hcg eritys alkuraskaudessa- taulukko!

mymosa
jos tuota beta taulukkoa osasin oikein katsoa niin menis aika yksiin sen kanssa mitä olen itse miettinyt.. eli kun sain 13-14.1 roskisviivat r-testiin, eli ovatkin näyttäneet ovista, sillon tuo dpo21 menis hcg arvon kanssa lähekkäin..
 
Tyhmänä kysyn, että mitenhän tuo menee, jos on todella pitkä kierto? Voiko se olla niin, että hedelmöityksestä 1 viikko ja silti kuudennella viikolla raskaana :D. Mitataanko neuvolassa rutiinisti tuota hcg:tä, vai oletetaanko raskauden kesto kuukautisten perusteella? Itse en tajunnut tuosta hcg:stä kysellä ekassa raskaudessa, eikä neuvolakortissakaan siitä mitään sanota. Selviäähän tuo raskauden kesto ja lapsen ikä toisaalta sitten ultrassa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Miiu86
mymosa
Yleensähän se menee 28pvän kierron mukaan noi kaikki.. ja neuvolassakin laskevat sen mukaan jos ei sano muuta. Mutta hcg:tä ei mitata automaattisesti, siihen tarvii lähetteen. Mullakaan ei voi laskee edellisten kuukautisten perusteella, kun olivat 19.12 :D oisin jo sen mukaan rv7 ja ei voi pitää paikkaansa.
 
Mulla ihan sama. Kierron pituudesta ei olekaan enää imetyksen jälkeen tietoa ja oviksenkin veikkasin ihan väärin, kun digi näyttikin *Raskaana 1-2 viikkoa*, vaikka pitäisi olla jo enemmän. Pääseepähän ultraan aikasemmin, jos lasketaan tuosta viimeisistä menkoista :D
 
JOS olen raskaana, niin mulla olisi nyt 5+0 menossa, jos kuukautisten mukaan lasketaan...

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000


Eli periaatteessa hormonipitoisuus veressä voisi olla vielä niin matala, ettei näy kunnolla näy 25mlU/ml testissä. Ihan tyhmää kyllä jahkailla tämän asian kans... Uusi testi ens viikolla ja raskauteen uskon vasta, kun näen. Hermoilua ja sekoilua sitä testiä odotellessa...
 
Hei, itse käytin tätä "kurvaa", jos teillä on tiedossa tarkka ovulaatio/punktiopäivä ja pari labrassa mitattua arvoa, voitte tästä katsoa nouseeko hcg normaalisti. Niillä yksittäisillä arvoillahan ei ole merkitystä, yhdellä nousee omalla käyrällä, toisella erillä, molemmat ovat todennäköisesti normaaleja, vaikka ero olisi satoja/tuhansia yksikköjä, se on niin yksilöllistä.

HCG Calculator and hCG Level Tool | BabyMed.com
 

Yhteistyössä