Olipa paksua juttua, ehkä tarkoituksella kärjistettyä ja äiteihin painotettua. Voihan tämä jonkun kohdalla olla tottakin, perheitä ja isiä on monenlaisia, mutta onneksi kohdalleni ei ole sattunut tälläisiä perheitä. Itse suurperheen vl-äitinä pidän vapaa iltoja ja viikonloppuja ja mies kyllä pärjää kotona sen ajan ja hoitaa lapset, tekee ruuan varmasti usein pärjää paremmin kuin minä itse. Lastenhoidon kannalta vaikeampi järjestää niin että pääsisimme aina kahdestaan joten usein menemme erikseen. n. 1- 2 kertaa vuodessa onnistuu loma kahdestaan, viimeksi pääsimme viikoksi etelään tosin vauva(reilu yksvuotias) oli mukana. Vaikka elämä pyörii paljon kodin ja perheen ympärillä on meillä äideillä paljon muutakin elämää... Viimeisen vuoden aikana olen käynyt pidennetyn viikonlopun 3 vanhimman lapsen kanssa Pariisissa, viikonlopun kahdestaan miehen kanssa Tukholmassa, viikonlopun naisystävien kanssa mökillä ja viikonlopun siskojeni kanssa Tallinnassa sekä viikon reissu mieheni kanssa ulkomailla ja myös mieheni tekee reissuja miesten kanssa samassa suhteessa kuin minäkin. Näiden lisäksi teemme myös koko perheen reissuja, tosin ne yleensä suuntautuu ihan kotimaahan, mutta haaveissa päästä joskus ulkomaille koko porukan voimin. Meillä ainakin perheessä on kaksi vanhempaa ja molemmat tekevät perheen hyvinvoinnin eteen kaikkensa eikä hommata jakaudu niin että äiti hoitaa kodin ja lapset ja isä käy töissä. Molempien hyvinvoinnista ja jaksamisesta on pidettävä huolta.