HCG verestä peräkkäisinä päivinä?

Hei, kysyisin kokemuksia, auttakaas jos osaatte!

Lääkäri määräsi mulle hCG:n määrityksen verestä kahtena peräkkäisenä päivänä otettavaksi. Syynä kovat vatsakivut, pieni tuhruvuoto ja raskaus niin alussa, että ultrassa ei varmaankaan näy vielä mitään. Rv:t tänään omien laskujen mukaan 4+3.

Olen kuvitellut, että näytteiden välissä pitäisi olla muutama päivä (ainakin 2), jotta hCG:n nousu voitaisiin edes havaita? Vai onko tämä ihan tavallista, että otetaan heti seuraavana päivänä kontrolli?

No, on kai siitä yhdestäkin arvosta hyötyä, jos se on ihan surkea, niin sitten on tosiaan mennyt jo kesken.
 
Jaja78 Yleensä HCG kattellaan joka toinen päivä, koska HCG tuplaantuu n. 48h välein-mutta vain ihan alkuraskaudessa, niin kuin sinulla.

Voit käydä verikokeessa lääkärin antaman ohjeen mukaan, tai sitten pitää yhden päivän väliä ja käydä sitten. =)

..tuossa sinulle vielä taulukko, josta voit katsella noita HCG arvoja..

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

..ja HUOM: Noita arvoja ei kannata enää seurailla rv6 jälkeen, eikä taulukonkaan arvoja tuijottaa "otsa kurtussa". Minulle lääkäri sanoi että heittoa puoleen ja toiseen on monesti paljon!..siitä näkee jo paljon kun käyt nuo kaksi kertaa..parhaiten näkisi jos päivä siinä väliä-lähteekö hyvin nousemaan, kertautuuko..eli jos tänään kävit, keskiviikkona uudemman kerran..vaan sie itse päätät :)

Toivon siun raskaudelle kaikkea hyvää&ihanaa aurinkoista lopputalvea!!:wave::heart:
 
Kiitos mur-mur! Just mietin, että missäs ketjussa ton taulukon näin, no siinähän se nyt on :) . Kai mun on mentävä jo hu uudestaan, kun on kerran "käsketty" ja mulla on jo sitten soittoaika ke, jota en jaksaisi vaihtaa... Toivottavasti arvo olisi hyvä. Ajattelin vaan, että jos nousua ei juurikaan ole, niin saanko sitten liian hätäisen km-dg:n? Haluan kyllä siinä tapauksessa vielä yhden mittauksen myöhemmin.
 
Kyllä siinä vielä katellaan ja ultrataan, älä hätäänny :) ja voit pyydellä lääkäriltä uuden lähetteen HCG määritykseen. Jos arvo on alhainen vielä tiistaina, voisit käydä seuraavan kerran vaikkapa sitten torstaina.

Paljon tarraa&liimaa lähetän täältä!!!!:) :heart::heart::heart:
 
..tuollapa samaiselta sivustolta lisää..vastaava kuin Metkun taulukko mutta tuonne on laiteltu myös nuo keskimääräiset hcg arvot ja mitä esim. milläkin viikoilla kohdussa näkyy.:heart:

http://babymed.com/faq/Content.aspx?14374
 
Iso kiitos molemmille =) :flower: ! Mielenkiintoiset noi babymed:in sivut, kunhan saan ne arvot tietooni, niin pääsen vertailemaan. Mä tiedän ovulaation ajankohdan +/- 1 päivän tarkkuudella, niin tuosta on iso apu!
 
Tulin kertomaan tulokset jos jotakuta kiinnostaa tai jos tästä ketjusta on myöhemmin jollekin apua :)

Eli siis tk otti hCG:n ma ja ti, mutta lääkäri oli tilannut jotenkin vääränlaisen määrityksen, niin että tänään perjantaina tiistain arvoa ei edelleenkään ole valmiina ja maanantainenkin valmistui vasta eilen. Eilen kävin kuitenkin vielä kipujen taas yllyttyä naistenpolilla, jossa otettiin tuo hCG pikatestinä (eli on jo valmis) sekä ultrattiin.

Tulokset ovat toivoa antavia: hCG oli ma 154 ja to 1088, eli tuohon babymedin taulukkoon verrattuna mahtuvat haarukkaan ja laskuriin syötettynä ovat jopa yli keskikäyrän (jos oletan ma olleen dpo 16) tai sitten ensimmäinen arvo keskikäyrällä ja toinen yli keskikäyrän (jos oletan ma olleen dpo 17).

Kipujen ja (jo loppuneen) tuhruvuodon syyksi ultran tehnyt naistenpolin lääkäri arveli munasarjakystaa ja sen puhkeamista ja vuotamista vatsaonteloon. Raskaus vaikuttaa vahvasti kohdunsisäiseltä ja reilusti noussut hCG antaa myös toivoa normaalista raskaudesta, kohdunulkoisessa nousisi kuulemma tyypillisesti hitaammin. Eli mikään ei ole vielä varmaa, mutta toivoa on =) ! Ma vielä polille kontrolliin, silloin olen taas viisaampi.
 

Yhteistyössä