Puhun omasta kokemuksesta.Olen uusperheen äiti,eli miellä asuu miehen ja minun aiempien liittojen lapsia sekä yksi yhteinen. Koko sen neljä vuotta, mitä perhe on ollut kasassa,on poikien äiti koettanut kokoajan sotkea perhe-elämäämme,mitä ihmeellisimmillä tavoilla.
Viimeksi eilen hermostuin tyyten tähän ns.äitiin.
Pojat innostuivat kovasti,kun kuulivat toisen lapsistani lähtevän leirille,hekin haluaisisvat mennä.Siispä etälle laitettiin poikien mukana leiri-esite,johon oli merkattu vaihtoehdot niistä viikoista joita olimme ajatelleet.Pojathan viettävät kahdessa erässä äitinsä luona 4 viikkoa joka kesä,ja ajatuksena oli,että etä voisi merkata hänelle sopivimman ajankohdan,ettei mene päällekkäin leiri ja etän luona vietetty aika.
Yllättäen saimme ,taas kerran,raivokkaan vastauksen,ettei hän ala mitään leirejä maksamaan(hän ei koskaan osallistu lapsien kuluihin,ei siis rahaa pyydettykään) ja että pojat ovat niin huonoja koulussa,etteivät ansaitse leiriä.(pojat ovat keskitason oppilaita,joissain aineissa jopa oikein hyviä). Sanoimme,ettei hänen tarvitse maksaa,johon hän sanoi,ettei sittenkään päästä poikia leirille,kun hän on niin päättänyt. Miehellä ja etällä on yhteishuoltajuus,siihen etä aina vetoaa,kun hän jakelee määräyksiään, Mies sanoi että eikös lasten pitäisi saada virkistäytyä kesän aikana,johon etä sanoi,että voi sitä kaupungissakin virkistyä,ettei pojat mitään luksusta tarvitse.ettei hänkään päässyt lapsena leirille kun hän tahtoi,vaan vanhemmat päättivät aina.
Mietin,miten joku on noin ILKEÄ omia lapsiaan kohtaan.
Eikä tämä ole suinkaan ensimmäinen kerta kun näin käy.
Tässä tapauksessa äiti siis lähri,hyläten pienet,silloin vasta 2 ja 4v poikansa,ja muutti uuden rakkauden perässä 200 km päähän,eikä halunnut edes tavata lapsiaan,kuin "korkeintaan kerran kuussa" ja kieltäytyi elatusmaksuista sanoen,että se riittää kun ruokkii kakarat sinä viikonloppuna kun pojat ovat hänellä. Eikä nämä ole miehen keksimiä juttuja,vaan olen tutustunut erilaisiin asiapapereihin,kjoista asiat käyvät ilmi.
Olen sitä mieltä,ettei etällä ole mitään oikeutta enää määräillä yhtään mistään,hänhän ei halunnut lapsiansa hoitaa eikä edes tavata,kun nämä eniten olisivat äitiä tarvinneet.Hän aktivoitui VASTA kun minä tulin kuviohin ja alkoi suureen ääneen perätä äidin oikeuksiaan,velvollisuuksiahan kun hänellä ei ole.
Enemmän miä olen ollut pojille äiti näinä neljänä vuotena,kuin hän on koskaan ollut.Aina on omat menot tärkeämpiä,onhan hän useasti vienyt pojat kavereilleen hoitoon,kun halusi mennä ravintolaan,kun oli lasten viikonloppu,onpa jättänyt heidät yksinkin yöksi,ja ilman puhelinta(tietenkin,ettei pojat voineet soittaa meille).
Ok miä olen paha äitipuoli joka ei ymmärrä tehdä oikealle ÄIDILLE tilaa,mutta en ymmärrä tuollaista "äitiä".