Hehkutusta lastensuojelusta! Suosittelen asiakkuutta ehdottomasti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen asiakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnellinen asiakas

Vieras
Meillä on mennyt miehen kanssa hunosti jo pitkään, varaa ei ole yksityiseen terapiaan ja julkiselle emme kai ole tarpeeksi ongelmaisia. Ei vaan pääse, ei, ei millään. Hirveet jonot kuulema.

Riitoja on, ne on ihan hirveetä huutamista, paiskomista, kiroilua, ihan hirveetä.

MUTTA! Nyt tein epätoivoissani lastensuojeluilmoituksen meidän perheestä ja soittivat parin päivän päästä ja pääsemme jo viikon kuluttua perheneuvolaan!

Olen aivan kyynelissäni ilosta!

Hyvä teille.

Me olemme myös saaneet apua lastensuojelusta. Itkien avauduin neuvolaan kun tuli viimeinen niitti. Mieheni on erittäin uupunut ja stressaantunut ja yhtä lasta kohtaan käyttää henkistä väkivaltaa. Neuvolasta laittoivat ilmoituksen ja me saimme apua.

Hyvä juttu !
Varmasti asiat lähtee sujumaan kun tiedostat ongelmanne ja haet siihen apua. Se on sitä arvokasta ennaltaehkäisyä.
Kaikkea hyvää teidän perheelle = )

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Hyvä juttu !
Varmasti asiat lähtee sujumaan kun tiedostat ongelmanne ja haet siihen apua. Se on sitä arvokasta ennaltaehkäisyä.

Peesi.
Eikä niitä huostaanottoja niin helposti tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
Öö ei sitten käynyt mielessä että lapset voidaan huostaanottaa jos arki on tuollaista????

tasan ei heti huostaanoteta jollei oo kaikki tukitoimet käyty läpi.

tämä on sitten niin paskapuhetta kuin olla voi.

No ei todellakaan ole, ellei lapsi ole akuutissa vaarassa. Jos tukitoimia ei ole kokeiltu, huostaanotto ei mene läpi hallinto-oikeudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja sossutäti:
Öö ei sitten käynyt mielessä että lapset voidaan huostaanottaa jos arki on tuollaista????

No ei todellakaan ole, ellei lapsi ole akuutissa vaarassa. Jos tukitoimia ei ole kokeiltu, huostaanotto ei mene läpi hallinto-oikeudessa.

kyllä menee.ihan turhaan jauhat paskaa ja tekeydyt sossuntädiksi kun et sitä kuitenkaan ole

Kyllä ihan sossutäti olen ja tiedän tasan tarkkaan kuinka tarkkoja hallinto-oikeudet ovat. Jos tukitoimia ei ole käytetty, pitää osoittaa ettei niitä voi käyttää. Käytännössä ne ovat sitten näitä akuutteja tilanteita.

kyllä menee.ihan turhaan jauhat paskaa ja tekeydyt sossuntädiksi kun et sitä kuitenkaan ole

Mikäs kuspää siellä yrittää pelotella huostaanotolla? Toinen on uskaltautunut hakemaan apua, niin sitte on tollasia mulkkuja jotka haluaa tahallaan kylvää epätoivoa. Ap on rohkea, moni muu jää pitämään kulisseja pystyssä kunnes joku on puupalttoossa ja toinen kaltereiden takana.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Hyvä juttu !

Peesi.

ai ei vai.. miksi sitten ei anneta lasta takaisin kun kaikki on taas kunnossa???

Hyvä juttu !

Peesi.

ai ei vai.. miksi sitten ei anneta lasta takaisin kun kaikki on taas kunnossa???

Kenen mielestä asiat kunnossa?

Alkuperäinen kirjoittaja Elefantti:

Mikäs kuspää siellä yrittää pelotella huostaanotolla? Toinen on uskaltautunut hakemaan apua, niin sitte on tollasia mulkkuja jotka haluaa tahallaan kylvää epätoivoa. Ap on rohkea, moni muu jää pitämään kulisseja pystyssä kunnes joku on puupalttoossa ja toinen kaltereiden takana.

kuspää jolta lapsi vietiin laittomasti ilman perusteita.aika helvetinmoisen taistelun kävin,että sain lapsen takaisin.
yksi neljästä sijoitettiin hetkeksi kodin ulkopuolelle.
eipä ole se sossuntäti enää lastensuojelussa töissä

Hyvä juttu !

Peesi.

JOOPAJOO niin ne kaikki sanoo joilta on otettu lapset pois. Mutta todellisuudessa varmaan 1-5 % huostaanotoista on aiheettomia, eli...... kato peiliin.

Se että yksittäistapauksissa sossu on toiminut väärin, ei tarkoita sitä että aina on niin. Paitsi tällä palstalla.

Niinpä. Ja näissäkin on aina vanhempien sana joka tulee julkisuuteen, kun toisella osapuolella on vaitiolovelvollisuus.

Voin kyllä kertoa että on välillä käynyt mielessä että kun elämä on tällaista niin olisi vaan parempi että ottaisivat huostaan, tai ettei olisi ikinä lapsia saatukaan :(

Mutta tosiaan nyt tuntuu että kyllä tämä tästä, meillä on molemmilla ihan oikeesti halu ratkoa meidän ongelmat ja oppia kommunikoimaan paremmin.

Ja kiitos kaikille tsempistä!

No ei oteta huostaan. Kyllä siinä ensin käydään muut tukitoimet läpi. Meistä tehtiin ilmotus mun itsemurhayritysten takia. Kerroin sosiaalityöntekijöille rehellisesti, että mulla on alkoholiongelma ja masennus. Eipä oo lapsia otettu huostaan vaan apua saadaan. Mie käyn a-klinikalla ja perhetyöntekijä käy kerran viikossa.

Mä olen ollut jo todella kauvan lastensuojelun asiakkaana.. Eikä kertaakaan ole vihjastukkaan et muksut huostaanotettas.. Sieltä olen saannut apua tukiperheestä ja tukihenkilöstä ym... Kyllä ne asiat tosi huonostai saa olla et rupeevat huostaanottamaan. Jos perheesi on asiakas niin se ei tarkoita ettet sais pitää muksuja....

Mua hävettäisi ihan kamalasti, jos joutuisin lastensuojelun asiakkaaksi. Tulisi kyllä täys luuseri olo, mutta hyvä että avuntarpeessa olevat uskaltavat hakea apua ja saavat. Mä ratkoisin kyllä asiat toisella tavalla.

Mua hävettäisi ihan kamalasti, jos joutuisin lastensuojelun asiakkaaksi. Tulisi kyllä täys luuseri olo, mutta hyvä että avuntarpeessa olevat uskaltavat hakea apua ja saavat. Mä ratkoisin kyllä asiat toisella tavalla.

Millä tavalla sä ratkoisit? Kyllä fiksu ihminen hakee apua vaikka lastensuojelusta jos on tarvis, se ei ole hävettävä asia eikä leimaa ketään luuseriksi.

Millä tavalla sä ratkoisit? Kyllä fiksu ihminen hakee apua vaikka lastensuojelusta jos on tarvis, se ei ole hävettävä asia eikä leimaa ketään luuseriksi.

No ensinnäkin en antaisi asioiden ikinä luisua siihen pisteeseen, että meillä huudetaan, paiskotaan, hakataan tms. Ihan jo omalla käytöksellä voi asiaan vaikuttaa. Jos olisi ihan pakottava tarve saada keskusteluapua, hommaisin rahat yksityisellä käyntiin vaikka millä konstilla hyvänsä. Myytäisiin vaikka auto jos ei muuten rahat riittäisi. Sossuun en menisi ikinä, neuvolassa en koskaan valittaisi mitään. Sossuun kun kerran "pääset" asiakkaaksi, taitaa lohjeta oikein "ikuisuusasiakkuus" saman tien. Eroon et pääse. Mutta toki jos joku tykkää että heidän perhettään kytätään, neuvotaan, syynätään, ohjataan, keskustelutetaan, tarkkaillaan... Kyllä se oikeasti on hävettävä asia, anteeksi nyt vaan.

Yhteistyössä