Alkuperäinen kirjoittaja århus:
Ihmeelliseksi tämäkin ketju meni.Mutta sen kommentin vielä sanon jollekkin joka Tanskan työmoraaliista sanoi;mulla meni 4v ennen kuin tajusin näitten lepsun työmoraalin ja nyt se sujuu.Ja hyvin olen ystäviä/tuttavia saanut ja helposti,vaikken sanaakaan Tanskaa puunut tänne tullessani. Enkä parjaa ketään,mutta sieluni on kyllä täältä löytynyt; Elämä on tässä ja nyt -elä se ja nauti-on asenne täällä. nauttikaa te muut myös!
Jaa, siitäkö se sitten on kiinni, että siellä samojen asioiden hoitamiseen, kun Suomessa it-alalla tarvitaan moninkertaisesti se väkimäärä, kuin täällä Suomessa. Viime aikoina työelämässä olen törmännyt tähän.
Lisäksi århus on århus, mutta köpiksessä työskentelevät tekevät huomattavan pitkiä työmatkoja, ja käyttävät työpäiviinsä siis todella pitkiä aikoja. Muuttavat jopa ruotsin puolelle ja tulevat sieltä töihin, kun asunnot ovat halvempia.
Minä kyllä olen kuvitellut olevani rento äiti ja töiden jälkeen lasten kanssa touhutaan kovastikin. Niin kauan kun säät sallii, käydään uimassa ulkosalla, viime vuonna vielä lokakuun alussa. Talvella luistellaan ja käydään pulkkamäessä, rakennetaan omaan pihaan lumilinnaa ja tehdään lyhtyjä. Otetaan lapset mukaan leipomaan ja muihinkin kodin touhuihin. Kodin siisteys ei ole tärkeintä vaan ihmiset.