Havaintoni Jotain rajaa -tapahtuman vastamielenosoituksesta; "suvikset".

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja siis minun pointtini oli, ettei pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon sovi sellainen käytäntö, että nuori ihminen voi noin vaan kadota. Eli pointtini on, että tämä pakolaisten vastaanotto olisi pitänyt järjestää organisoidummin - niin, ettei olisi edes mahdollista, että kukaan alaikäinen voisi kadota jäljettömiin.

Ja siis minun pointtini oli, ettei pohjoismaiseen hyvinvointivaltioon sovi sellainen käytäntö, että nuori ihminen voi noin vaan kadota. Eli pointtini on, että tämä pakolaisten vastaanotto olisi pitänyt järjestää organisoidummin - niin, ettei olisi edes mahdollista, että kukaan alaikäinen voisi kadota jäljettömiin.
Veikkaan, että vain murto-osa on ollut oikeasti alaikäisiä ja he ovat jo täällä suomessa TIETENKIN!
Suomi ei käännytä Irakilaisia.

Jännä, että nyt yht'äkkiä maahanmuuttoa vastustavat ovat erittäin kiinnostuneita naisten ja homojen oikeuksista! Kiva tietysti, jos tietoisuus lisääntyy, mutta useimmiten maahanmuuttovastaiset ja etenkin rasistit ovat myös olleet niitä, jotka ovat kannattaneet hyvin perinteisiä sukupuolirooleja ja vastustaneet esim. tasa-arvoista avioliittolakia.

Miten niin "yhtäkkiä"? Olen aina ajanut naisten ja homojen oikeuksia, toki myös miesten ja heteroiden oikeuksia myös. En hyväksy syrjintää, mutta en hyväksy myöskään systeemin väärinkäyttöä. Työperäinen maahanmuutto on erinomainen asia, samoin kiintiöpakolaisia tulee ottaa Suomeen enemmän. Sen sijaan en tule ikinä hyväksymään holtitonta turvapaikanhakua, johon liittyy todella isoja riskejä. Katsos, kun maailma ei ole mustavalkoinen. Ymmärrät sen sitten, kun saat elämänkokemusta.

Miten niin "yhtäkkiä"? Olen aina ajanut naisten ja homojen oikeuksia, toki myös miesten ja heteroiden oikeuksia myös. En hyväksy syrjintää, mutta en hyväksy myöskään systeemin väärinkäyttöä. Työperäinen maahanmuutto on erinomainen asia, samoin kiintiöpakolaisia tulee ottaa Suomeen enemmän. Sen sijaan en tule ikinä hyväksymään holtitonta turvapaikanhakua, johon liittyy todella isoja riskejä. Katsos, kun maailma ei ole mustavalkoinen. Ymmärrät sen sitten, kun saat elämänkokemusta.

Koen tismalleen samoin!

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Mutta kai suvakinkin täytyy ymmärtää, että islamissa homoutta ei hyväksytä. Ja nyt ei puhuta mistään suomalaisten Aito avioliitto -hankkeesta, vaan siitä, että homoja tapetaan. Ihmettelen vain suuresti, että homot näyttäisivät olevan suvakkien eturintamassa hyväksymässä näitä kehitysmaalaisia tänne.

Tätä minäkin ihmettelen.:eek:

aei kaikki muslimit homoja tapa.

aei kaikki muslimit homoja tapa.

Ei tietenkään tapa. Juttu on nyt kuitenkin niin, että kaikkein suvaitsevaisinkaan muslimi ei hyväksy homoseksuaalisuutta, esim. muslimivaltioissa et tule ikinä näkemään edes mahdollisuutta rekisteröidä samaa sukupuolta olevien parisuhdetta, koska homoutta ei hyväksytä. Useimmiten homoudesta hakataan tai joutuu vankilaan, usein molemmat, sillä hakkaajana ja putkaan laittajana on sama henkilö eli uskonnollinen poliisi.

Mutta tässä se todellinen suvaitsevaisuus vasta punnitaankin. Miten suvaitset henkilöä, jota olet auttanut ja opastanut suomalaisessa yhteiskunnassa, mutta joka ei hyväksy sinua ja homoseksuaalisuuttasi?

Ei tietenkään tapa. Juttu on nyt kuitenkin niin, että kaikkein suvaitsevaisinkaan muslimi ei hyväksy homoseksuaalisuutta, esim. muslimivaltioissa et tule ikinä näkemään edes mahdollisuutta rekisteröidä samaa sukupuolta olevien parisuhdetta, koska homoutta ei hyväksytä. Useimmiten homoudesta hakataan tai joutuu vankilaan, usein molemmat, sillä hakkaajana ja putkaan laittajana on sama henkilö eli uskonnollinen poliisi.

Mutta tässä se todellinen suvaitsevaisuus vasta punnitaankin. Miten suvaitset henkilöä, jota olet auttanut ja opastanut suomalaisessa yhteiskunnassa, mutta joka ei hyväksy sinua ja homoseksuaalisuuttasi?
Aha? :D Höpö höpö oikeesti nyt. Tiesitkö muuten että muslimeissakin on homoja? Eipä suomalaiset kristitytkään hirveen innolla taida homoihin suhtautua. Eiköhän kaikki uskontokunnat ole homojen kannalta vähän ikäviä.

Aha? :D Höpö höpö oikeesti nyt. Tiesitkö muuten että muslimeissakin on homoja? Eipä suomalaiset kristitytkään hirveen innolla taida homoihin suhtautua. Eiköhän kaikki uskontokunnat ole homojen kannalta vähän ikäviä.

Totta kai muslimeissakin on homoja. Ei homous riipu uskonnollisesta vakaumuksesta. Mutta se riippuu, miten homouteen suhtaudutaan. Koraanin mukaan homoseksuaalit tulee tappaa ja tämä näkyy muslimien suhtautumisessa homoihin. Mitä tiukempaa suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin on, sitä vaikeampaa on elää oman identiteettinsä mukaisesti, ja tutkitusti kaikkein homofobisimmat ovat todennäköisesti itse homoseksuaaleja. Muslimimaissa avoimesti homoseksuaaleihin kohdistuu järjetöntä väkivaltaa, osittain tietysti pahasti kaapissa olevien homojen itse tekemänä.

Vaikea niistä tulijoista olisi seuloa homomyönteiset homovastaisista. Voitaisiinko kaikkia esim. syyrialaisia pitää homovastaisina ja sillä perusteella evätä mahdollisuus hakea turvapaikkaa? Mitä, jos henkilö on itse homoseksuaali? Mitä, jos osa suomalaisista - kuten persut - ovat kuitenkin näiden homovastaisten kanssa samoilla linjoilla, nytkö sitten todetaan että homovastaiset suomalaiset ovat väärässä ja heidän pitäisi muuttaa kantojaan? Miksi he sitten eivät muuta? Miksi esim. maahanmuuttoa vastustavat persut vastustavat homojen oikeuksia?

Ei persut ole homovastaisia. Minäkin äänestin perussuomalaisia, mutta en ole homovastainen.

Ei se ole mahdollista. Tämä asia ei kuitenkaan ole tullut yllätyksenä, joten koska aiemmin ei mietitty, miten ongelma ratkaistaan, ollaan nyt päädytty tilanteeseen, jossa kymmenet tuhannet ihmiset tulevat hakemaan turvapaikkaa täältä tilanteessa, jossa vastaanottokeskukset ovat ylitäynnä ja pakolaislapsia katoaa pohjoismaissa jäljettömiin huonon organisoinnin vuoksi.

Miten muka ei ole mahdollista?

Maapallon ylikansoittuminen pitää huolen siitä, että köyhempi kansanosa vaeltaa paremman elintason perässä niin kauan kuin portit siihen on auki. Edessä on vielä vesikriisit ja sen takia tullaan sotimaan.

Haluan korjata muutamia vääriä oletuksia ja ikäviä yleistyksiä, joita tässäkin ketjussa viljellään.

Homoseksuaalien oikeudet ovat minulle tärkeä asia. Kannatan tasa-arvoista avioliittolakia. Naisten oikeudet ovat minulle tärkeä asia ja ihmisoikeudet yleisemmin ovat minusta ensiarvoisen tärkeitä.

Sota Irakissa ja Syyriassa on tosiasia, ja varmasti tekee tavallisesta elämästä joillakin alueilla mahdotonta, toisilla vaikeaa ja hieman turvallisemmillakin ainakin vähän pelottavaa. Turvapaikanhakijoita pitää ottaa, sekä yleisesti, että tässä tilanteessa myös Lähi-idästä.

En kuitenkaan halua, että Suomi katsoo toimettomana vierestä, kun turvapaikanhakijoiksi itseään kutsuvat nuoret miehet tulevat laumoina itse järjestämiään reittejä pitkin. Se tarkoittaa, että he kustantavat ihmissalakuljetusbisnestä, joka on yleisesti ihmisoikeuksien vastaista toimintaa, vaikka se nyt tässä tilanteessa tähtääkin parempaan elämään kuljetuksen kohteille.

Tämänhetkinen tapa tulla maahan on väärä, koska se on mahdollista vain niille, joilla on maksukykyä. Senhän ei pitänyt olla turvapaikansaamisen peruste, ei se ole tasa-arvoinen tapa myöntää turvapaikka.

Toinen huolestuttava kysymys on se, että tapa ei selvästikään aja liikkeelle niitä, jotka ovat suurimmassa hädässä, vaan niitä, joille lähtö on helpointa. Osa heistä on seikkailun- ja myös rahanhaluisia nuoria miehiä. Totta kai heidän reissuhaluaan on myös ruokittu epärealistisilla lupauksilla niiden ainoiden hyötyjien, eli ihmissalakuljettajien, toimesta.

En jaksa ymmärtää, miten tällaisen toiminnan aiheuttama valtava maahanrynnimisaalto nähdään joidenkin tahojen puolelta positiivisena asiana. Itse en pysty näkemään asiaa niin.

Miten muka ei ole mahdollista?

Maapallon ylikansoittuminen pitää huolen siitä, että köyhempi kansanosa vaeltaa paremman elintason perässä niin kauan kuin portit siihen on auki. Edessä on vielä vesikriisit ja sen takia tullaan sotimaan.

Niin, siis tarkoitin ettei kaikkia afrikkalaisia voisi majoittaa ja asuttaa Suomeen. Siksi pitäisi alkaa ratkoa ongelmia jo ennen kuin kansainvaellukset alkavat.

Ja imaamin mielestä homot kuuluu tappaa Koraanin mukaan.
Mutta tokihan persut ovat pahempia kuin musulmaanit.

Samaa sanotaan Raamatussakin. Suurin osa niin persuista kuin muslimeista on sinänsä harmittomia, mutta tottakai aina kaikki konservatiivit ovat vähän rasittavia - olivat sitten persuja tai muslimeja, kristittyjä tai vaikka kokoomuslaisia.

Samaa sanotaan Raamatussakin. Suurin osa niin persuista kuin muslimeista on sinänsä harmittomia, mutta tottakai aina kaikki konservatiivit ovat vähän rasittavia - olivat sitten persuja tai muslimeja, kristittyjä tai vaikka kokoomuslaisia.

En pidä harmittomana sitä, että suurin osa muslimeista vähintäänkin hurraa mielessänsä esim 9/11:th tyyppisille tempauksille.
Tämä kertoo minulle heistä tarpeeksi ja saan halveksia heitä siitä syystä jos haluan.

Yhteistyössä