harrastuksista tuli mieleen , mitäs vois ehdottaa kohta 14 v pojalle

Bishkek Drama Theater

Aktiivinen jäsen
25.05.2007
2 351
0
36
suhteellisen rento harrastus, mutta semmoinen että vie pois koneen äärestä arki-iltaisin.Urheilua on poika harrastanut ja seuraavat lajit "on jo opittu " : jääkiekko, futis, sähly, paini...
Ehtoina vielä että ei vaatisi hurjaa varustelua ainakaan ensi alkuun...

Antaas tulla ehdotuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Mikä noissa vanhoissa lajeissa on vikana? Onko jo lopettanut ne?

Joo on lopettanut. Ne on ihan hyviä lajeja, mutta varsinkin futis ja jääkiekko vaativat jo melkein jatkuvaa harkoissa läsnäoloa ja sepäs ei tuota nuorta kapinallista miellyttänyt. Paini kuulemma alkoi olla vähän homomaista touhua trikoineen ... :ashamed:
Ja sähly kai menis vieläkin mutta on vaan niin tylsää...

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
no juu, nyt alkais Lyyti kirjoittaa. Potkunyrkkeily on ilmeisesti turvallisempaa kuin normi nyrkkeily. Kiitos ! Pistetään tämä listaan, koska kiinnostaa varmasti tuota junioriakin.

Turvallista on, koska ohjaaja on tiukasti paikalla kaiken aikaa, alaikäiset eivät ota kovaa kontakstia, alkeiskurssin jälkeen suojat ovat pakolliset. Näin ainakin kaikissa asiallisissa seuroissa =) Itse ko. lajia parikymmentä vuotta kohta harrastanut :)

joo toi on hyvä ja satunnaisesti on harrastanutkin . Mutta haluaisin että se menis jonnekkin ohjattuun hommaan koska se viettää tosi paljon aikaa kavereiden kanssa mm. parkouraten ja kirjaston koneella istuskellen...
Onko sun pojalla sitten "huono" kaveripiiri? Mietin vaan, että miksi harrastuksen pitää olla nimenomaan ohjattua. Systerin lapset harrastavat kilpatanssia ja mä tulisin hulluksi, jos meidän perheen elämä pitäisi aikatauluttaa treenien ja kilpailujen mukaan :D

Mut joo, karate on myös hyvä harrastus eikä se pukukaan ole kohtuuton investointi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
joo toi on hyvä ja satunnaisesti on harrastanutkin . Mutta haluaisin että se menis jonnekkin ohjattuun hommaan koska se viettää tosi paljon aikaa kavereiden kanssa mm. parkouraten ja kirjaston koneella istuskellen...
Onko sun pojalla sitten "huono" kaveripiiri? Mietin vaan, että miksi harrastuksen pitää olla nimenomaan ohjattua. Systerin lapset harrastavat kilpatanssia ja mä tulisin hulluksi, jos meidän perheen elämä pitäisi aikatauluttaa treenien ja kilpailujen mukaan :D

Mut joo, karate on myös hyvä harrastus eikä se pukukaan ole kohtuuton investointi.

No nyt kun suoraan kysyit niin kyllä siihen porukkaan kuuluu varmaan vähän huonoakin seuraa. Mutta se ei ole varsinainen syy vaan uskomukseni että jos olis vähän muutakin menoa kuin nuo kaverit joiden ilmeisesti ikinä ei tarvi tehdä kotiläksyjä, kotitöitä tai harrastaa mitään niin pikkuhiljaa tulisi elämään ihan uudenlaista ryhtiä . Poika on nyt siinä vaiheessa että kaverit suurin piirtein muodostavat varjoperheen ja siihen kaikki aika tuntuu kuluvan. Koulu varmaan haittaa pahasti tuon perheen symbioosia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Mistä päin sä olet, Huvikummun iltavuoro? Olisin saattanut ehdottaa sopivaa seuraa, jos oot pääkaupunkiseudulta? =)

No annas, tulla sillä Espoosta ollaan. Poika kyllä kulkee julkisilla Helsinkiin ihan helposti itsekin.

Noh... Espoon Kehähait/Suomen Kamppailuopisto, Niittykummussa sijaitsee =)

http://www.kamppailuopisto.com/
Katso Alkavat kurssit, junnu-kickboxing alkaa 21.8.

Mites ois kiipeily? Viel kerkee ulkokallioille (kurssejakin taitaa olla vielä nyt kesällä ) tai sitte syksyllä halliin. Varusteet taitaa kaikki saada vuokralle.

No nyt kun suoraan kysyit niin kyllä siihen porukkaan kuuluu varmaan vähän huonoakin seuraa. Mutta se ei ole varsinainen syy vaan uskomukseni että jos olis vähän muutakin menoa kuin nuo kaverit joiden ilmeisesti ikinä ei tarvi tehdä kotiläksyjä, kotitöitä tai harrastaa mitään niin pikkuhiljaa tulisi elämään ihan uudenlaista ryhtiä . Poika on nyt siinä vaiheessa että kaverit suurin piirtein muodostavat varjoperheen ja siihen kaikki aika tuntuu kuluvan. Koulu varmaan haittaa pahasti tuon perheen symbioosia. :)
Koululla on sellainen vaikutus :D Mun junnu istui aiemmin persus tietsikkatuoliin juurtuneena, mutta asiat muuttui, kun aloitti softaamisen. Mä olen ollut tosi tyytyväinen siihen harrastukseen, se on lisännyt junnun motivaatiota omatoimiseen kuntoiluunkin. Meille oli yhtenä päivänä ilmestynyt joku keskiaikainen kidutusväline...en tiedä mikä penkki se on, mutta vatsalihasliikkeitä junnu siinä tekee. Käsipainot on ilmestyneet myös ja nyt pitäisi käydä herralle ostamassa kunnon lenkkarit juoksemista varten. Viimeisin meikäläisen ilonaihe tuli viime viikolla: junnu ei ole moneen viikkoon enää edes halunnut limsaa ja eilen meidän ruokakomerosta lähti viimeiset valkoiset pastat. Itse halusi muuttaa ruokavaliotaan entistäkin terveellisempään suuntaan.

Softaus tietysti maksaa juuri niin paljon kuin siihen on lykätä rahaa, mutta ei harrastuskamojen tarvitse olla siinäkään lajissa mitään huippukalliita. Sitäpaitsi meillä ainakin on junnulle nyt kesäduuni maistunut, kun palkallaan rahoittaa itse harrastuksensa. Isommille softaussessioille tuo tarvitsee kuljetuksen, mutta onneksi järjestää kyytinsä itse.

Mistä päin sä olet, Huvikummun iltavuoro? Olisin saattanut ehdottaa sopivaa seuraa, jos oot pääkaupunkiseudulta? =)

No annas, tulla sillä Espoosta ollaan. Poika kyllä kulkee julkisilla Helsinkiin ihan helposti itsekin.

Noh... Espoon Kehähait/Suomen Kamppailuopisto, Niittykummussa sijaitsee =)

http://www.kamppailuopisto.com/
Katso Alkavat kurssit, junnu-kickboxing alkaa 21.8.

Kiitos ! Luulen että tämä saattaisi tärpätä ja olla kiinnostava myös asianomaisen pojan mielestä.
Sitä neuvoa mitä tältä palstalta ei saa ei ihminen edes tarvitse =)

Koululla on sellainen vaikutus :D Mun junnu istui aiemmin persus tietsikkatuoliin juurtuneena, mutta asiat muuttui, kun aloitti softaamisen. Mä olen ollut tosi tyytyväinen siihen harrastukseen, se on lisännyt junnun motivaatiota omatoimiseen kuntoiluunkin. Meille oli yhtenä päivänä ilmestynyt joku keskiaikainen kidutusväline...en tiedä mikä penkki se on, mutta vatsalihasliikkeitä junnu siinä tekee. Käsipainot on ilmestyneet myös ja nyt pitäisi käydä herralle ostamassa kunnon lenkkarit juoksemista varten. Viimeisin meikäläisen ilonaihe tuli viime viikolla: junnu ei ole moneen viikkoon enää edes halunnut limsaa ja eilen meidän ruokakomerosta lähti viimeiset valkoiset pastat. Itse halusi muuttaa ruokavaliotaan entistäkin terveellisempään suuntaan.

Softaus tietysti maksaa juuri niin paljon kuin siihen on lykätä rahaa, mutta ei harrastuskamojen tarvitse olla siinäkään lajissa mitään huippukalliita. Sitäpaitsi meillä ainakin on junnulle nyt kesäduuni maistunut, kun palkallaan rahoittaa itse harrastuksensa. Isommille softaussessioille tuo tarvitsee kuljetuksen, mutta onneksi järjestää kyytinsä itse.

Hyvä kuulla että muutos voi tapahtua - meilläkin eletään toivossa.
Olen joskus muinoin tuota meidän esikoista melkein väkipakollakin raahannut harrastuksesta toiseen ja jos en mitään muuta oppinut niin ainakin sen että harrastusten pitää olla harrastajalle itselleen mieluisia.
Mutta harrastus kuin harrastus tuo taatusi ryhtiä ja uusia asioita elämään oli sitten 14 v tai 40 v.

Täällä meidän nurkilla taisi olla tänään joku isompi (?) softaussessio, ainakin tuossa lähimetsissä, hiekkamontulla ja harjun rinteessä juoksi tavallisen paljon nuoria miehiä täysissä varusteissa :D

Täällä meidän nurkilla taisi olla tänään joku isompi (?) softaussessio, ainakin tuossa lähimetsissä, hiekkamontulla ja harjun rinteessä juoksi tavallisen paljon nuoria miehiä täysissä varusteissa :D

:D Paljon mahdollista. Junnu on käynyt välillä jossain päin Espoota (en tiedä tarkemmin, missä ) , mutta yleensä se käy Serenassa tai Kivikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Me asutaan ihan lähellä tuota kamppailuopistoa :) Mä olenkin miettinyt olisiko siellä jotain mullekkin.

Kato nettisivut :)
Kuntonyrkkeilyryhmä ainakin on, ja se on ollut TOSI suosittu. Paljon naisia aloittaa myös muita lajeja, oikeastaan ainoa, missä ei juuri mimmejä oo näkynyt, on vapaaottelu. Jos tykkäät kontaktista ja rajummasta lajista, mä suosittelen krav magaa!

Yhteistyössä