Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Onnea kovasti valitsemallasi tiellä, tää arki kahden pienen kanssa on niin nannaa!

Ei vais, onnittelut oikeasti.
Seuraavat synnytykset on lähes poikkeuksetta ensisynnytystä helpompia. Varmasti sun kannattaa käydä pelkopolilla. Jos ei muuta niin siksi, että saat merkinnän neuvolakorttiin ja papereihin. Silloin sua ehkä kuunnellaan vähän paremmin.
Joo, aion käydä, muuten on miehellä yks hermoraunio kaitsettavana ennen laskettua aikaa...
Ei se tosiaan se kipu... Mutta mä olin jo ihan sekaisin siitä kivusta että menetin totaalisesti itsekontrollin. Jos joku oli viitsinyt edes kertoa mitä tapahtuu, mitä kivunlievitystä on mahdollista saada tms. Mut kun ei mitään. Ja koskaan ei niin ikävä ole miestä ollut kuin silloin.
onpa ollut hurja eka synnytys,en yhtään ihmettele jos pelottaa ja kauhistuttaa koko ajatus.täytyy sanoa että vaikka olin kolmatta tekemässä niin sain paskaa kohtelua osastolla,eivät uskoneet että synnytys on käynnissä kun käyriin ei tullut yhtään supistusta.mennessä sinne olin 1cm auki ja menin sairaalaan aikasten,kun matkaa on yli 100km.
laittoivat tosiaan kolmen aikaan iltapäivällä osastolle ja kuuden aikaan otettiin käyrä.puoli kahdeksan aloin makuultaan salkkareita katsomaan ja jumalattomat poltot alkoi.kävelin lasikoppiin sanomaan että menen suihkuun kun oon niin kipeä,puoli tuntia olin siellä,kävelen lasikoppiin pyytämään lääkettä kipuun,paratapsia sain,ne tuli pihalle,kävelin lasikoppiin sanomaan että menen suihkuun kun olen kipeä ja oksensin.
istuin taas puoli tuntia ja en meinannut päästä suihkusta pois,saati vaatteita päälle.kukaan ei käynyt katsomassa olenko hengissä (mies oli vielä kotona lasten kanssa) kävelin kutakuinkin huoneeseen,raahasin tuolin sängyn viereen että saan nojata siihen.sitten 9 aikaan tullaan katsomaan iltakierrolle että jaa olet noin kipeä,tuleeko kuinka tiheään supistuksia,sanoin että en oo pystynyt laskemaan (tuli niin että kun loppui niin uusi alkoi).no mepäs käymme kiertämässä ja laitetaan käyrään,onneksi lääkäri kävi ovella ja sanoi että eka katsotte kohdunsuun.
tuli hoitsuille kiire kärrätä tämä täti saliin kun olin jo 7cm auki.ukolle kerkesin soittaa että tule jos kerkeät ja saliin pääsin niin olin täysin auki.
iltahoitsu oli sitä mieltä kuudelta että aamulla saan lähteä kotiin.kaksi aikaisempaa synnytystä on olleet niin erillaisia että en osannut olla mitään vailla kun luulin että aukean hitaasti ym.