hedelmistä nesteenpoistajina???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ainaki näen hedelmät terveellisinä enkä minään "turhina kaloreina" :o ananas, greippi ja mansikka on mun mielestä ainakin semmosia mitkä auttaa. Sit vihreetä teetä kannattaa kokeilla. Rauhallinen kävely laittaa nesteet kiertoon melko tehokkaasti myös. Jos ongelma on paha niin luontaistuotteissa on tehokkaita nesteenpoistaja tabletteja jotka ainakin mulla oli yhteen aikaan avuks. Mulla on toi sama nesteen keräys ongelma. Helpotti kovastikin kun vaihoin ruoanlaitossa mineraalisuolaan joka ei sisällä natriumia yhtään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 17:47 Selenicereus kirjoitti:
Kasviksista saa järjestään vitamiineja enemmän. Käy vaikka finelissä ja vertaa kummassa on esim. enemmän c-vitamiinia, appelsiinissa vai paprikassa ;)

Mun puolesta se saa sanoa mitä tahansa. Mä en puutu noihin vitamiini arvoihin. Joka tapauksessa hedelmät on terveellisiä, kysy vaikka keltä ravitsemusterapeutilta :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 09:38 yötär kirjoitti:
Mun puolesta se saa sanoa mitä tahansa. Mä en puutu noihin vitamiini arvoihin. Joka tapauksessa hedelmät on terveellisiä, kysy vaikka keltä ravitsemusterapeutilta :whistle:

Fineliä ne ravitsemusterapeutitkin käyttävät.. toki saat ottaa vitamiinisi vaikka purkista, mutta vihanneksissa vitamiineja/kuituja on monesti enemmän kuin hedelmissä. Ja etkö nimenomaan syö niitä vitamiinien vuoksi..? =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 17:29 Selenicereus kirjoitti:
\

Fineliä ne ravitsemusterapeutitkin käyttävät.. toki saat ottaa vitamiinisi vaikka purkista, mutta vihanneksissa vitamiineja/kuituja on monesti enemmän kuin hedelmissä. Ja etkö nimenomaan syö niitä vitamiinien vuoksi..? =)
vastaanpas minäki ku ap. kysymyksen tänne heitinki =) eli kiitti vinkeistä, molemmille.. ja sille etenki joka siitä mineraalisuolasta mainitti =) ja itse syön hedelmiä hyvin pitkälti ku tykkään niiden mausta ja keveydestä :) vitamiinejä en syödessäni ole ajatellut :) Hyvää joulua kaikille :xmas: :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 19:17 vieras kirjoitti:
vastaanpas minäki ku ap. kysymyksen tänne heitinki =) eli kiitti vinkeistä, molemmille.. ja sille etenki joka siitä mineraalisuolasta mainitti =) ja itse syön hedelmiä hyvin pitkälti ku tykkään niiden mausta ja keveydestä :) vitamiinejä en syödessäni ole ajatellut :) Hyvää joulua kaikille :xmas: :wave:

Joo, meni tossa välissä jo vähän aiheen vierestä ;) Mun mielestä paras keino turvotuksen poistamiseen on nesteen juominen. Pissalla kun ravaa, niin tietää ett nesteet poistuu.. hedelmiä en käyttäisi siihen vaan pitäisin ne ihan "nautintoaineina" kuten sanotkin =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 17:29 Selenicereus kirjoitti:
\

Ok, mä luovutan. Ei mun tietämys piisaa näin pitkälle *nostaa kädet ilmaan* Mutta anna mun kuitenki pitää se uskoni että hedelmät on terveellisiä ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2005 klo 22:27 yötär kirjoitti:
Ok, mä luovutan. Ei mun tietämys piisaa näin pitkälle *nostaa kädet ilmaan* Mutta anna mun kuitenki pitää se uskoni että hedelmät on terveellisiä ;)

Juu, ei ne hedelmät h*lvetistä ole =)

"Hedelmien sisältämä sokeri on kutakuinkin puoliksi fruktoosia, joka ei imeydy suoraan vereen, ja puoliksi glukoosia, joka imeytyy sellaisenaan. Juuri samoja sokereita on makeisissa", Wolever selostaa. "Näillä sokereilla on elimistössä sama vaikutus, saadaan ne sitten makeisista tai hedelmistä, mutta hedelmät sisältävät lisäksi vitamiineja, kivennäisaineita ja kuituja, joita makeisissa ei ole."

Hedelmien terveellisyys ei siis perustu niinkään hiilihydraattien ominaisuuksiin kuin siihen, että niistä saadaan lisäksi muuta ravinnollista hyötyä.

Koko artikkeli: http://www2.valitutpalat.fi/p322258.html
Mun mielestä asiallinen juttu, ei mitään vouhottamista suuntaan eikä toiseen.

Yhteistyössä