Haussa hyväksi havaitut munaton,maidoton,gluteeiniton&soijaton leivontaohjeet

unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Vietetään tytön 1v synttäreitä viikonloppuna ja toinen lapsivieraista on em ruokavaliolla. Nyt siis hyväksi havaitut leivontaohjeet tännepäin, kiitos!
luontaisesti gluteeniton piirakkapohja kaupan pakastealtaasta. ja sopivaa marjaa/hedelmää päälle.sitä syö aikuisetkin. esim omenapiirakka ja oatlyn vaniljakastiketta.
 
allergikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Vietetään tytön 1v synttäreitä viikonloppuna ja toinen lapsivieraista on em ruokavaliolla. Nyt siis hyväksi havaitut leivontaohjeet tännepäin, kiitos!
luontaisesti gluteeniton piirakkapohja kaupan pakastealtaasta. ja sopivaa marjaa/hedelmää päälle.sitä syö aikuisetkin. esim omenapiirakka ja oatlyn vaniljakastiketta.
oatlyn vaniljakastikkeessa taitaa olla kyllä kauraa ja se ei ainakaan meidän munaton, maidoton ja gluteeniton -allergiselle pojalle käy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lahja:
riisimaitoa voi kaiketi käyttää?
Juu ja kauramaitokin käy.
Selvennettäköön et olin ajatellut tekeväni lihapasteijoita, cocktailtikkuja (nakki, rypäle ja jotain), ehkä porkkanamuffineja ja joku minitäytekakku. Viimeks vaan tein muffineja ja ne oli tosi kuivia ja aikast mauttomiakin, siks toi porkkana nyt niin tulis vähän enemmän makua kanelista ja porkkanasta. Lähinnä mietityttää toi munattomuus et millanen tulee täytekakusta kun ei munaa voi käyttää (ajattelin korvata banaanilla).

 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja allergikon äiti:
oatlyn vaniljakastikkeessa taitaa olla kyllä kauraa ja se ei ainakaan meidän munaton, maidoton ja gluteeniton -allergiselle pojalle käy.
ainiin mä unohdin.. (meillä vehnä ja maito) että siinon kauraa.. :ashamed:
sorry.


muoks.
ahaa.siis kaura käy. sithän se olis varmaan aika herkkua.meillä ainakin 3vee vetäis tuota settiä aika mielellään..

lisäksi voit käydä kattoo kaupan keksihyllyiltä jos löytyy jotain mikä täyttää kriteerit. mä löysin eilen pojalle suklaakeksejä joita se voi syödä..
 
nam
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jäätelö/sorbetti sallituista aineksista. Yksinkertaisimmillaan vettä, sokeria ja marjoja tai hedelmiä soseena
jos banaani käy, niin vieläkin yksinkertaisemmin saa "jäätelön".
Banaanisiivut pakkaseen ja kun ovat jäässä, niin sauvasekoittimella tai tehosekottimella vaan mössöksi. Itse lisään joukkoon joskus myös jotain marjaa, esim. jäisiä karviaisia. Sokeria ei tarvitse lisätä, vaan on ihan makeaa ilmankin. Meillä siitä tykkäävät kaikki.
 
Näitä tehtiin 2v synttäreillä ja maistu kaikille.

Gluteenittomat, maidottomat, munattomat muffinsit
4 dl gluteenitonta jauhoseosta
1,5 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 dl mehua
1 dl sulaa maidotonta margariiniasekaan

+jotain mikä sopii ruokavalioon, hedelmää, marjaa, rusinoita, kaakota.. (itse en laittanut mitään )

1. Sekoita kuivat aineet keskenään

2. Sekoita mehu ja rasva tasaiseksi (olen käyttänyt tässä Tupperin pikasekoitinta)

3. Sekoita mehu-rasvaseos kuivien aineksien joukkoon

Ja muffinsi vuokia tättämään. Kuorrutuksen tein perus tomusokeri+vesi seoksesta, mutta kuorruttaahan voi vaikka suklaalla, päälle nonparelleja tai mitä vaan.
 
allergikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Näitä tehtiin 2v synttäreillä ja maistu kaikille.

Gluteenittomat, maidottomat, munattomat muffinsit
4 dl gluteenitonta jauhoseosta
1,5 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 dl mehua
1 dl sulaa maidotonta margariiniasekaan

+jotain mikä sopii ruokavalioon, hedelmää, marjaa, rusinoita, kaakota.. (itse en laittanut mitään )

1. Sekoita kuivat aineet keskenään

2. Sekoita mehu ja rasva tasaiseksi (olen käyttänyt tässä Tupperin pikasekoitinta)

3. Sekoita mehu-rasvaseos kuivien aineksien joukkoon

Ja muffinsi vuokia tättämään. Kuorrutuksen tein perus tomusokeri+vesi seoksesta, mutta kuorruttaahan voi vaikka suklaalla, päälle nonparelleja tai mitä vaan.
Kiitos reseptistä. Pitääpä kokeilla tehdä. Meillä 1 vee synttärit lähestyy ja en ole vielä onnistunut tekemään kakkupohjaa... kahdella reseptillä olen yrittänyt. toinen maistui ihan puurolta ja toinen jäi hötöksi. =(
 
allergikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Näitä tehtiin 2v synttäreillä ja maistu kaikille.

Gluteenittomat, maidottomat, munattomat muffinsit
4 dl gluteenitonta jauhoseosta
1,5 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 dl mehua
1 dl sulaa maidotonta margariiniasekaan

+jotain mikä sopii ruokavalioon, hedelmää, marjaa, rusinoita, kaakota.. (itse en laittanut mitään )

1. Sekoita kuivat aineet keskenään

2. Sekoita mehu ja rasva tasaiseksi (olen käyttänyt tässä Tupperin pikasekoitinta)

3. Sekoita mehu-rasvaseos kuivien aineksien joukkoon

Ja muffinsi vuokia tättämään. Kuorrutuksen tein perus tomusokeri+vesi seoksesta, mutta kuorruttaahan voi vaikka suklaalla, päälle nonparelleja tai mitä vaan.
Mites paistoaika ja lämpötila?
 
kokeile
Tää on mun mielestäni paras kakkupohja. Oon tehny taikinasta myös muffinsseja ja sellaisia kahvikakkuja rengasvuokassa.

3½ dl jauhoja
2 dl sokeria
2½ tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
100 g rasvaa
1 tl omenasosetta
2 dl vishyä

Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää muut aineet, vichy tms. lopuksi varovasti sekoittaen. Paistoaika ja -lämpö tietysti riippuu siitä, mitä taikinasta tekee, mut täytekakkuna oon paistanu 175 asteessa n. 40 min.
Omeasoseen voi vaihtaa muuhunkin hedelmään ja vaniljasokerinkin voi jättää pois.
 
allergikon äiti
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile:
Tää on mun mielestäni paras kakkupohja. Oon tehny taikinasta myös muffinsseja ja sellaisia kahvikakkuja rengasvuokassa.

3½ dl jauhoja
2 dl sokeria
2½ tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
100 g rasvaa
1 tl omenasosetta
2 dl vishyä

Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää muut aineet, vichy tms. lopuksi varovasti sekoittaen. Paistoaika ja -lämpö tietysti riippuu siitä, mitä taikinasta tekee, mut täytekakkuna oon paistanu 175 asteessa n. 40 min.
Omeasoseen voi vaihtaa muuhunkin hedelmään ja vaniljasokerinkin voi jättää pois.
tätä reseptiä mulla ei olekaan. pitääpä kokeilla. tänään onkin kauppapäivä niin pitää ostaa tuota vichyä.
 
kokeile
niin joo ja toinen meidän perheen suosikkikakku on sellainen "juustokakku". Pohjana voi käyttää kakkupohjaa tai sopivista kekseistä ja sinisestä Keijusta saa myös oikean juustokakkupohjan. Joskus olen tehnyt kaurapaistospohjan myös.
Päälle se "juustokerros" liivatteesta ja Oatlyn kaurakermasta tai vaniljakastikkeesta ja toisinaan olen käyttänyt joukossa myös Yosa jogurtteja. Päälle olen joskus tehnyt vielä mehu/marjakerroksen väriä antamaan.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja allergikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile:
Tää on mun mielestäni paras kakkupohja. Oon tehny taikinasta myös muffinsseja ja sellaisia kahvikakkuja rengasvuokassa.

3½ dl jauhoja
2 dl sokeria
2½ tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria
100 g rasvaa
1 tl omenasosetta
2 dl vishyä

Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää muut aineet, vichy tms. lopuksi varovasti sekoittaen. Paistoaika ja -lämpö tietysti riippuu siitä, mitä taikinasta tekee, mut täytekakkuna oon paistanu 175 asteessa n. 40 min.
Omeasoseen voi vaihtaa muuhunkin hedelmään ja vaniljasokerinkin voi jättää pois.
tätä reseptiä mulla ei olekaan. pitääpä kokeilla. tänään onkin kauppapäivä niin pitää ostaa tuota vichyä.
Jos kaakao sopii, niin tästä olen saanut onnistumaan tiikerikakunkin. Hedelmäkakkukin onnistui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja allergikon äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja adora:
Näitä tehtiin 2v synttäreillä ja maistu kaikille.

Gluteenittomat, maidottomat, munattomat muffinsit
4 dl gluteenitonta jauhoseosta
1,5 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
2 dl mehua
1 dl sulaa maidotonta margariiniasekaan

+jotain mikä sopii ruokavalioon, hedelmää, marjaa, rusinoita, kaakota.. (itse en laittanut mitään )

1. Sekoita kuivat aineet keskenään

2. Sekoita mehu ja rasva tasaiseksi (olen käyttänyt tässä Tupperin pikasekoitinta)

3. Sekoita mehu-rasvaseos kuivien aineksien joukkoon

Ja muffinsi vuokia tättämään. Kuorrutuksen tein perus tomusokeri+vesi seoksesta, mutta kuorruttaahan voi vaikka suklaalla, päälle nonparelleja tai mitä vaan.
Mites paistoaika ja lämpötila?
Niin joo, tais olla 200c ja n. 20min, alatasolla. Riippuu muffinsien koostakin, itse tein sellaseen silikoni vuokaan, jossa tulee aika isoja, niin tais olla enemmänkin uunissa kuin tuon 20min.
 
kokeile
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile:
niin joo ja toinen meidän perheen suosikkikakku on sellainen "juustokakku". Pohjana voi käyttää kakkupohjaa tai sopivista kekseistä ja sinisestä Keijusta saa myös oikean juustokakkupohjan. Joskus olen tehnyt kaurapaistospohjan myös.
Päälle se "juustokerros" liivatteesta ja Oatlyn kaurakermasta tai vaniljakastikkeesta ja toisinaan olen käyttänyt joukossa myös Yosa jogurtteja. Päälle olen joskus tehnyt vielä mehu/marjakerroksen väriä antamaan.
Niin ja siinä "juusto-osassa" oon käyttäny makuna jotain vaaleaa hedelmäsosetta esim piltti aprikoosia tms.
 

Yhteistyössä