hatunnosto yksinhuoltajille!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mies lähti varpajaisiinsa, joten olen lasten ja koiran kanssa yksin kotona. Tuo Jortsu on kova tissimies, ei kelpaa tutti lainkaan vaan tissi sen olla pitää.

Jortsu oli hereillä ja kähisi rintaa. Esikoinen oli ollut jo pidempään ulkona ja mietin että sen tarvis tulla näytille ja syömään. Koiralla on juoksut joten saa leikkiä "vaippojen" kanssa ja koiralla oli lisäksi pissahätä. Ja mulla tietty karmiva nälkä.

Tässä siis lähtökohta ja mamma ihan pulassa. Miten hitossa mä tämän klaaraan??

No ei auttanut muu kuin imettää ensin vauva tyytyväiseksi (meni lähes tunti yhteensä). Sitten vauva vaunuun, koiralta vaippa pois, koira hihnaan ja vaunun sekä koiran kanssa ulos. Ja sitten haettiin porukalla esikoinen sisälle ja lämmitin sille ja itselleni ruokaa. Niin ja koira tietty taas vaippoihin ja vauva nukkumassa vaunuissaan.

Kuulostaa näin kirjoitettuna naurettavan yksinkertaiselta, mutta mä olin oikeesti hätää kärsimässä. En tiedä vaikuttaako väsymys vielä pahentavasti asiaa, mutta oikeesti mietin yksinhuoltajien arkea säälinsekaisin tuntein. Ei takuulla ole helppoa miettiä miten kaikki aina hoituu parhain päin yms. Ja missä hiton välissä mä olisin nyt ruokaa tehnyt jos en olis sitä eilen vääntänyt valmiiksi?? No niin, tietty nyt kun istun tässä koneella ja vauva nukkuu, mutta entäs sitten oma aika? Ei kai lainkaan...

Seuraava haaste onkin sitten kaupassa käynti. Pitäis käydä autolla kaupassa ja opetella laittamaan turvakaukalo. Ja ajoittaa kaupassakäynti niin että ei oo kuuma autossa yms. yms.

Vaikeaa, niin vaikeaa :xmas: :xmas:

Ton takia se sun mies varmaan ajatteli, ettei meniskään niihin varpajaisiin. Mä oon ollut aina synnytysten jälkeen ihan poikki, enkä todella ois jaksanut mitään koiraa pissattaa ja vaipattaa. :hug: Kyl yksin ois niin rankkaa.

...tuotahan tämä yksinhuoltajan arki valitettavan usein on :) arvaa vaan pistääkö vihaks ku akat töissä valittaa jos miehet tekee joskus pitkää päivää tai käy kerran kuussa vkonloppuna ulkona? on se sit niin hirveetä niin hirveetä että kun joutuu muutaman illan kuussa olee lasten kanssa yksin.. mutta kyllä tähänki on jo tottunu ja lapset kasvaa ja kaikki helpottuu pikkuhiljaa :)

Mulla on omaa aikaa tää aika ku oon töissä :D
...Töissä eli kaksplussan keskustelupalstalla.

Tunnustan muuten, että teidän vauvan kuva aloitti kamalan vauvakuumeen :p
Oon jo hetken oireillut siihen suuntaan, mutta nyt se pärähti ihan täysille!
Mun esikoisella oli kans hullun musta ja pitkä rokkitukka kun hän syntyi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ton takia se sun mies varmaan ajatteli, ettei meniskään niihin varpajaisiin. Mä oon ollut aina synnytysten jälkeen ihan poikki, enkä todella ois jaksanut mitään koiraa pissattaa ja vaipattaa. :hug: Kyl yksin ois niin rankkaa.

Joo niin varmaankin. Ja kyllä mies nyt pyysi hartaasti että mentäis huomenna sinne mökille. Itellä kun ei nyt oikein leikkaa....ei sitten mikään. Ihme sumussa vaan olen ja unohtelen jatkuvasti jotain yms. yms.

Ja sulle harmaa "ohhoh": ei tää vielä mitään, mun mielestä aika todellinen ongelma verrattuna siihen miten alkuviikosta en osannut kaupassa päättää ostanko muovipussin vai en :snotty: . Oli sitten pakko kysyä mieheltä :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Ja sulle harmaa "ohhoh": ei tää vielä mitään, mun mielestä aika todellinen ongelma verrattuna siihen miten alkuviikosta en osannut kaupassa päättää ostanko muovipussin vai en :snotty: . Oli sitten pakko kysyä mieheltä :xmas:

Hei mullekin kävi noin eilen! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Miks mies ei olis voinu silloin juhlia varpajaisia kun olit vielä sairaalassa? Vai eikö ehtinyt?

Ei ehtinyt eikä halunnut. Halus muutenkin perua koko jutun, mutta mä puhuin sen ympäri. Viettää siis nyt varpajaisiaan pikkuveljiensä kanssa meidän mökillä.

Ja joillain on raskasta vaikkeivät yksinhuoltajia olekaan. Ei ole edes sitä viikonloppua / päivää sillon tällön vapaana.
Mies töissä 05 - 21, sunnuntait (mahdollisesti myös la vapaa) jolloin nukkuu univelkaa pois, tai vaikkei nukkuiskaan, haluttais myös viettää aikaa perheenä, jolloin ei tule jätettyä lapsia miehelle ja ite häivyttyä jonnekin...

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
...tuotahan tämä yksinhuoltajan arki valitettavan usein on :) arvaa vaan pistääkö vihaks ku akat töissä valittaa jos miehet tekee joskus pitkää päivää tai käy kerran kuussa vkonloppuna ulkona? on se sit niin hirveetä niin hirveetä että kun joutuu muutaman illan kuussa olee lasten kanssa yksin.. mutta kyllä tähänki on jo tottunu ja lapset kasvaa ja kaikki helpottuu pikkuhiljaa :)

Peesin :D

Huvittaa myös ku monet kitisee ku mies ei osallistu kotitöihin. Eihän tämä munkaan mies osallistu... Toki se on vasta kuuden vanha ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Nannanapa:

Ihanaa =) :heart: :flower:

Miks mies ei olis voinu silloin juhlia varpajaisia kun olit vielä sairaalassa? Vai eikö ehtinyt?

Ei ehtinyt eikä halunnut. Halus muutenkin perua koko jutun, mutta mä puhuin sen ympäri. Viettää siis nyt varpajaisiaan pikkuveljiensä kanssa meidän mökillä.

Olit kyllä reilu vaimo :)

Siis ihan aikuisten oikeesti! :xmas:

Ihanaa =) :heart: :flower:

Jos mun masu alkaa nyt pömpöttää teidän vauvakuvien takia, niin tuun kyllä kertomaan siitä :D

Turkilmas mullekin tuli kahta kauheampi vauvakuume kun näin kuvan sun uusimmasta miekkosesta. :D Sillä oli täsmälleen samanlainen tukka kun mun tytöllä syntyessään. Tahtoo uuden vauvan!

Mies lähti varpajaisiinsa, joten olen lasten ja koiran kanssa yksin kotona. Tuo Jortsu on kova tissimies, ei kelpaa tutti lainkaan vaan tissi sen olla pitää.

Jortsu oli hereillä ja kähisi rintaa. Esikoinen oli ollut jo pidempään ulkona ja mietin että sen tarvis tulla näytille ja syömään. Koiralla on juoksut joten saa leikkiä "vaippojen" kanssa ja koiralla oli lisäksi pissahätä. Ja mulla tietty karmiva nälkä.

No ei auttanut muu kuin imettää ensin vauva tyytyväiseksi (meni lähes tunti yhteensä). Sitten vauva vaunuun, koiralta vaippa pois, koira hihnaan ja vaunun sekä koiran kanssa ulos. Ja sitten haettiin porukalla esikoinen sisälle ja lämmitin sille ja itselleni ruokaa. Niin ja koira tietty taas vaippoihin ja vauva nukkumassa vaunuissaan.

Kuulostaa näin kirjoitettuna naurettavan yksinkertaiselta, mutta mä olin oikeesti hätää kärsimässä. En tiedä vaikuttaako väsymys vielä pahentavasti asiaa, mutta oikeesti mietin yksinhuoltajien arkea säälinsekaisin tuntein. Ei takuulla ole helppoa miettiä miten kaikki aina hoituu parhain päin yms. Ja missä hiton välissä mä olisin nyt ruokaa tehnyt jos en olis sitä eilen vääntänyt valmiiksi?? No niin, tietty nyt kun istun tässä koneella ja vauva nukkuu, mutta entäs sitten oma aika? Ei kai lainkaan...

Oletpa kyllä harvinaisen avuton ihminen, jos et noista selviä!!!

Olit kyllä reilu vaimo :)

Siis ihan aikuisten oikeesti! :xmas:

No jaa, enpä tiedä. Mä vaan ajattelin että saattais harmittaa jälkeenpäin jos ei pitäis ja toisaalta toinen pikkuveljistä on lähdössä ulkomaille kahdeksi vuodeksi ja tää viikonloppu on vika mahdollisuus viettää läksiäisiä. Eli siksikin halusin että "pojat" ovat keskenään viettämässä laatuaikaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja lissu:

Oletpa kyllä harvinaisen avuton ihminen, jos et noista selviä!!!

nää turhasta narisijat!! Kuinka aikuiset voi olla niin avuttomia?? Entäpä jos se puoliso kuolee siitä viereltä; eikä osaa itse tehdä edes perusasioita?

Alkuperäinen kirjoittaja essi:
Ja joillain on raskasta vaikkeivät yksinhuoltajia olekaan. Ei ole edes sitä viikonloppua / päivää sillon tällön vapaana.
Mies töissä 05 - 21, sunnuntait (mahdollisesti myös la vapaa) jolloin nukkuu univelkaa pois, tai vaikkei nukkuiskaan, haluttais myös viettää aikaa perheenä, jolloin ei tule jätettyä lapsia miehelle ja ite häivyttyä jonnekin...

meillä kans tää perhe elämä tällästä, joka toinen la töitä ja tosiaan toi n.15 tunnin työpäivät. sit ku on kotona ni ei jaksa mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Turkilmas mullekin tuli kahta kauheampi vauvakuume kun näin kuvan sun uusimmasta miekkosesta. :D Sillä oli täsmälleen samanlainen tukka kun mun tytöllä syntyessään. Tahtoo uuden vauvan!

Jee jipii...lisää vauvoja juu :D :heart:

Pakkohan se on pärjätä, jos ei muu auta. :D Itse kuopuksen kun sain, niin kiitin onneani, että mies oli juuri sen ensimmäiset kaksi kuukautta työttömänä. Vauva oli hereillä ollessaan vaan sylissä ja nukkui hyvin lyhyitä pätkiä päivällä. Miten siinäkin olis sitten ruuan laittanut. :kieh:

Nykyään kyllä kieltämättä tuntuu siltä, kun olisin yksinhuoltaja. Miestä ei tahdo näkyä ollenkaan. :snotty: Pitkät työpäivät verottaa perheeltä aikaa. :ashamed: Välillä on kyllä pinna ollut hieman kireällä asian suhteen. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Jee jipii...lisää vauvoja juu :D :heart:
Onko vauvasta ollut joku muukin kuva kun tuo mikä on profiilissa? *utelias* :xmas:

Yhteistyössä