy vauva. Joksikin aikaa siis opinnot nyt keskeytyy mutta kovasti olen ainakin suunnitellut jatkavani opintojani heti kun pystyn ja mies on vauvan kanssa illat kotona.

Opiskelen äikänopeksi. Aloitin opinnot vuonna 1998, päätoimisesti olen opiskellut neljä vuotta. Muu aika on mennyt openhommissa (pääasiassa töitä tekemällä siis olen rahoittanut opintojani) - ja tietenkin yksi vuosi äippälomalla :). Täytän ihan justkohta 30 vuotta, ja tarkoitus on tämän lukuvuoden aikana valmistua. Sitten voisi harkita toista lasta...

Alkuperäinen kirjoittaja kujan katti:

Tuo vähän hipoo sitä mitä haaveilen..., mutta sinuun verrattuna olen jo mummoiässä joten taitaapa tyssätä tuohon ikään :ashamed:

Elä hupsuttele, kyllä meidän myöhäisteinien joukossa on ihan AIKUISIAKIN opiskelemassa :D Sekaan vaan! Nytkin mun pienryhmässä on 33-vuotias kuuden lapsen äiti, ja sopii sekaan aivan mainiosti. Ikä on opetushommissa vaan plussaa, eikä siitä opiskelussakaan haittaa ole. :)

Mietipä nyt ihan rehellisesti, että mitä se sinun ikä muka haittaisi.

Ikä ei todellakaan ole mikään este! Suurin kompastuskivi meidän luokan aikuisopiskelijoilla on ollut tietokoneen käyttö, mutta ilmeisesti osaat käyttää, kun kerran täällä olet... Kestää ehkä muutaman viikon, että pääsee opiskelurytmiin ja -juttuihin täysillä mukaan, sen jälkeen olo on kotoisa! Ja varsinkin tuossa open ammatissa varmasti ikä on vain plussaa!

Voi kiitti kannustuksesta :heart: Olen tosiaankin juuri 34 v täyttänyt kolmen lapsen äiti ja nyt vasta hahmottumassa miksi haluaisin "isona"! Jotenkin on vaan olevinaan joku ikäkriisi ja koen tällähetkellä itseni ikälopuksi :D
*muoks* Joo ja tuosta tietokoneen käytöstä, eli kyllä se sujuu kun aiempi koulutus siihen liittyy, niin ja hoitopuolen kouluakin käyty eli tämä olisi nyt se lopullinen ammatti.

Voi kiitti kannustuksesta :heart: Olen tosiaankin juuri 34 v täyttänyt kolmen lapsen äiti ja nyt vasta hahmottumassa miksi haluaisin "isona"! Jotenkin on vaan olevinaan joku ikäkriisi ja koen tällähetkellä itseni ikälopuksi :D

Käypä lukaisemassa jonkun kivan yliopiston sivuja, ota selvää minkälaisia kursseja siellä on ja jos vaikuttaa houkuttelevalta niin kokeile. Ainahan voi lopettaa jos huomaa, että ei ollutkaan sitä mitä toivoi.

Joo ja tuosta tietokoneen käytöstä, eli kyllä se sujuu kun aiempi koulutus siihen liittyy, niin ja hoitopuolen kouluakin käyty eli tämä olisi nyt se lopullinen ammatti.

Aika moni on yliopistolla opiskelemassa "lopullista ammattia". Nytkin meidän äikänopettajaksi opiskelevien joukossa on kampaajaa, sh:ta, luokanopettajaa, myyjää jne.

Alkuperäinen kirjoittaja mella:
ILONA, saatko siis opintotukea JA kotihoidontukea...???? Mulle sanottiin että se on joko tai, molempia ei voi saada...

Saan.. kotihoidontukea saa niin kauan kun nuorin on alle kolmen eikä lapset ole kunnallisessa hoidossa.. ei siihen muita ehtoja ole..

Pakko vielä kertoa tähän mun sedästä, joka joutui lopettamaan fysioterapeutin työt fyysisten (joo, vähän ironista) vaivojen takia. Nyt hän opiskelee alan opettajaksi yliopistossa monen sadan kilometrin päässä kotoa ja asuu siis viikot opiskelijaboksissa. Viikonlopuiksi menee kotiin vaimon luokse. Ja ikää hänellä 50, mutta hyvin on kuulemma sopeutunut :)

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Pakko vielä kertoa tähän mun sedästä, joka joutui lopettamaan fysioterapeutin työt fyysisten (joo, vähän ironista) vaivojen takia. Nyt hän opiskelee alan opettajaksi yliopistossa monen sadan kilometrin päässä kotoa ja asuu siis viikot opiskelijaboksissa. Viikonlopuiksi menee kotiin vaimon luokse. Ja ikää hänellä 50, mutta hyvin on kuulemma sopeutunut :)

Ihana =)

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Alkuperäinen kirjoittaja mella:
ILONA, saatko siis opintotukea JA kotihoidontukea...???? Mulle sanottiin että se on joko tai, molempia ei voi saada...

Saan.. kotihoidontukea saa niin kauan kun nuorin on alle kolmen eikä lapset ole kunnallisessa hoidossa.. ei siihen muita ehtoja ole..

Vitsi, pelastit kyllä mun päivän. Olin ihan varma että ensi syksynä joutuu kituuttamaan vielä enemmän kuin nyt, mutta eipä sitten tarviikaan. Varsinkin kun opintotuki nousee :)

Ja ap:lle. Minä opiskelen kauppatieteitä ja joukossamme yliopistolla on paljon aikuisopiskelijoita. Osa opiskelee ekaa tutkintoaan ja moni on alan vaihtajia, ja hyvin sopeutuvat joukkoon. Meillä ei ole muuta kuin kielten tunneilla läsnäolopakko, joten lastenhoito/työssäkäynti on helppoa.

Rohkeasti vaan koulunpenkille :)

Koskaan ei olla liian vanhoja. Opiskelen terveydenhoitajana aikuiskoulutksena, eka vuos menossa sitten vielä kolme lisää jos aikataulu pitää. Ise olen 32 yhden 1,8 v. pojan äiti ja tarkoitus olis saada toinen heti kun koulu on loppu. Olen siis jo lähihoitaja ja koulua on vaan kahtena päivänä viikossa joten muun ajan olen töissä.
Meidän luokalla on yksi 50v. mies entinen palomies, perushoitaja, vartija ties mitä ja nyt siis opiskelee vielä terveydenhoitajaksi.

Yhteistyössä