Haukkukaa tyhmäksi mutta tajusin juuri olevani pulassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt jo stressi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt jo stressi

Vieras
Jäi juuri yh:ksi. Esikoinen aloittaa syksyllä koulun. Ei siinä mitään, mutta mitä ihmettä mä teen vuoden päästä kesällä?! :O Lapsihan ei ole koulussa, ei voi mennä päiväkotiin, ei ole miestä tms kenen kanssa vuorotella lomia ja mulla on tosiaan töistä sitten vaan se max. 5 viikkoa. Siis mitä ihmettä mä sillon teen?! :O Eihän 7v nyt voi viikko tolkulla olla päivät yksin kotonakaan?!

Jäi juuri yh:ksi. Esikoinen aloittaa syksyllä koulun. Ei siinä mitään, mutta mitä ihmettä mä teen vuoden päästä kesällä?! :O Lapsihan ei ole koulussa, ei voi mennä päiväkotiin, ei ole miestä tms kenen kanssa vuorotella lomia ja mulla on tosiaan töistä sitten vaan se max. 5 viikkoa. Siis mitä ihmettä mä sillon teen?! :O Eihän 7v nyt voi viikko tolkulla olla päivät yksin kotonakaan?!

päiväleirit, mummolat, isälle, otat jonkun lukion päättäneet tyttösen kesäkaverksi lapselle, MLL:n leirit jne.

2 §

Lasten päivähoitoa voivat saada lapset, jotka vielä eivät ole oppivelvollisuusikäisiä sekä milloin erityiset olosuhteet sitä vaativat eikä hoitoa ole muulla tavoin järjestetty, myös sitä vanhemmat lapset.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1973/19730036

[QUOTE="vieras";26359742]Eikö päiväkodissa muka voi olla koulun aloitukseen asti?[/QUOTE]

ap:n lapsi menee nyt syksyllä ekalle eli ei kai sitä nyt enää sitten ensi kesänä päiväkotiin voi mennä?

[QUOTE="vieras";26359742]Eikö päiväkodissa muka voi olla koulun aloitukseen asti?[/QUOTE]

Kyse onki vuoden päästä kesästä eli eka- ja tokaluokan välisestä kesästä.

No, siihen on ensinnäkin vuosi aikaa! Paljon ehtii tapahtumaan ja lapsikin kasvamaan.. Varmasti saat vaikka ystävien kanssa jotakin sumplittua, vai oisko isovanhemmista apua? Leikkipuistoista löytyy toimintaa kesälläkin, ja ihan moneksi tunniksikin! Jos vuoden päästäkin tilanne tuntuu niin hankalalta kuin nyt, niin sitten ehkä joudut vaikka palkkaamaan jonkun naapurin tytön, tai sukulaislapsen kesä-lapsenhoitajaksi! Mutta ensisijaisesti, älä nyt turhaan mieti vuoden päähän!!!

Erosit ja jäit samantien totaali yh:ks?Mihin se isä meni?

Kyllä. Voihan tilanne vuoden päästä toki olla eri, mutta eksä on tällä hetkellä osastolla. Ei varmaan tietenkään enää vuoden päästä ole (tai ehkä on, mistä sen tietää) mutta sen verran vakavasta psyykkisestä sairastumisesta kyse, että voi todennäköisesti myöhemmin tavata lapsia vain valvotusti. Tällä hetkellä ei ollenkaan.

[QUOTE="...";26359765]Ööö... siis ei kai jo koulunsa aloittanutta oteta enää kesäksi päiväkotiin.. Jos, ni minulta on menny jotai pahasti ohi??[/QUOTE]

Ainakin ennen on otettu

Eihän kahden aikusenkaan perheessä lomaa riitä koko koulujen kesälomaksi. Samat sumplimiset parisuhteellisillakin on edessä - etenkin jos haluaa koko perheelle yhteistäkin loma-aikaa. Toki totaaliyh:lla vain pidempi aika sumplittavana. *harkitsee polyamorista suhdetta :xmas:*

Seurakunnalla voi olla myös kesäkerhoja ettei tarvitse olla koko päivää yksin. Kannattaa siis kysellä siltäkin suunnalta apua. Leirejähän on vaikka ja kuinka.

Meillä järjestyi viime kesäksi esikoiselle hoitopaikka. Sen järjestivät 4H-kerholaiset, kalliihkohan sen maksu oli ja valitettavasti hoitopaikan käyttäjiäkin oli niin niukasti, että se kesähoito järjestettiin vain kertaluontoisesti. Tänä kesänä olisin ollut valmis käyttämään samaa tahoa, mut kun ei, niin ei.
Eikä meidän pian kolmasluokkalainen pärjää vielä 6-8h yksikseen, joten jos mulle tulee töihinkutsu, minun on pakko vaivata viimeisillään raskaana olevaa sukulaista hoitoavuksi. : /

Yhteistyössä