hävettää soittaa töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ja ilmoittaa etten tule huomenna,mulla vähän jäseniä ja päätä särkee,mutta kuumetta on 38 astetta.tuntuu että päivä mennyt nukkuessa.pitäisi varmaan töihin ilmoittaa etten tule pariin päivään.hävettää soittaa kun olin viime viikolla lasten takia pois kun olivat vatsataudissa.muutama työkaveri aina huomauttelee kun joutuvat olemaan niin tiukoilla töissä kun pienten lasten äidit koko ajan pois joko lapset sairastaa tai sitten on neuvoloita ym menoa.ovat unohtaneet että joskus itse olleet samassa tilanteessa.miten muitten työpaikoilla suhtaudutaan?

Minä sain kautta rantain kuulla, että minun lapseni eivät vaan VOI olla koko ajan sairaina kun viimeksi oltiin kaikki kipeinä. Olen kuulema valehdellut lasten sairastelut.(jep, huvikseenhan minä koululaisenkin koulusta otan 'lomalle') :/
Olipa kiva mennä takaisin töihin ja tehdä näiden ihmisten kanssa vielä töitäkin.

tuo on todella tuttu tunne meillä poika sairasti aina keväisin tosi usein sillon kun olin töissä eikä siellä juuri ymmärrystä annettu TODELLA ÄRSYTTÄVÄÄ...Joten tartu rohkeasti vain luuriin ja sanot että nyt on semmonen juttu että MINÄ OLEN SAIRAS tulen kun paranen noin tein kerran itsekkin kun iski armoton kuume ja olin juuri ollut pojan kanssa kotona. :hug:
Se on kumma kun meitä pienten lasten äitejä ei oikeen ymmäretä aina ei ole sitä isovanhempaa joka voisi heitä katsoa kun ovat kipeitä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla vähän jäseniä ja päätä särkee
:D Miullakin vaan neljä mut onneks ei koske päätä.......

Mut asiaan,jätä niitten muutamien työkaverien kommentit ihan omaan arvoonsa.Luultavasti heilläkin joskus ollu/tulee olemaan poissaoloja millon mistäkin syystä mitä sinä tai jokuu muu sitten paikkailee ja on sen takia "tiukoilla".Eikä kipeenä tarvitse tehä töitä,yksityisyrittäjät tietty eri asia,ja en itekkään laittaisi omaa lastani kipeenä hoitoon.Pikaista paranemista! :flower:

Mä en ole kovin paljon ollut pois lasten takia töistä, joten en ole siitä moitteita kuullut, mutten kyllä kiitostakaan saanut... nykyinen pomo ei vaan ikinä kysy multa, voisinko tehdä ylitöitä, koska mulla on lapsia ja sen mielestä on ilmeisesti ok antaa automaattisesti ne tunnit lapsettomille nuorille... Edellisen pomon aikana joustin kyllä useinkin ja tein useinkin tunnin pari ylimäärästä.

Ihan on samanlaista minullakin. Työkaverini ovat siinä iässä,että lapset ovat jo aikuisia,kun taas minulla on pienet lapset.
Ovat jotenkin kateellisia,kun saan olla pois töistä hoitamassa sairasta lasta. Mutta olkoon vaan,äidin paikka on kotona silloin kun lapsi on sairas!! Ja sillekkään ei voi mitään kun itse sairastuu vielä siihen jatkoksi.
Tuntuu tosiaan,että eivät enää muista aikaa,kun omat lapsensa olivat pieniä.Aluksi pahoitin mieleni typeristä kommenteista,mutta enää en jaksa välittää mitä työkaverit puhuvat. Joten rohkeasti vaan soitto töihin ja ilmoitus,että olet saikulla!

Tuo on kyllä ärsyttävää, kun ei voi "hyvällä mielellä" olla sairaana, vaan pitää vielä miettiä miten kehtaa töihin ilmoittaa olevansa kipeä... Mulla on ihan sama juttu ja jos ilmoitan esim. että lapsi 1v on kuumeessa niin vähintään työnantaja kysyy, että eikö kumpikaan mummo voisi sitä hoitaa? :kieh: Tai jos olen itse kipeä niin tulee viestiä, että me ei kyllä nyt saada sijaista, että etkö tosiaan pysty töitä tekemään, jos vaikka ottaisit useamman panadolin.... :headwall:

Minä olen jo 2 vkoa käyny panadolin ja migreenilääkeiden voimin töissä.pakko.koska kukaan ei tee töitäni ja jos en mene se tietää sitä että työt kasaantuu ja se tarkoittaa sitä että sitten kun palaan saisin tehdä 24h töitä.

kerran eräs työkaveri sanoi kun menin töihin että aamulla soi puhelin niin ajattelin että soitat taas että,et tule töihin.eikö miehesi voi olla kotona lasten kanssa,kannattaisko jäädä kokonaan pois töistä kun suurimman ajan kuukaudesta olet kuitenkin pois ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Toinen vieras:
Ihan on samanlaista minullakin. Työkaverini ovat siinä iässä,että lapset ovat jo aikuisia,kun taas minulla on pienet lapset.
Ovat jotenkin kateellisia,kun saan olla pois töistä hoitamassa sairasta lasta. Mutta olkoon vaan,äidin paikka on kotona silloin kun lapsi on sairas!! Ja sillekkään ei voi mitään kun itse sairastuu vielä siihen jatkoksi.
Tuntuu tosiaan,että eivät enää muista aikaa,kun omat lapsensa olivat pieniä.Aluksi pahoitin mieleni typeristä kommenteista,mutta enää en jaksa välittää mitä työkaverit puhuvat. Joten rohkeasti vaan soitto töihin ja ilmoitus,että olet saikulla!

Mutta on se ärsyttävää kun ei mitään voi suunnitella, saa aina varautua ettei ole taas kuitenkaan töissä.
Mun työpari ei ole varmaan koskaan täyttä viikkoa töissä, joskus pikkasen nyppii. eikö isäkin joskus voisi hoitaa tai kuka hyvään kun ei edes niin pienet lapset. Onneksi ensi vuonna vanhempi lapsi jo kymmenen niin loppuu edes siitä oikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap vieras:
kerran eräs työkaveri sanoi kun menin töihin että aamulla soi puhelin niin ajattelin että soitat taas että,et tule töihin.eikö miehesi voi olla kotona lasten kanssa,kannattaisko jäädä kokonaan pois töistä kun suurimman ajan kuukaudesta olet kuitenkin pois ym.
Mulla sano pomo, kun olin eka kertaa 1vuotiaan takia pois töistä, että kannattaako miettiä, että pystytkö tekemään töitä ollenkaan jos lapsi pian sattuu useinkin sairastelemaan... :kieh: Työkkäriinkin varmaan kelpais selitykseks, että mun piti sanoa itseni irti, kun työnantaja sanoi, ettei saa tehdä töitä kun mulla on lapsi ja jos se sattuu vaikka joskus sairastelemaan :kieh: :headwall:
Tosi rasittavaa tuollainen ymmärtämättömyys!

Kieltämättä ihmisillä on aika erilaisia kynnyksiä milloin voi jäädä pois töistä.

Täällä palstalla on sellainen, että aina kun vaan on vähänkin jotain kellään niin heti vaan pois töistä ja hakemaan lapsia päiväkodista ja koulusta kiireen vilkkaa alta aikayksikön, että ei voi töissä olla niin pirun tärkeätä. Että pitää olla monta päivää pois jos on tullut yksi oksennus, se on automaattisesti mahatauti. Tms.

Kun on poissa vain silloin, kun on pakko, niin ei tule jälkipuheita eikä tarvi itse kantaa huonoa omatuntoa.

Kieltämättä ihmisillä on aika erilaisia kynnyksiä milloin voi jäädä pois töistä.

Täällä palstalla on sellainen, että aina kun vaan on vähänkin jotain kellään niin heti vaan pois töistä ja hakemaan lapsia päiväkodista ja koulusta kiireen vilkkaa alta aikayksikön, että ei voi töissä olla niin pirun tärkeätä. Että pitää olla monta päivää pois jos on tullut yksi oksennus, se on automaattisesti mahatauti. Tms.

Kun on poissa vain silloin, kun on pakko, niin ei tule jälkipuheita eikä tarvi itse kantaa huonoa omatuntoa.

Oikeassa olet

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:

Oikeassa olet

Ööh,jos mulle tulee töihin soitto päiväkodista että likka on kipeä ja se pitää hakea pois,niin mitä mun pitäis tehdä!??

Alkuperäinen kirjoittaja sicksickill:
hoitaako teillä isät lainkaan sairasta lasta??

Minä olen vielä hetken hoitovapaalla, mutta kun palaan töihin, niin luultavasti minä olen se, joka sairaiden lasten kanssa jää kotiin, eikä mies. Miehen työ on kiireistä ja projekteissa on tiukat aikataulut. Kukaan muu ei hänen hommiaan tee, koska kaikilla on niin paljon omiakin, joten kovin usein ei voi olla pois. Nyt tällä viikolla mies oli kipeä ja joutui olemaan to-pe poissa töistä, mutta nyt oli sitten koko viikonlopun tekemässä hommia, koska maanantaina pitää työ olla valmis. Muutenkin tekee jatkuvasti ylitöitä ja kiire on koko ajan. Kun työn luonne on tälläinen, niin luultavasti se olen sitten minä, joka jään töistä pois lasten takia. Mun työ sen paremmin sallii.

Minulla kanssa samanlainen tilanne mutta pitäisi vain ilmoittaa etten tule viikkoon...Mieli ja keho eivät ole palautuneet maanantaina koetusta keskenmenosta joten huomenna pakko hakea lisää sairaslomaa :(

ymmärrän kyllä työnantajan ja työkavereitten kannan jos jatkuvasti ollaan pois. jos lapsi on koko ajan sairas niin silloin kannattaisi jo selvittää syy miksi.

Mun lapsellani on astma. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että jokainen flunssa jatkuu normaalia pitempään ja lapsi on tukkoinen ja yskii. Hän on vielä vähän aikaa kotihoidossa, mutta voin vain kuvitella miten paljon hän alkaa sairastella, kun menee muutaman kuukauden päästä hoitoon. Ikävää se on tietysti myös työnantajan kannalta, mutta minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja sicksickill:
hoitaako teillä isät lainkaan sairasta lasta??

hoitaa silloin kun pystyy,yleensä olemme vuorotellen kotona.soitin töihin ja oli ymmärtäväinen työkaveri puhelimessa.kertoi että ole jo kolmas joka ilmoitti sairastuneensa.haen yleensä sairasloma todistuksen ettei tule epäselvyyttä.

Yhteistyössä