Harrastus yksinäiselle 13-vuotiaalle tytölle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideat loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voitteko / haluatteko ottaa koiran? Joku hauska sosiaalinen koira jonka kanssa tyttö voisi ulkoilla ja samalla tutustua muihin koirallisiin ja koirattomiin. Tietenkin koiran kanssa voi harrastaakin vaikka akilityä, sielläkin varmaan tutustuis muihin koiraihmisiin.
Toinen mitä ajattelin oli telinevoimistelu, jonka joku jo mainitsikin.
Tai onko hyvä luistelemaan? Muodostelmaluistelu tai yksinluistelu. Ei ton ikäiset vielä kovin ihmeellisiä temppuja tee.

Partiota kannatan minäkin. Tietysti riippuu vähän, että millainen ryhmä on, eli ovatko toimineet jo pitkään yhdessä, jolloin voi olla vähän hankalampi päästä sisälle juttuihin, mutta periaatteessa partio sopii kaikille eikä vaadi mitään erityistaitoja. Ja hyvin voi aloittaa juuri tuon ikäisenäkin! Kuinka isolla paikkakunnalla asutte? (meinaan, että toimiiko paikkakunnalla useita vai vain yksi lippukunta)

MUL ON OMA PONI JA aivan mainio ratsastaa ajaa ynnä muuta sen kaa voi harrastaa agilityä ja mennä vaik iha kävelee metsää ja voihan aina muös vuokrata tai ylläpiyää ponia/hevosta. ja koira olis ihana idea ite oon 13.v ja käyn 5eri koirankaa agilitys ja pupu agilityä on ja raveissa ajettu ponilla ja kaikkee kyl tekemistä riittää! ja ratsastus on mukava harrastus ainaski hevosesta seuraa jollei muusta. yleisurheilussa saa kavereita. telinevoimistelussa saa hyvin kavereita onn harrastanu sitä 5vuotta. kouluissa on yleensä kerhoja mihin voi mennä. tää maaailma on harrastuksia täynnä mietintää sit vaa ja onha hamsterit/marsut ne viihdyttää hyvin ku niittenkaa leikkii

kuvataide, täälläpäin on ainakin ihan perusryhmiä iän mukaan :) itse olen kanssa aina ollut ujo ja sieltä löytänyt kavereita. Kallistahan tuo toki on, mutta ei läheskään niin kallista kuin ratsastus ;)

Partio on halpa, monipuolinen ja hyvä harrastus! Tutustuu monenlaisiin ja -ikäisiin ihmisiin!

Suosittelen myös karatea! (Joku sitä vinkkasikin jo.) Usein melko edullinen harrastus. Ei mitään kilpailupakkoa. Hyvää liikuntaa, oppii tulemaan toimeen sekä tyttöjen että poikien kanssa. Nostaa itsetuntoa ja reipastuttaa!

Meillä tuo sama ongelma 13 vuotiaan kanssa. Lopulta halusi alottaa joogan ja vaikka ei sieltä kavereita saanut niin oli edes jotain tekemistä ettei yksin tarvii kyyhöttää kotona. :)

Partio! Sieltä olen saanut monta hyvää kaveria vaikka muualla niitä ei ole paljoa näkynyt... Partiossa joudut pakosta tekemään yhteistyötä muiden kanssa ja kavereita löytyy helposti!

Ratsastus on yhtä vaarallinen kuin yleisurheilu...itseasiassa yleiurheilu on vaarallisempaa. Joten se EI todellakaan mikään vaarallinen laji ole, varsinkaan 13 vuotiaalle.

Lukeminen on mulle ainakin kaikkei nparas harrastus! Ei kaikille kyll, mut mä ainakin rakastan sitä. Ratsastus olis varmaan muuten myös hyvä... Itte ei oo kokemusta mut parilla kamulla on ja ne tykkää!

Kävisikö ju-jutsu, karate tai muu itsepuolustus/taistelulaji? Ei kilpailupakkoa, on turvallista vaikka toisin kuvitellaan, ei ketään olla heittämässä ennen kun osaa tulla alas... Kohentaa itsetuntoa, saa varmasti hyviä kavereita ja oppii tulemaan toimeen poikienkin kanssa. Eikä liian myöhäistä aloittaakaan, reippaana vaan mukaan peruskurssille! Tai jos enemmän kiinnostaa niin joku vesipallo tms voisi toimia? Soittamistakin voisit ehdottaa, ei välttämättä kavereita suoraan saa mutta saattaa löytyä sitten yhteistä siitä muiden kanssa.

Yhteistyössä