Hautajaiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumimamma

Vieras
Meillä olisi viikonpäästä hautajaiset. Nyt kysyisinkin mikä on tapana.. Miehen serkun isä kuoli ja mietin tarvitseeko meidän laittaa adressia kun menemme hautajaisiin? Entä kukkien kanssa, ajattelin yksittäistä ruusua, minkä mies laskisi haudalle.. onko ok? Kuka tietää..

Myö ei olla ainakaan adressia laitettu jos ollaan menty hautajaisiin.
Sit taas jo ei olla menty niin sit adressi.

Niin ja kukista!
Meillä on aina ollut ihan kukka-asetelmat. Isomummole lapset laittoivat yhdet kukat.

Mäkin olisin kukkalaitteen tai kimpun kannalla. Kannattaa varmana kysellä tuleeko paljon kukkia ja jos tulee niin vaikka yhteinen sitten jonkun muun kanssa. Ei adressia jos menette paikalle.

Oma isä kuoli vajaa viikko sitten ja nyt hautajais järjestelyt menossa. Jokainen saa itse päättää tuleeko hautajaisiin kukkasen vai adressin kanssa. Näin me ollaan vaihtoehdot annettu niille jotka isän hautajaisiin tulee. Joku on kyselly että mikä kukka olisi paras, niin ollaan vastattu valkoinen ruusu. Valkoinen ruusu oli orvokin lisäksi isältäni toivomus.

Onko kyseessä siis miehen tädin mies?
Laittaisin em. tapauksessa adressin, ja miehelle ehkä sen ruusun, mutta jos kyseessä on miehen setä / eno niin sitten kukkalaite, ja muistosanat.

Adressia ei tarvitse lähettää jos menee hautajaisiin mutta ei ole etikettivirhe jos sen lähettäa/vie mukanaan. Silloin ei lasketa arkulle kukkia. Onko olemassa muita serkkuja, jotka menevät hautajaisiin ? Jos on itse selvittäisin mahdollisuutta laskea serkuilta yhteisen kukkalaitteen. Laskemistilanteessa kaksi serkkua riittä, jos serkusten määrä on suuri.

Mun kummisetä kun kuoli niin mä mun vanhempien ja veljien kanssa samaan adressiin ja seppeleeseen.
Kummisetä oli mun isän veli.
Mä laitoin arkun päälle ison keltaisen ruusun.

Miehen mamma kun kuoli niin laitettiin oma kukkaseppele. Tällöin oli jo oma perhe.

monet on tuoneet adressin vaikka ovat itse tulleet paikallekkin. sen adressin ideahan on se että niitä ostamalla avustetaan eri järjestöjä. esim- syöpä-, sydän-, reuma-, sotaveteraani- ym yhdistyksillä on myytävänä adresseja. mun mielestä on paljon parempi, että tukee vaik sydäyhdistystä tai sotaveteraane´ja kuin ostaa kukkiavarsinkin jos niitä on muutenkin tulossa ihan liian kanssa.