Kun lapsi aloittaa päiväkodissa ja on jatkuvasti kipeä, kuka häntä hoitaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
pari viikkoa tarhassa ja viime viikko meni sairaslomalla sekä minä että mies oltiin vuorottelin. no, nyt toisella valuu nenästä ja toinen yskii ku viimeistä päivää, huomenna on kuitenkin mentävä töihin, mä oon työharjoittelussa ja kolmesta päivästä viime viikolla paikalla olin 1, nolottaa ja hävettää soittaa aamulla ja va tylysti ilmoittaa etten pääse. lapsethan on aika usein kipeänä kun aloittavat päiväkodin ja nyt kun lapsia on kaks niin meillä sitt ollaan varmaan ihan jatkuvasti kipeänä. mitä te ootte keksinneet tähän?, eihän jatkuvasti voi olla pois töistä?

Noh, meillä on työpaikan puolesta mahdollisuus saada ilmaiseksi hoitaja kotiin. Esimieheltä kuittaus, ja HR välittää sitten hoitajan.

Meillä on ollut pari viikkoa aivan ihana vanhempi rouva hoitamassa kahta lasta, kun olivat molemmat vesirokossa. Tietysti ensisijaisesti ollaan itse jompi kumpi kotona, mutta kovin pitkää aikaa ei kummallakaan ole mahdollisuutta olla. Esimiesasemassa molemmat.

Meillä ei sairasteta paljon, oikeastaan hyvin harvoin. Olen yhden kerran ollu (6vuoden aikana) sairaslomalla kun lapsi on ollu kipeänä ja silloinki me oltiin kaikki korkeassa kuumeessa eikä hirveästi ole muistikuvia siltä ajalta. Nukuttiin kaikki oikeastaan koko ajan.

Mies on ollut päivän tai 2 pois lasten sairastelun takia.

Meillä ei sairasteta paljon, oikeastaan hyvin harvoin. Olen yhden kerran ollu (6vuoden aikana) sairaslomalla kun lapsi on ollu kipeänä ja silloinki me oltiin kaikki korkeassa kuumeessa eikä hirveästi ole muistikuvia siltä ajalta. Nukuttiin kaikki oikeastaan koko ajan.

Mies on ollut päivän tai 2 pois lasten sairastelun takia.

Ja siis emme ole miehen kans kovia sairasteleen ja sairaat lapset hoidamme itse.

Muistathan antaa ap lapselle maitohappobakteereja ja pestä kaikkien kädet kotiin tullessa?

Meillä sairastelut on vähentyneet kun lapset on kasvanu ja olleet kauemmin päiväkodissa.0 Vanhemmat ja mummi on meillä hoitanu kipeitä lapsia.

meillä ollaan vuorotellen kotona vaikka miehen töissä ei sitä hyvällä katota.harvoin isvanhemat.mulle alettu töissä vihjaamaan kun lapset alle 3v et saan kodinhoidontukea et kannattaa jäädä itse hoitaan lapsia.

Viime keväänä (helmi-huhti) oli tasan yksi kokonainen viikko ku olin töissä ja neiti hoidossa. Käytii läpi rs-virukset, vesirokko, neljä korvatulehdusta ja ties miten monta yö-päivystyksessä-ku-lapsi-ei-saa-henkeä. Olin aika poikki jo sairasteluista että eipä paljon kiinnostanut mitä mieltä ollaan töissä. Tosin olen päivähoidossa töissä, et eipä siellä mitään asiasta mutistukaan. ;)

vuorotellen miehen kanssa. Ei ole sukulaisia lähellä. Tosin meillä ei hirveästi ole lapset sairastelleet. Mitä nyt korvatulehdukset ja vesirokot. Nyt kun olen kotona nuorimman kanssa niin vielä vähemmän. Yksi on eskarissa ja toinen on ekaluokalla, mutta vielä eivät ole ainakaan sairastuneet.

[QUOTE="Vieras";27062017]Silloin mummut, papat, kummit, tädit, sedät, serkut tulevat apuun.
Pyydä vain rohkeesti.[/QUOTE]
Kaikilla ei valitettavasti ole isovanhempien tai muiden hoitoapua tarjolla. Isovanhemmat jo vanhoja ja sairaita, asuvat kaukana jne. Vanhempien hoidettava itse joka tilanteessa.

Mä olin pois töistä, jos lapset oli sairaana. Isovanhemmat, sisko, kummit ja kaverit olivat töissä eivätkä he olisi saaneet vapaata mun lasteni hoitamista varten. Siihen aikaan ei saanut vapaata edes etävanhempi. Olihan se aika noloa olla usein pois töistä, mutta eipä niitä lapsia voinut yksinkään kotiin jättää.

Tää oli se syy, miksi mä jäin kotiin, vaikka nuorinkin on jo "iso". Meillä lapset sairastaa todella paljon. Viime keväänäkin oli sellaisia kuukaisia, kun sai yhden käden sormilla laskea, että montako päivää oli mm. koululaiset koulussa. En vaan pysty käymään töissä, kun tiedän, että koko aika pitäis olla pois. Sitten kun joskus tää helpottaa, niin siinä kohtaa mä menen työelämään. Meillä myös pitkäaiakissairauksia, jotka tietty tuo oman jutun näihin perusflunssiinkin...

Tämäkin osoittaa että päiväkodit ovat aikamoisia tautipesiä. Eikä siellä mikään vastustuskyky parane, koska ne, ketkä ovat herkkiä sairastumaan, sairastelevat koko "päiväkotiuransa" ajan. Hygieniataso ei vastaa ollenkaan sitä, mikä se oli silloin kun päiväkodeissa oli erikseen henkilöitä, jotka vastasivat siisteydestä.

Yhteistyössä