Hatunnosto teille YH:t, teette upeaa työtä!!

• Viestiketjun aloittaja Ohi on
  • Ensimmäinen viesti
Ohi on
Nyt on ihan pakko kyllä lähettää teille kaikille yksinhuoltajille mitä suurimmat kunnianosoitukset!
Koko kesän olen hoitanut pientä vauvaamme yksin kun mies ollut reissutyössä, ainoastaan viikonloppuisin kotona. Ei sitä voi parisuhteessa ollessa tajuta kuinka rankkaa se todella on huolehtia kaikesta yksin, mutta kyllä tämä kesä aika hyvän kuvan antoi. Ja minulla ei tosiaan ole ketään sukulaista joka olisi autellut eli ihan yksinäni olen tosiaan lapsen kanssa ollut, ja rankkaa on ollut. Kun illalla saa lapsen nukkumaan, alkaa armoton siivous, pyykkäys ja itsekin pitää jossain välissä syödä. Niin ja käydä suihkussa. Lapsella korvatulehduskierre joten yöt valvotaan. Mut huomenna tää loppuu, kun mies tulee kotiin.
Yh:t, te teette aivan uskomattoman upeeta työtä kun jaksatte kasvattaa lapsenne yksin, ihanaa syksyn jatkoa ja jaksamisia!!

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja nh:
Tukirahoja ne vaan hamuaa

Ja hevon kukkua sanon minä. Ei niillä pennosilla kuule palkata hoitajaa aina kun tarve tulee ja huolehdita omasta jaksamisesta. Kyllä ne lapsen ja perheen hoitoon ne rahat menee. Mietihän vähän sanomisiasi.

vieras
Onko jonkun tosi paha olla , kun kaikkia täytyy haukkua. Ohi on kirjoitti asiaa , itse en ole yh, enää , mutta tiedän senkin autuuden. yh vasta asennetta tarvitseekin, kun ihmisillä on niin kummia käsityksiä .

..
jos meilä ois kaks lasta niin oisin aivan loppu! Yks 1 1/2v poika on ja nyt jo tuntuu et alkaa voimat ja usko loppumaan. Tosin onhan mulla mies mutta mie hoidan pojan kokonaan YKSIN aamusta iltaan ja yöt joka vitun päivä. Samoin kotityöt on miun harteilla mitä nyt mies silontällön saattaa ruuan tehdä. Ja siis mieskin on päivät kotona eikä töissä. Monesti miettiny et painun ite töihin ja jätän pojan isälleen päiviks vaan mitempä tuo sen kanssa pärjäs kun ei oo ikinä laittanu nukkumaan niin eihän se sais sitä nytkään. Ainoo kuka tuon saa syömäänkä on minä ja oma äitini. Oho, vähä ohi aiheen, sori ap......

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
entäs jos niitä ois kaks... :whistle:
tai kolme.. :D
Odotin viimeisen pikkuisen yksin, olin vuodelevossa viimeiset 2kk, en saanut nostella mitään.. Voi sanoa, että kyllä söi naista! Siitä kuitenkin selvittiin hienosti :)
Apua. Te ootte kyllä jostain teräksestä tehtyjä naiset. Tai kullasta :) Tai voihan tietty mieskin yh olla. Mulla kuitenkin on ollut koko ajan mies jolle oon soittanut ilot ja surut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
tai kolme.. :D
Odotin viimeisen pikkuisen yksin, olin vuodelevossa viimeiset 2kk, en saanut nostella mitään.. Voi sanoa, että kyllä söi naista! Siitä kuitenkin selvittiin hienosti :)
Apua. Te ootte kyllä jostain teräksestä tehtyjä naiset. Tai kullasta :) Tai voihan tietty mieskin yh olla. Mulla kuitenkin on ollut koko ajan mies jolle oon soittanut ilot ja surut.
Ei siitä mitään mitalia saa, kun ei vain ole vaihtoehtoja.. Täytyy mennä niillä korteilla, jotka on jaettu :) Ystäville tulee joskus soiteltua ja se pelastaa paljon. Ollaan kuitenkin ex-miehen kanssa väleissä ja on paljon mukana lasten elämässä, eli ihan huonosti eivät asiat ole :)

kk
Olin jopa kirjoittamassa lähes samalla otsikolla. :)

Miehelläni on nyt ollut todella paljon töitä ja välillä teen pitkää päivää aamusta yömyöhään kahden alle 3-vuotiaan kanssa. En todella ymmärrä miten jaksaisin tätä kovin kauan.

Siispä: yh:t, teissä asuu hirmuinen voima, olkaa ylpeitä itsestänne!

BKM harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Niin tai neljä...en ole YH, mut välillä tulee sellanen fiilis kun ois. Ukko lähtee aamulla töihin 8-9 maissa ja palailee illalla 21-23.
ei nyt millään pahalla, mutta kyllä se musta kuitenkin on hiukan eri asia olla ihan oikeasti yh kuin se, että on mies, joka käy töissä. Mun mies, silloin kun vielä asuttiin yhdessä ja kun oli sitä aikaa kun kaikki oli hyvin, teki lähes poikkeuksetta 7-21 päiviä, mutta kyllä se nyt silti oli ihan eri tilanne kuin olla kokoajan yksin. Olihan se sentään viikonloppuja kotona, yöt, puhelimella tavoitettavissa, aamutouhuissa mukana jne.

ihanaa
kun avasin tän ketjun, jaksaa näillä kauniilla sanoilla taas hetken painaa :) Ja siis olen yh. Ihana kun joskus joku tietää mitä tämä on, ei kaikki tiedä. Mua aina niin vähätellään.

bdt
Ihmiset on erilaisia. Jotkut ei pysty tekemään mitään lastensa eteen vaikka ovat hyvässä parisuhteessa vanhempina molemmat lapsesta huolehtimassa ja jotkut menevät läpi harmaan kiven yksinhuoltajinakin ja huolehtivat niistä naapurin kakaroistakin siinä ohessa.

vieras
No mulla ei ole hirveen rankkaa ollut, tosin joitain rankkoja päiviä mahtuu näihin vuosiin, mutta yleisesti ottaen melko helppoa ollut. Vai oonko sitten osannut asennoitua oikein, en tiedä. Yksinhuoltaja olen ollut siitä asti kun lapsi oli alle vuoden, mutta eipä tuota miestä oikeestaan aiemminkaan näkynyt. Tukijoukot kyllä löytyy, että siks ei varmaan niin rankkaa ole ollut. No vauva-aika oli kaikista rankinta kun oli koliikit, eikä saanu nukuttua. Nyt on lapsi jo koululainen ja ei voi rankkuudesta puhua. Ihan tyytyväinen oon, että on vain yksi lapsi.

hei
mulla yksinhuoltajuus jätti kyllä kovat arvet. Oli aina kestettävä, valvottava, opiskelin, tein töitä. Ilman tukiverkkoja, exä uhkaili jne.
Mutta rakkaus lapseen on suurinta mitä elämässäni on. Olen kiitollinen hänestä, kuitenkin nyt kun hän on jo teini tajuan miten kovilla sitä oikeasti oli, ja se kyllä jätti jälkensä (masennus).

vieras
kiitos kovasti. täälläkään ei mitään tukirahoja nautiskella, ellei lapsilisän yh-korotus niihin lukeudu. mitään asumistukia en saa enkä sossussa juokse. töissä olen ja yhdestä palkasta kaiken maksan, yksin.

mutta en valita. olen todella onnellinen lapseni kanssa kaksin. isäänsäkin on parempi suhde nyt kun ei olla parisuhteessa. lastansa vois useammin kyllä nähdä, ei sen takia että itse saisin vapaa-aikaa koska sitä saan vaan jos haluan, vaan lapsen takia.

Yhteistyössä