Hehkutusta :)

hohhoijakkaa
tämän uus-vanhan teorian vvv mukaan voidaan unohtaa siis esimerkiksi freudilaiset teoriat ihmisen kehityksestä (anaalinen vaihe, jolloin opitaan mm. pidätyskyky), vai kehittyykö nykylapsi huomattavasti nopeammin, kun hänellä on siihen mahdollisuus?
 
VVV:ssä ei sinänsä ole kyse pidättämisestä (tosin tokihan vauva pidättelee, muutenhan sieltä valuis tippoja jatkuvasti sen sijaan että pissaa tulee enemmän kerralla) vaan siitä, että sit ku on tarve, se täytetään, tai tässä tapauksessa tyhjennetään. Ei vauva osaa pidätellä siinä vaiheessa kun rakko alkaa olemaan täynnä, mutta ei sen tarvitsekaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lomalainen:
Hui. En minäkään rupeaisi kesken unien herättelemään :0
Varmasti tulee todella onnistunut olo jokaisen onnistuneen pissatuksen jälkeen, mutta eikö vauvan kuitenkin olisi parempi nukkua unensa putkeen. Ei ne nimittäin oikeesti herää jokaiseen pissan lirahukseen ;)
Ei tosiaan herääkään. Joskus tuntee, kun vauva nukkuu sylissä että tuli pissat (tuntee lämpimänä käteen siitä vaipan läpi) mutta vauva nukkuanupsuttaa vaan.
Ehkä hän on jo sitten niin tottunut pissaamaan vaippaan. Vastasyntyneenä ei ole, eikä totukaan jos pissattaa. Ja toisaalta sitä "heräämistä" voi olla vaikea huomata, se on semmonen kevyt havahtuminen vaan.
Ai. No, kesken päikkäreiden pissattaessa se kevyt havahtuminen ei sitten olekaan enää niin kevyt ;) En oikein tiedä, onko se hyvä asia.
Käytkö koskaan yöllä veskissä? Mä käyn aina välillä, ja jotenki onnistun nukahtamaan ihan hyvin uudelleen. Tää on varmasti myös totuttelu kysymys. Vauva joka on aina pissatettu nukkuu varmasti paremmin kuivana vaikka välissä pissatettais, vauva joka ei tunne koko tapaa varmasti hämmästyy jos yhtäkkiä nostetaan sängystä.
 
Olenpa kuullut myös semmosta, etä kun sitä lasta lähdetään viemään esim. kesken unien pissalle, niin se luonnollinen pissaaminen keskeytyy, kaikki ei tule ja tuloksena voi olla messevä virtsatulehdus.

MInä en kyennyt esikoisen synnyttämisen jälkeen istumaan kahteen viikkoon yhtään, käytännössä en istunut kuukauteen. Lisäksi lapsi oli (ja on) maailman surkein nukkuja. Eli jos se joskus nukkui muualla kuin tissillä, niin eipä tullut mieleen lähteä viemään sitä yhtään mihinkään...

(Ja veitkö siis 6 päivää vanhan vauvan ostarille?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
saako kysyä kuinka monet pissit on tullu housussn ja eikö sulla oo muuta tekemistä tosiaankaan?kuka teiän kotihommat ym.hoitaa?
No siis kolmet pissat tuli vaippaan, yhdet kakat peitolle, näinköhän se meni...

Ei tää oo koko aikaa vieny, ei laiskaan! Oon pessy pyykkiä pari koneellista, astianpesukoneen täyttäny ja tyhjentäny kahteen otteeseen, vaihtanu lakanoita, lukenu kirjaa, käyny ostoksilla, ottanu torkut... Yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Olenpa kuullut myös semmosta, etä kun sitä lasta lähdetään viemään esim. kesken unien pissalle, niin se luonnollinen pissaaminen keskeytyy, kaikki ei tule ja tuloksena voi olla messevä virtsatulehdus.

MInä en kyennyt esikoisen synnyttämisen jälkeen istumaan kahteen viikkoon yhtään, käytännössä en istunut kuukauteen. Lisäksi lapsi oli (ja on) maailman surkein nukkuja. Eli jos se joskus nukkui muualla kuin tissillä, niin eipä tullut mieleen lähteä viemään sitä yhtään mihinkään...

(Ja veitkö siis 6 päivää vanhan vauvan ostarille?)
Ei sitä mihinkään lähdetä VIEMÄÄN pissalle, vaan nostetaan ylös, ennen kun pissaaminen alkaa, ja sitten pidellään kunnes pissan tulo on loppunut, sitten lasketaan alas. Ei sitä mihinkään lähdetä kuljettelemaan jos se untenmailla on...

Mulla synnytys sujui loistavasti, joten oon jo aika hyvässä kuosissa. Se toki tekee elämästä helpompaa. Yritin tietty osaltani vaikuttaa myös siihen, että synnytys sujuis hyvin.

Neljä päivää vanha. Kyllä, kauppakeskus on tossa niin lähellä, kantoliinassa kulki mukana. Kun on terve täysiaikainen vauva ja tosiaan oli kantoliinassa tai sylissä koko ajan, en näe ongelmaa.
 
+++++++
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Olenpa kuullut myös semmosta, etä kun sitä lasta lähdetään viemään esim. kesken unien pissalle, niin se luonnollinen pissaaminen keskeytyy, kaikki ei tule ja tuloksena voi olla messevä virtsatulehdus.

MInä en kyennyt esikoisen synnyttämisen jälkeen istumaan kahteen viikkoon yhtään, käytännössä en istunut kuukauteen. Lisäksi lapsi oli (ja on) maailman surkein nukkuja. Eli jos se joskus nukkui muualla kuin tissillä, niin eipä tullut mieleen lähteä viemään sitä yhtään mihinkään...

(Ja veitkö siis 6 päivää vanhan vauvan ostarille?)
no ei ku seon vasta 4päivää!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
miksi sit ootkin pitäny vaippaa vaik juuri kirjoitit ette voi antaa lapsen tehä vaippaan??sekavaa..
Kyllä sitä vaippaa voi pitää sillon ku harjotellaan, ollaan erikoistilaisuuksissa yms. mutta se vaihdetaan ihan HETI jos sinne tulee jotain.
 
123
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
miksi sit ootkin pitäny vaippaa vaik juuri kirjoitit ette voi antaa lapsen tehä vaippaan??sekavaa..
Kyllä sitä vaippaa voi pitää sillon ku harjotellaan, ollaan erikoistilaisuuksissa yms. mutta se vaihdetaan ihan HETI jos sinne tulee jotain.
joo ihan ku me kaikki toisetkin äiskät vaihdetaan!!!ja mitä sä harjottelet 4vrk ikäisen kanssa...säkäähän se on että saat pissat osumaan lavuaariin..kyllähän nuo tekee mitä tahtoo tuon ikäiset..ei mee mun kaaliin..ja sit kuiteski voi laittaa vaipat eikä ookkaa enää ongelma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 123:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
miksi sit ootkin pitäny vaippaa vaik juuri kirjoitit ette voi antaa lapsen tehä vaippaan??sekavaa..
Kyllä sitä vaippaa voi pitää sillon ku harjotellaan, ollaan erikoistilaisuuksissa yms. mutta se vaihdetaan ihan HETI jos sinne tulee jotain.
joo ihan ku me kaikki toisetkin äiskät vaihdetaan!!!ja mitä sä harjottelet 4vrk ikäisen kanssa...säkäähän se on että saat pissat osumaan lavuaariin..kyllähän nuo tekee mitä tahtoo tuon ikäiset..ei mee mun kaaliin..ja sit kuiteski voi laittaa vaipat eikä ookkaa enää ongelma.
Ärh. Et ole ymmärtäny tuon systeemin pointtia. Kyllä, vauva tekee just niin ku haluaa, just milloin haluaa. Tässä olis tarkotuksena osata lukea millon vauva haluaa! Ei se pelkkää tsägää ole.

Ei kaikki niitä ihan heti vaihda, vaan vasta sitten kun "aikatauluun sopii".

Ja mitä tän ikään tulee, mitä aikasemmin alotetaan, sitä varmemmin opitaan. Korostan, että minähän se tässä harjottelen, tuo tekee tyytyväisenä just niiku parhaalta tuntuu! :)
 
Tee
sä vaan ap tavallasi, äläkä välitä näitten mammojen marmatuksista. Kaikki uusi ja erilainen tuomitaan tällä palstalla nanosekunnissa. Ja hyvinkin voit liikkua täysiaikaisen vauvan kanssa, lapsihan on erittäin suojassa siellä kantoliinassa ja vieläpä hyvin lähellä turvallista äitiään...=)

Mukavaa vauva-arkea,
t. kolmen pojan äiti
 
eieieieiei
Ei mitään järkeä tällasessa. Saanpahan tässä lapsen ja vielä päähän jotain uskomattomia vvv-juttuja, joita päätän kokeilla. Huh huh kaikkea sitä tosiaam löytyy. Sääli vauvaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unea:
Eniten ihmettelen, että miten jollain on aikaa pissattaa vauvaa 15-30min välein!? :eek:
Juu, sitä minäkin, en oo ihan tolleen tehny... Yritän oppia lukemaan niitä pissa/kakka signaaleja... Yhen kunnollisen oon jo oppinu, muttaku ne ei aina ole tasan tarkkaan samanlaisia. Jonkun verran teen sitä aikataulun mukaan, päivällä oli selkee rytmi: Ekaks yhtä tissiä, sitten pissittiin, sitte toista tissiä.
 
vii
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
MInä en kyennyt esikoisen synnyttämisen jälkeen istumaan kahteen viikkoon yhtään, käytännössä en istunut kuukauteen. Lisäksi lapsi oli (ja on) maailman surkein nukkuja. Eli jos se joskus nukkui muualla kuin tissillä, niin eipä tullut mieleen lähteä viemään sitä yhtään mihinkään...
No miten tämä nyt liittyy tähän jos SINÄ et kyennyt tai SINUN lapsesi ei nuku hyvin? Jotku on hyvässä kunnossa heti synnytyksen jälkeen, eikä edes kaikkien lapset heräile öisin. ITSE onneksi kuulun jälkimmäiseen. Tekstistäsi paistaa lievä kateus.
 
turkusesta
:D:D Ihan ihmeellinen hyökkäys-teilaus-meininki täällä. Musta on hienoa, että jollakin on aikaa ja intoa kokeilla kaikkea tuollaista. Mutta onhan se tietysti ah, niin paljon jalompaa olla kolmen hankalan lapsen loppuun palanut murehtija-äiti kuin tarmoa puhkuva, esikoisestaan täysin rinnoin nauttiva äippä...

ninaTT:lle onnea vaipattomuus-kokeiluihin ja muutenkin mukavia vauva-aikoja. :) Raportoi ihmeessä tänne edistymisestänne, mä ainakin haluaisin kuulla lisää.
 
kahden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
joo no se onkin ton eka muksu,kaikkeen hömppäänhän sitä on aikaa panostaa..ootahan ku ipanoita on 3 tai enemmän...
eikä must oo mitään järkee tollasessa ku ei vauvalla oo mitään säännöstelyä tuon tarpeilun kanssa..sitäpaitsi en tajuu kyl et miks ei saisi käyttää vaippaa?älytöntä..
Hahahahahahaha :LOL: :LOL:

"Ootas kun lapsia on 3 tai enemmän", kohta jossa ap edes aikoi tehdä enempää mukuloita, kuulostat aika väsyneeltä ja kateelliselta..Heh. No mutta sultahan tuo on poissa, kun et itse jaksa tehdä tollasta, vaikka mielti näyttäs tekevän ainakin kokeilla.
 

Yhteistyössä