Hcg-arvot ja alkuraskaus

• Viestiketjun aloittaja "marsu"
  • Ensimmäinen viesti
"marsu"
Kyselisin Hcg arvoista alkuraskauden aikana.
Ivf tehty 19.10 ja kaksi alkiota 8 ja 9 soluiset hyvälaatuiset alkiot siirretty 22.10. Raskaustesti oli testipäivänä selkeästi plussalla 16 pv siirrosta ja maanantaina 8.11 otettu hcg 174. Lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että arvo liian alhainen ja odotetaan keskenmenoa. Käski lopettamaan tukilääkityksen, Lugesteron 200mg 1x3. Jotenka epätoivoisena tartun oljenkorsiin ja hienänpätkiin. Voisiko raskaus silti jatkua noin pienellä arvolla? Kunkin raskausoireita vielä, rinnat hellemmät kuin eilen, muita oireita ei olekkaan ollut koko aikana.
Kiitos etukäteen vastauksista!
-marsu-

Tuossapa normaalin raskauden hcg arvoja dpo18
dpo18. HCG level, Keskimääräinen arvo-> 292 mIU/ml. Range: arvot pienimmästä suurimpaan-> 70-758 mIU/ml.

marsu
vielä en aivan luovuttaisi..:)
Seurataanhan sinun hcg:tä vielä?
..tuo toinen hcg arvo kertoisi jo paljon enemmän raskauden onnistumisesta - ainakin näin alkuunsa.

..EN siis ole ammattilainen/lääkäri, mutta minusta tuon perusteella vielä olisi hieman toivoa..
Hcg arvo ei ole kovin korkea..mutta ei siis aivan siellä taulukon/arvon alapäässäkään.

Sinulle on kuitenkin siirretty 2 alkiota..olisiko lääkäri perustanut arvionsa siihen, että kaksoisraskauksissa hcg nousee korkeammalle?

Tarrasukkasia&vaaviliimaa!!:heart:

Viimeksi muokattu:
Tuossapa vielä taulukko Perhesuunnittelun kotisivuilta.

Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko ............................3 viikkoa........................0-5
2 viikkoa...........................4 viikkoa.....................3-426
3 viikkoa...........................5 viikkoa..................18-7340
4 viikkoa...........................6 viikkoa.............1080-56500
5-6 viikkoa.....................7-8 viikkoa...........7650-229000
6-9 viikkoa...................8-11 viikkoa .........25700-288000
8-11 viikkoa................10-13 viikkoa..........13000-253000
17-24 viikkoa ...............2. kolmannes............4060-65400
>25 viikkoa..................3. kolmannes...........3640-117000

Hei "marsu"!

Kiitos kysymyksestäsi.

IVF hoidossahan nuo hcg-arvot lasketaan siis alkion siirron mukaan, ei viimeisistä kuukautisista. Tuo sinun hcg arvosi tosin on hieman alakantiin viitearvoihin nähden, mutta kuten edellinen kirjoittajakin jo mainitsi, kannattaisi arvoa vielä seurata, ja ehkä näin onkin jo tehty. Toisinaan alkuraskaudessa hcg nousee vain hitaammin, mitä voi ehkä kertoa vähän myöhäisemmästä kiinnittymisestä tms. Joten kannattaa vielä toivoa ja käydä kontrolloimassa arvo uudelleen.
Siitäkin huolimatta, että arvo ei nousisi, kannattaa sen laskuakin normaalitasolle seurata.
Toivotaan kovasti positiivista onnea matkaan!

"marsu"
Kiitos vastauksista Felicitakselle ja mur-murille!
Vuotoa alkoikin eilen tulemaan mikä tosin vielä vähäistä... :(
Klinikan puolesta ei ole seurantaa, mutta tk-omalääkäri laittoi lähetteen ja menen hcg kokeeseen viikon päästä uudelleen.
Nyt pitää vaan toivoa ja uskoa että tämä ei nyt olisi tässä!
Lugesteronin käyttöä olen vaan tässä vielä pohtinut jatkaakko vaiko eikö? Kun klinikan ohje oli lopettaa. Joten olen omatoimisesti vielä jatkanut lääkitystä.
Yritettävä vaan olla itsekkin positiivisella mielellä. Peukut pystyyn! :)

-marsu-

ICSI-raskaus
Mulla oli plussan tuottaneen alkionsiirron jälkeen 14 vrk hedelmöittymisestä (punktiosta) eli vajaa 2 vko alkionsiirrosta hcg 128 eikä sitä edes kyseenalaistettu, vaikka hieman alhaiseksi todettiinkin. Luget jatkui plussa-suunnitelman mukaisesti ja nyt mennään jo viimeisellä raskauskolmanneksella! Joten älä vielä vaivu epätoivoon! Itsekin olisin jatkanut Lugeja omatoimisesti tuossa tilanteessa... Peukkuja pitelen sinulle!!! bd

marsu kovasti toivon, että Ei olisi sitä ikävämpää - keskeytynyt..

Kovasti plussasätehiä laitan tulemaan&voimasia!!:heart:

Ps. Noista Lugejen käytöstä ei ole varmaan haittaakaan:)

Viimeksi muokattu:
"MAM2"
Mulla samanlainen tilanne kuin marsulla. HCG oli rv 4+6 eli pp18 414 ja se oli alle viitearvon. Lääkäri kyllä antoi kovasti toivoa koska kyseessä on PAS raskaus, eli voi nousta arvot hitaammin, mutta eilen alkoi tiputtelu ja tänään voimakkaampaa ruskeeta vuotoa.Kävin uudelleen verikokeessa ja huomenna tulokset, mutta itse en usko sieltä enää eloa löytyvän. Lääkitystä jatkan huomiseen asti.

"marsu"
Kiitos tsemppauksesta, se on tarpeen!
Voi kun mullakin kävisi niin onnellisesti että pääsisin niin viimeiselle raskaus kolmannekselle! Onnea loppuraskauteen! :)
mur-mur: Kiitos! :) niitä tarvitaan!
MAM2: Mullakin ruskeaa vuotoa ja tuntuu että vauhti kiihtyy... :( Jospas se olisi vain se toinen alkio. Onko sulla kipuja tai kramppeja tai mitään? Mulla ei mitään tuntemuksia kuin rinnat tosi hellät. Mulla oli samainen tilanne 5 vuotta sitten ja keskenhän se meni... Eikä sen jälkeen raskaus alkanut hoidoilla eikä ilman... Tää oli viimeinen ivf. 2 alkiota jäi pakkaseen, mutta olen kovin epäileväinen pakastealkio siirron suhteen. Mulla vaikea endo, joka tosin leikattu viime huhtikuussa ja puhtaaksi kuulemma paikat sai.
En viitsinyt päivä lugea laittaa, kun ajattelin että pysyy se siellä jos on pysyäkseen, ja kun kerta vuoteleekin.
Seuraillaan miten eukon käy!
Kiitti tuesta! :)
-marsu-

Marsu: Mulla on kuukautismaisia kipuja, välillä voimakkaampana välillä lievempänä. Kirkasta verta ei ole vielä tullut, mutta punaista kuitenkin. Uusinta verikokeen tulokset saivat minut hermoromahduksen partaalle..hcg oli noussut ja oli torstaina 1191. No, klinikalta eivät antaneet lupaa lopettaa lääkitystä vaan määräsivät käynnin päivystävälle gynelle. Siellä ultrassa ei näkynyt mitään....ja otettiin uusi hcg arvo, jonka tulokset saan maanantaina. Tää on yhtä tuskaa...itse epäilen että lääkitys pitää vaan kunnon vuodon poissa, mutta muuten on mennyt kesken. Testin tein äsken, mutta aika vahvaa viivaa vielä näytti, joten en ainakaan ennen maanantaita uskalla lääkitystä lopettaa. Toivon vaan ettei kohdunulkoinen.

"marsu"
Niinpä siinä sitten kävi että keskenmeno tuli. Päivystyksessä istuin tämän illan kipujen ja vuodon kanssa ja tyhjä kohtu löytyi. Kohdunulkopuolistakin epäili, mutta lääkäri juuri soitti hcg vastauksen ja se oli 10. Joten saapahan huokaista että se oli nyt siinä sitten. Harmtittaa ja itkettää, mutta näin taas kävi...
Toiset tekee vauvoja me enkeitä.
Tsemppiä Mam2! Toivottavasti kääntyy osaltasi hyväksi! :) Ja todellakin toivon ettei ole kohdunulkoinen.

Yhteistyössä