Hei eronneet, oletteko tehneet testamentin....?

• Viestiketjun aloittaja viiieeeras
  • Ensimmäinen viesti
viiieeeras
Sulkeakseen ex pois perinnön jaosta, jos oikein hullusti käy? Tämähän on mahdollista, jos vanhempi menehtyy lapsen kanssa ja lapsi ehtii perä vanhemman, niin lapsen perii toinen vanhempi.

"jes"
Tuo on niin totta. Mielessä on ollut mutta en ole saanut paperille asti. Olen valistanut kavereitakin tästä asiasta.
Mulla jonkin verran omaisuutta. En soisi sitä ex-ukolle todellakaan päätyvän.

HippuTAR
En ole tehnyt testamenttia.
Mulla ei sinänsä mitään arvokasta omaisuutta oo ja jos noin huonosti kävis niin toivoisin että vähäinen omaisuuteni meniskin lasten isälle.

Mulle on tulossa jossain vaiheessa isompi perintö mutta siitä on mun mahdolliset kumppanit ja lapsien isä rajattu pois. Eli ymmärtääkseni jos mä kuolen niin lapset perii sen ja jos joku lapsista sit kuolee niin hänen sisarukset perii tuon perinnön osuuden.

viiieraas
jos isä menehtyy lapsen kanssa onnettomuudessa...isä kuolee eka, lapsi perii hänet ja lapsii kuolee samassa rytäkässä hetkeä myöhemmin, äiti perii lapsen. Itse ohjaan perinnön lapsen sisaruksille, en exälle.

Jatkoa
Niin ja sit jos exä on ottanut uuden puolison (naimisissa )ja itsellä olisi avopuoliso( eli ei avio-oikeutta tms) ja sit ex kuolee siihen samaan häsäkkään niin sit ex:än puoliso ja oma avopuoliso voi olla tilanteessa että omistavat yhdessä esim omakotitalon...

Eli liittäkää testamenttiin ns onnettomuuslauseke.

Yhteistyössä