Heh heh hehe heee!!! XD Kylläpä olen piristynyt katsellessani mieheni siskon toimia lastensa syntymien jälkeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Me saimme lapset ennen heitä. Meillä kun oli jo lapsia, mutta heillä ei, niin kertoivat auliisti mielipiteitään lapsiperheen elämästä ja kasvatuksesta yms. ihan kysymättä. Mm. näitä sateli miehen siskolta (ja joskus mieheltäänkin):

- No kyllä ehdottomasti yksi lapsi riittää, maksimissaan kaksi!
- Eksää vieläkään ole takaisin töissä, teillä ei edes oo enää vauvaa, johon toi teidän nuorempikin täyttää vuoden!!! Mee töihin hyvä ihminen, töitä löytyy kyllä kun vaan viitsii etsiä. Ja seuraavalla tapaamisella: Eksää vieläkään oo töissä??? Ja teidän lapsikin on jo 1v1kk, tee jotain hyvä ihminen! Hae töitä! Jos ei vanha työs kiinnosta niin luulis saavan muutakin (luuli siis minun ihan työtä vieroksuen lojuvan kotona, heh, vaikka moneen kertaan selitimme että lasten takia jne, ei ottanut uskoakseen)
- Pitkään imettäminen on sairasta, niin sairasta! Näyttää karseeta kun jotkut imettää jotain konttaavia taaperoita, siis eihän ne oo ees mitään vauvoja enää, iso rötkäle tos rinnalla! Ja kun minä imetin vielä 8 kk ikäistä niin: Oikeesti, yritä nyt vierottaa se, pari yötä se huutaa ja kyl se sit helpottaa..

Ja TILANNE NYT :) :) :) :) :) :) :)
- Miehen sisko sai 4v sitten esikoisensa. Vielä raskausaikana vakuutti tekevänsä töitä äitiyslomallakin ja palaavansa heti äitiysloman jälkeen töihin... Vaan sitten, hormonit, mikä lie sai vallan JA:
- Nyt heillä onkin KOLME lasta itsellään!! Ooohoh!
- Kantaa lapsiaan kantoliinassa ja imettää edelleen 1-vuotiasta kuopustaan!
- On edelleen kotona, ollut jo vuosia pois työelämästä. Esikoisen äitiysloman jälkeen teki osa-aikaisena keikkatöitä, mutta lopetti ne aika nopsaan kun huomasi miten hankalaa on ja pahaksi lapselle kuulemma.

Näin se menee. Hauskaa. En ole raaskinut huomautella, mutta varmaan muistaa itsekin, miten on ajatukset muuttuneet täysin.

Jooo. Se on niin ihanaa, kun lapsettomat tietää parhaiten. Ja yhtä ihanaa on, kun viikon vanha äiti antaa "konkarille" neuvoja täydestä sydämestään - parissa yössähän sitä näitä "täydellisiä äitejä" leivotaan.

Mutta kaikki tyylillään. Myös minä olen antanut kaikkien kukkien kukkia ja kuunnellut tädeiltä ja kälyiltä kaikkea kivaa... <3 Ei ole mitään järkeä "antaa samalla mitalla takaisin", sillä se ei ole kenenkään etu.

8kk imettäminen on sairasta, sori vaan
Mikä siinä on sairasta? Huvikseen vaan suositus suomessakin on vuosi, maailmanlaajuisesti kaksi. Mitä tarjoat ravinnoksi lapselle jolle ei sopivaa korviketta löydy, lehmänmaitokaan ei käy ja kiinteistä sopii 3 ainetta? Mikä olisi sen helpompaa kuin tarjota sitä rintaa joka kulkee aina mukana? (juu, mulla nytkin roikkuu 1,5 vuotias rinnalla...)

Mutta niin se vaan on helppoa monen lapsettomana jakaa neuvoja, mutta yhtälailla ärsyttää ne lapsekkaat neuvojat joilla "tieto" on jostain kivikaudelta tai jotka luulevat tietävänsä enemmän kuin muut