Hävettää olla tällainen nobody! (fb:sta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noboody
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noboody

Vieras
Mulla on 50 feisbukkikaveria. Kun mulla on synttärit, saan 5 onnittelua seinälle. Kun lapsi syntyy ja laitan kuva+ilmoitukse, onnittelee/tykkää 8 ihmistä.

Kiva saada onnitteluja, mutta tulee vaan mieleen, että mitähän minusta mietitään, kun on noin vähän huomiota.

Kuinka monelta ihmiseltä saat onnitteluja muita viestintäkanavia pitkin? Jos mua onnittelisi 5 läheistä tuttua syntymäpäivistä mitä kautta tahansa olisin tosi tyytyväinen.

Vaikuttaa vaan siltä että sutkin on aivopesty siihen sakkiin joille ainoastaan facebook huomio on tavoittelemisen arvoista.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Mulla on yks kaveri sielä :D
Ja seki on tytär. Tosin vasta hetki sitte liityinkin sinne, mutta ei oikeesti edes kiinnosta. Kivan pelin löysin sieltä mutta pelaaminen vaan on hidasta ku ei oo kavereita.

Mitä ihmettä?

Ihan sama se on kuinka monta syntymäpäiväonnittelua on. Suurinosa onnitteluista on vaan "kirjotanpa nyt kaksi lausetta, jotka eivät merkitse minulle mitään, mutta kun täytyy koska facebookissa se on tapa" (Tietty läheisillä ystävillä eri asia. mutta kuitenkin.) Mieti kuinka monta onnittelua saisit oikeassa elämässä? Hyvä jos mä saan ees 5... :D Facessa eri juttu, koska tullut otettua liikaa kavereita.

[QUOTE="vieras";26650905]Kuinka monelta ihmiseltä saat onnitteluja muita viestintäkanavia pitkin? Jos mua onnittelisi 5 läheistä tuttua syntymäpäivistä mitä kautta tahansa olisin tosi tyytyväinen.

Vaikuttaa vaan siltä että sutkin on aivopesty siihen sakkiin joille ainoastaan facebook huomio on tavoittelemisen arvoista.[/QUOTE]

Ehkä 2 suullista/puhelinsoittoa, mies ja isä. 1 kortti, ystävä.

Ei ole aivopesty, mutta kun muita onnittelee 20-50 ihmistä, niin mietin vain miltä se näyttää. Eli todella turha ja pinnallinen aloitus, anteeksi kovasti.

Oon mielelläni "nobody".Mulla ei varmaan ihan 50 kaveriakaan. Mutta ainakin tunnen ne oikeasti. Mulle ei myöskään tapahdu mitään kiinnostavaa ja koskaan ei ole ollut kuin ne samat 2-5 läheistä ystävää. Ei ole ollut erikoisemmin juhlia meillä, joskus kaipasin että olisi ollut edes polttarit tms. Olen hieman erakko luonne myös. Kuitenkin olen kiinnostunut ihmisistä ja seuraan kaikkea.

Mulla on yks kaveri sielä :D
Ja seki on tytär. Tosin vasta hetki sitte liityinkin sinne, mutta ei oikeesti edes kiinnosta. Kivan pelin löysin sieltä mutta pelaaminen vaan on hidasta ku ei oo kavereita.

Vain yksi kaveri feisbuukissa? Psykiatrille siitä! ;)

Ap: mulla on kans noin 50 kaveria (suurin osa sukulaisia, muuten) ja synttärionnitteluja tulee parilta kamulta. (Oiskohan se sitteki minä, jonka pitäisi mennä päälääkärille, kun oon niin epäsuosittu? ;))

[QUOTE="hups";26650974]Vain yksi kaveri feisbuukissa? Psykiatrille siitä! ;)

Ap: mulla on kans noin 50 kaveria (suurin osa sukulaisia, muuten) ja synttärionnitteluja tulee parilta kamulta. (Oiskohan se sitteki minä, jonka pitäisi mennä päälääkärille, kun oon niin epäsuosittu? ;))[/QUOTE]

No joo, älkää nyt niin siihen synttärionnitteluun juuttuko.. Mutta kun mulle syntyi lapsi, laitoin kauniin, taidokkaasti otetun kuvan hänestä ja kuvan alle kirjoitin, että tytär syntynyt, niin 8 onnittelua.. Odotin hieman vähemmän laimeaa reaktiota, kun tuntuu että fb:ssa noista onnitellaan niin laajalti.

Ja siis ei sillä ole suurta merkitystä, tämä ei ole suurin ongelmani, ja olen kiitollinen kaikista onnitteluista ja muistamisista, mutta silti.

Ja juu, itse kommentoin ahkerasti muille.

Minulla on itselläni facebook-kavereina ihmisiä, joiden elämä ei kiinnosta minua pätkääkään, eikä minunkaan elämäni luultavasti heitä. Ihan aluksi pistin uteliaisuuttani muutaman kaveripyynnön tuollaisille "ystäville", mutta 90 % niistä on tullut heidän puoleltaa, enkä ole kehdannut kieltäytyä. Pistelen sitten peukkuja ja onnitteluja ja joskus jonkun kommentinkin vaikuttaakseni edes kohteliaalta, jos ei muuta. Oikeasti kommunikoin jonkun 5 henkilön kanssa eli n. 10 %:n. Semmoista se facebook-elämä monella on, enkä häpeä sitä yhtään.

Ehkä joku onnistuu olemaan järjettömän kiinnostava tekemisissään ja sanomisissaan facebookissa, mutta uskon että sellaisilla ihmisillä on yhtä paljon kavereita myös tosielämässä, tuskin muuten osaisivat olla niin kiinnostavia facebookissa.

[QUOTE="a p";26651049]No joo, älkää nyt niin siihen synttärionnitteluun juuttuko.. Mutta kun mulle syntyi lapsi, laitoin kauniin, taidokkaasti otetun kuvan hänestä ja kuvan alle kirjoitin, että tytär syntynyt, niin 8 onnittelua.. Odotin hieman vähemmän laimeaa reaktiota, kun tuntuu että fb:ssa noista onnitellaan niin laajalti. [/QUOTE]

Tuo kuulostaa kyllä aika ikävältä. Voisiko olla, että monet sinun facebook-kavereistaan on piilottanut sinun profiilisi eli eivät edes näe mitään sinun päivityksistäsi? Minä en tiedä noista, että jos piilottan toisen profflin, niin näkeekö toinen silti minun profiilini, jos en ole laittanut rajoituksia tilapäivityksilleni?

Jos sulla on 50 fb-kaveria, niin eihan se ole ihmekaan jos tyyliin 10 heista onnittelee. Mulla on 500 fb-kaveria, joista 100 onnittelee. Sama sinansa. En itsekaan todellakaan joka paiva katso, etta kenellas tanaan on synttarit. Jos vahingossa huomaan, niin onnittelen, yleensa. Eka kommentoi laheskaan jokaista ihanaa kuvaa, jonka kavereiden sivuilla tulee vastaan.

Yhteistyössä