Alkuperäinen kirjoittaja manta83:
Ihan mielenkiinnosta kysyn...
Pissatatko vauvaa öisinkin?
kuinka kauan menee ennenkuin vauva oppii "yökuivaksi", pitääkö vauvaa pissattaa öisin vielä yli 1-vuotiaanakin?
Itse olin jo ihan tarpeeksi väsyny 2 imetyskerrasta yöllä, joten aika hurjalta tuntuis siihen lisäks vielä pissattaminen.
Ekana yönä pissatin yölläkin, sit mulle nous kuume ja totesin että nyt nukutaan... Tulevaisuudessa ajattelin, että ostaisin sellasen avovaipan. Vauvat harvemmin kakkaa ihan yöllä, ja avovaippa pitää pissat hyvin. En tiedä kuinka kauan siinä menee, kun tosiaan ensikertalainen näissä puuhissa, mutta arvelisin että oppii myös yökuivaksi nopeammin kun vaippa-vauvat! Päiväkuiviksihan pissatetut taaperot oppivat suurinpiirtein silloin kun oppivat itse kävelemään potalle. He tunnistavat pissahädän ja kakkahädän paremmin kun ikätoverinsa, eikä heille ole luonnollista pissata housuihinsa.
Niin kuin kaikissa metodeissa ja systeemeissä ei tässäkään tarvitse olla niin ehdoton! Kyllä me käytetään vaippoja kun liikutaan, ja öisin ei tarvitse pissattaa jos ei jaksa, mutta tuntuu jotenkin mahtavalta kun huomaan, että alle viikon ikäinen vauva kommunikoi kanssani, että me voidaan yhdessä pitää hänestä huolta!
Ja vaippapyykkiä on tullu huomattavasti vähemmän kun edes puolet pisseistä ja kaikki kakat on tehty pottaan...
Joten olen ihan tyytyväinen. Niin ja sit jos tuo oppii aiemmin kuivaks voi tää vaipparumba jäädä jopa vuoden, pari lyhyemmäks, ja sehän sopii äidille loistavasti!