Leipäjonoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mari K
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mari K

Vieras
Tunnen kaksi ihmistä jotka käyvät vähävaraisten ruokajonoissa hakemassa ilmaisen ruokakassin vaikka heillä on molemmilla omaisuutta ja hyvät eläkkeet. Nämä ruuasta säästyneet rahat he käyttävät matkusteluun. Mitä mieltä? Tälläisiäkin "tukien hyväksikäyttäjiä" voi olla. Eli ei ne kaikki mummut siellä leipäjonossa mitään varattomia ole;-)
Monet alkoholistit taas hakevat ilmaista ruokaa että rahat säästyvät ryyppäämiseen. En tajua mitä järkeä tuollaisen elämäntavan mahdollistamisessa on?
Eli jos Suomessa katsotaan olevan hälyttävän paljon ihmisiä leipäjonoissa kaikki eivät suinkaan käy niissä tarpeen vuoksi vaan silkkaa ahneuttaan kun ovat huomanneet että ilmaistakin ruokaa on tarjolla.

joka käy hakemassa säännöllisesti, ja sitten rahat mitkä säästyy käytetään turhaan krääsään!!!! Muutenkin hiukan on pimeä perhe...naapurustossa olen seurannu touhuja!!!!

ja hevosille käydään kans.Aatelkaa että nekin kaupasta saadut vanhenevat ruuat menis muuten kaatopaikalle.Meillekkin tulossa taas iso satsi hyvää ruokaa eikä viimeinen käyttöpäivä ole suinkaan viimeinen syöntipäivä.

Eipä se tuntunu kivalta olla kaupassa töissä missä piti heittää roskiin ruokaa mikä olis ollu vielä syömäkelpoista.
Jos joku haluaa leipäjonosta hakee leipää nii hakekoot,roskiin ne menee joka tapauksessa.

Mä olen itse joutunut käymään ruokajonossa, ja voin sanoa, että jos joku siellä ihan huvikseen haluaa käydä, niin mun puolesta saa käydä!!!
Ensin seisot toista tuntia jonottamassa, ja huonoinpina kertoina muu ei ole syötäväksi kelpaavaa kuin leipä! (jota menee myös ruokajonoista roskiin.. ) Manna-avun ruokajakelussa monet liha túotteet olivat useita päiviä vanhoja, ja niitä sitten arvottiin uskaltaako syödä.

He tekevät silti erittäin hyvää ja tarpeellista työtä, ja mä olin ainakin siihen vähään kiitollinen mitä saatiin. En sinne kuitenkaan huvikseni
olisi mennyt, jos olisi ollut rahaa ruokaan.

Yhteistyössä