Hehkutusta :)

Alkuperäinen kirjoittaja rgf:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kiitos, tee!

Nyt nukkumaan, olis pitäny mennä jo aikoja sitte, mutta jumituin nyt tähän kertoilemaan...

Öitä kaikille!
ja kaiken tän ajan ku sä meitä valaist niin vauvasi pissasi tyytyväisenä vaippaan:)
Koska vauva makoili mun kanssa mun vastaillessa, ei pissiny vaippaan ;) Pissas puoliks sänkyyn ja puoliks pottaan :D Eli vähän harjoittelua kaivataan vielä, mutta en todellakaan olettanu että ensimmäisestä päivästä asti osaisin! :LOL: Se nyt olis vähän utopiaa.
 
wirtsu
2 asiaa ihmetytti muuten olen hiljaa..4 päivän ikäisen kanssa ostarille kun on aivan hirveä tautiaika liikkeellä (noro,vesirokko räkätauti) ja se että vauva pissatettiin ostarin lavuaariin!!!muuten varmaan ok jos itse jaksaa.
 
mielenkiintoista.. tällaisiin kysymyksiin kaipaisin vastauksia:
onko sillä vauvalla mitään päällä jos kerta se vaan nostetaan potalle? ajattelin et jos noilta miun naperoilta olis vauvana alkanut ottaan vaatteita poies niin se pottailu olis jo myöhäistä siinä vaiheessa
mihinkä sä vauvaa siellä ostarissa pissatit?.. ai tuolla lukikin että lavuaariin. no kuinka sä ennetit sinne vessaan ennenkuin vauva pissi?
kuinka monta päivää olit vauvan kanssa synnärilllä? aloititko vvv:n jo siellä?
kuinka usein pikkuinen pissii?
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn...
Pissatatko vauvaa öisinkin?
kuinka kauan menee ennenkuin vauva oppii "yökuivaksi", pitääkö vauvaa pissattaa öisin vielä yli 1-vuotiaanakin?
Itse olin jo ihan tarpeeksi väsyny 2 imetyskerrasta yöllä, joten aika hurjalta tuntuis siihen lisäks vielä pissattaminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mielenkiintoista.. tällaisiin kysymyksiin kaipaisin vastauksia:
onko sillä vauvalla mitään päällä jos kerta se vaan nostetaan potalle? ajattelin et jos noilta miun naperoilta olis vauvana alkanut ottaan vaatteita poies niin se pottailu olis jo myöhäistä siinä vaiheessa
mihinkä sä vauvaa siellä ostarissa pissatit?.. ai tuolla lukikin että lavuaariin. no kuinka sä ennetit sinne vessaan ennenkuin vauva pissi?
kuinka monta päivää olit vauvan kanssa synnärilllä? aloititko vvv:n jo siellä?
kuinka usein pikkuinen pissii?
Meillä kotona vauvalla ei ole mitään päällä, paitsi ehkä harso tai sisävaippa. (Tai no sukat, mutta ne nyt ei liity tähän :D )Tää on helppoa kesällä, en osaa sanoa miten talvet sujuu/sujuis.

Ostarilla mentiin lastenhoitohuoneeseen, ja tosiaan siellä lavuaariin. Ostarilla oli vaippa päällä, ja oli yhet pissat tullu vaippaan. Kakat tosiaan tuli sinne lavuaariin. Ajattelin, että ulkona käydessä pidetään vaippoja, ja pissatan mahdollisuuksien mukaan.

Synnärillä oltiin 3 päivää; En alottanu vielä siellä. Keskityin siellä lähinnä imetykseen ja lepoon.

Pikkuinen pissii aivan liian usein toistaseks :D Joten kaikki pissoja en kerkeä/jaksa saada pottaan, mutta pyrin siihen, että ainakin kakat tehtäis pottaan! Mukavampaa sille ja helpompaa mulle.
 
eilenkin pissattiin
Tota en kyllä usko, että vasta kolkytluvulla vaipat yleistyneet. Tai kankaitahan silloin ennen käytettiin ja lapsia kuunneltiin paljon vähemmän kuin nykyään.
Siis voi taju.
 
Meillä ei varsinaisesti pissatettu, mutta aina välillä vaipanvaihdon yhteydessä pidin sylissä niin että potta mulla jalkojen välissä ja vauva pissasi pottaan :D mutta se herkkyys lukea vauvan viestintää häviää äkkiä kun on kaikkea muuta, mulla toinenki´n lapsi ja 3 koiraa.
Mutta missään nimessä en tyrmäisi jos joku haluaa tuota harrastaa. Ja ihan 2+ lehdessä tuosta on ollut artikkeli.
Tänä päivänän Kiinassa ei edelleenkään käytetä vaippoja :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta83:
Ihan mielenkiinnosta kysyn...
Pissatatko vauvaa öisinkin?
kuinka kauan menee ennenkuin vauva oppii "yökuivaksi", pitääkö vauvaa pissattaa öisin vielä yli 1-vuotiaanakin?
Itse olin jo ihan tarpeeksi väsyny 2 imetyskerrasta yöllä, joten aika hurjalta tuntuis siihen lisäks vielä pissattaminen.
Ekana yönä pissatin yölläkin, sit mulle nous kuume ja totesin että nyt nukutaan... Tulevaisuudessa ajattelin, että ostaisin sellasen avovaipan. Vauvat harvemmin kakkaa ihan yöllä, ja avovaippa pitää pissat hyvin. En tiedä kuinka kauan siinä menee, kun tosiaan ensikertalainen näissä puuhissa, mutta arvelisin että oppii myös yökuivaksi nopeammin kun vaippa-vauvat! Päiväkuiviksihan pissatetut taaperot oppivat suurinpiirtein silloin kun oppivat itse kävelemään potalle. He tunnistavat pissahädän ja kakkahädän paremmin kun ikätoverinsa, eikä heille ole luonnollista pissata housuihinsa.

Niin kuin kaikissa metodeissa ja systeemeissä ei tässäkään tarvitse olla niin ehdoton! Kyllä me käytetään vaippoja kun liikutaan, ja öisin ei tarvitse pissattaa jos ei jaksa, mutta tuntuu jotenkin mahtavalta kun huomaan, että alle viikon ikäinen vauva kommunikoi kanssani, että me voidaan yhdessä pitää hänestä huolta!

Ja vaippapyykkiä on tullu huomattavasti vähemmän kun edes puolet pisseistä ja kaikki kakat on tehty pottaan... :whistle: Joten olen ihan tyytyväinen. Niin ja sit jos tuo oppii aiemmin kuivaks voi tää vaipparumba jäädä jopa vuoden, pari lyhyemmäks, ja sehän sopii äidille loistavasti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja eilenkin pissattiin:
Tota en kyllä usko, että vasta kolkytluvulla vaipat yleistyneet. Tai kankaitahan silloin ennen käytettiin ja lapsia kuunneltiin paljon vähemmän kuin nykyään.
Siis voi taju.
Yks asia mitä ei tossa tullu mainittua: Ei lapsilla ollu vaippoja, mutta ei niitä välttämättä pissatettukaan. Ne vaa kakki ja pissi ympäriinsä. Varsinkin maalla näin...
 
Yritätte tehdä ninaTT:stä samanlaista katkeraa ja kaiken tuomitsevaa ihmistä mitä itse olette, ette kestä sitä että hän on onnistunut. Olette salaa haaveilleet itsekkin, mutta koska ei heti lähtenyt sujumaan, heititte hanskat tiskiin. Ja jos TE ette onnistu, niin ei kukaan muukaan voi. Kyllä on säälittävää. Asiallisuudenkin unohdatte. Toinen innoissaan kertoo onnistumisestaan niin jo häntä ollaan luokittelemassa vaikka miksi. Hankkiudu fiksujen ihmisten seuraan niin voit iloita onnistumisestasi, täällä kateelliset hyökkää heti ja kaikkien aseiden kera. Kun lapsi on vaipaton niin aikaa jää paljo enempi muuhun, alussa yllä aika sidoksissa vauvaan mutta niinhän sitä kuuluukin. Suorittaja-ihmiset voisitte suorittaa jollain muulla alueella. Lapset ei ole suorituskohde eikä etenkään lapset sais jäädä vähemmälle kuuntelulle kun aikuset suorittaa. Itsellä aikaa jäi paljo enempi muuhun ku niillä äipillä joilla vaipat kokoaikakäytössä. Ja me on selvitty tosi vähäsillä uhmilla, noilla jotka ei oo vauvana kuunnellu lasta niin ne kokeilee sitten vähä isompana et josko se äiti kuuntelis, ja taisteluhan siitä tulee ku ei äiti viittis millään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirjamix:
Yritätte tehdä ninaTT:stä samanlaista katkeraa ja kaiken tuomitsevaa ihmistä mitä itse olette, ette kestä sitä että hän on onnistunut. Olette salaa haaveilleet itsekkin, mutta koska ei heti lähtenyt sujumaan, heititte hanskat tiskiin. Ja jos TE ette onnistu, niin ei kukaan muukaan voi. Kyllä on säälittävää. Asiallisuudenkin unohdatte. Toinen innoissaan kertoo onnistumisestaan niin jo häntä ollaan luokittelemassa vaikka miksi. Hankkiudu fiksujen ihmisten seuraan niin voit iloita onnistumisestasi, täällä kateelliset hyökkää heti ja kaikkien aseiden kera. Kun lapsi on vaipaton niin aikaa jää paljo enempi muuhun, alussa yllä aika sidoksissa vauvaan mutta niinhän sitä kuuluukin. Suorittaja-ihmiset voisitte suorittaa jollain muulla alueella. Lapset ei ole suorituskohde eikä etenkään lapset sais jäädä vähemmälle kuuntelulle kun aikuset suorittaa. Itsellä aikaa jäi paljo enempi muuhun ku niillä äipillä joilla vaipat kokoaikakäytössä. Ja me on selvitty tosi vähäsillä uhmilla, noilla jotka ei oo vauvana kuunnellu lasta niin ne kokeilee sitten vähä isompana et josko se äiti kuuntelis, ja taisteluhan siitä tulee ku ei äiti viittis millään.
Näinpä juuri!
Minusta on tosi hienoa että joku jaksaa ja haluaa opetella tuntemaan lapsensa viestit. Ja luulen että kun tuon taidon oppii eli nuo viestit, tuo vaipattomuus on ihan yhtä helppoa. Miksi tällänen äiti ja toimintatavat tuomitaan noin jyrkästi, joka haluaa tehä asiat hieman toisin kuin valtaosa meistä?
 

Yhteistyössä