Harrastus, tulevaisuus ja seksi

Muistan nuorempana lukeneeni jostain, että parisuhde onnistuu jos seuraavista kaksi on suhteessa hyvin:
- on yhteinen harrastus
- katsotaan yhteistä tulevaisuutta kohti
- seksi sujuu.

Oletko samaa mieltä?

Meillä ei yhteistä harrastusta ole, mutta nuo kaksi muuta on ihan okei. Parisuhde sujuu välillä myötämäkeä, välillä vastamäkeä pitkin - enemmän myötämäkeä kuitenkin.
 
Harrastus kuulostaa siltä että pitää nimenomaan tehdä jotain "oikeaa" yhdessä esim. mennä yhdessä lenkkeilemään tai joogatunnille tai ratsastamaan... Mutta siis jos harrastuksiin kelpaa myös vaikka tietokoneella pelaaminen/ leffojen katsominen yhdessä tms. niin silloin ehkä jo voin allekirjoittaa että jotain yhteistä tekemistä olisi hyvä olla.

Seksin on tietty hyvä sujua. Tai jos ei seksiä jostain syystä vaikka ole lainkaan niin sekään ei oo este, mikäli asia on molemmille ok...

Ja toi tulevaisuus... Jos hakee elämänmittaista parisuhdetta niin silloin on varmasti tarpeen että tulevaisuudensuunnitelmat yhtyvät. Mutta kyllähän parisuhteenkin voi ottaa päivä kerrallaan, että ollaan yhdessä nyt kun on hyvä.. Silloin ei välttämättä niin tärkeää oo. :)
 
Onhan toi ihan hyvä yleisohje, mutta ennemminkin mun mielestä se menis niin, että ei tarvi olla yhteistä harrasusta, mutta pitäisi osata ja voida nauttia yhteisistä tekemisistä. Eli harrastus pitäisi katsoa aika laajalla skaalalla. Yhteinen tekeminen voi olla yhteinen ruuanlaitto, elokuvaillat, teatterikäynnit, iltakävelyt, pihatyöt yhdessä jne.

Keskimmäinen noista on mun mielestä tärkein. Jos ei tulevaisuutta näe samalla tavalla, on vaikea kuvitella jakavansa sitä yhdessä. Ja seksin pitäisi sujua molempia tyydyttävästi. Jos kumpikin on tyytyväinen kerran kuussa tahtiin tai vaikka seksittömyyteen, se on ok, tai jos molemmat haluavat pupuilla päivittäin, sekin on ok. Ongelmia tulee lähinnä silloin, jos toinen on tyytyväinen vähään ja toinen haluaisi paljon enemmän. Silloin joustot puolin ja toisin tulevat vaikeaksi.

Ziikin kanssa muuten samaa mieltä, mutta itse en välttämättä haluaisi "päivä kerrallaan"-parisuhdetta. Silloin kun haluaa lapsia, ei biologiakaan anna periksi sille, että voisi katsoa päivä kerrallaan kumppanin tulevaisuuden suunnitelmia, jos siis suunnitelmat oikeasti ratkaisevasti eroavat. Kun lapsia ei ole yhdessä tarkoitus hankkia, onkin varmaan ihan ok katsella jonkun kanssa vaikka viisi vuotta ja sitten erota, jos kuviot ei enää sovi yhteen. Tosin elämänmittainen suhde on mulla toiveena, joten senkään vuoksi päivä kerrallaan ajattelu ei oikein sovi mulle... Vaikka eihän sitä ikinä tiedä, minne elämä heittelee eikä kaikkea voikaan suunnitella. =)
 
Eikös sitä sanota, että jos seksi sujuu, niin se on 10% parisuhteesta, mutta jos se ei suju, niin se on 90% parisuhteesta...?!? Jostain muistan lukeneeni ja voin vaikka allekirjoittaakin tämän. Mutta siis seksittömyys ei ole ongelma, jos se yhdessä niin päätetty.
Yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat on mielestäni myös hyvin tärkeä osa parisuhdetta. Miten sitä voisi rakentaa yhteistä tulevaisuutta, jos molemmat haluavat eri asioita...esim. Toinen matkata maailmalla ja toinen rakentaa oman talon metsän keskelle (esimerkki perustuu tositapahtumiin)Harrastus sinänsä ei ole ongelma, jos tällä tarkoitetaan esim. sulkapalloa tai vastaavaa. Kunhan muistaa nauttia siitä yhteisestä ajasta. Harrastuksiin käy mielestäni kaikki se mikä tuntuu parsikunnalta itsestään sellaiselta. Esim. mulla ja miehellä ei ole yhteistä harrastusta...siis jos tarkoitetaan että sunnuntaisin klo 15 futisharkat...ei ei ja ei...
Meillä kyllä tehdään paljon kaikkea yhdessä, mutta en niitä osaa kuitenkaan harrastuksiksi nimittää...
 
kyllä mä luulisin että toi vois pitää paikkansa...
Me ollaan oltu jo monta vuotta yhdessä ja naimisiinkin sitten lopulta päädyttiin.... :D
me viihdytään paljon yhdessä...(mutta kummallakin niitä omiakin juttuja)tykätään mennä yhdessä kävelemään, rullaluistelemaan ja katsella telkkaria, hyviä elokuvia..kumpikin viihtyy kotona.
ja tietenkin on yhteiset tulevaisuuden suunnitelmat...ja rahan käyttö saman suuntaista molemmilla.
seksi on minusta tosi tärkee juttu..(muttei tärkein...)ja onneksi sekin on meillä ihanaa :heart:
 

Yhteistyössä